Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Sønnen min har gjennomført Udirs kartleggingsprøve i matematikk. Han fikk 45 av 50'poeng. Er dette bra eller dårlig? Hva tenker dere lærere om dette? Er litt usikker på lærers vurderinger, så derfor spør jeg. Anonymkode: d541a...5d4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 Det er ikke dårlig. Men det er ikke bra heller. Oppgavene er ment å fange opp de som er svake, så oppgavene er veldig enkle. Derfor sier de ingenting om elever som eventuelt er sterke i regning, ikke matematikk. Anonymkode: 2f2d9...55b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke dårlig. Men det er ikke bra heller. Oppgavene er ment å fange opp de som er svake, så oppgavene er veldig enkle. Derfor sier de ingenting om elever som eventuelt er sterke i regning, ikke matematikk. Anonymkode: 2f2d9...55b Vil du si at resultatene er gjennomsnittlig i en klasse? Anonymkode: d541a...5d4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 Målet er vel å finne de 20% dårligste på landsbasis, derfor vil det variere fra år til år hvor grensen for ekstra oppfølging er? Det er heller ikke sånn at grensene er helt til å stole på, en unge som har resultater rett over grensen vil kunne trenge ekstraundervisning.... Men 45 av 50 er over grensen for ekstraundervisning, så du trenger ikke bekymre deg, ungen din er helt normal Anonymkode: 50aaf...b91
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #5 Skrevet 1. juni 2018 Tusen takk for svar. Hva var grensen i år da? (Ønsker ikke ekstraundervisning, men bare en oversikt). Anonymkode: d541a...5d4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #6 Skrevet 1. juni 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil du si at resultatene er gjennomsnittlig i en klasse? Anonymkode: d541a...5d4 39 er bekymringsgrense for hele prøven. Men de ulike delene kan ligge både over og under. Om barnet har behov for ekstra oppfølging er en vurdering lærer må gjøre. Gjennomsnittet for klassen kan du få av kontaktlærer, det vil kunne være forskjellig fra klasse til klasse. Anonymkode: 2f2d9...55b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #7 Skrevet 1. juni 2018 Takk. Han strever i lesing, og jeg ville derfor bare ha en vurdering av hvordan det går i matematikk. Lærer mente feilene han hadde gjort var slurvefeil, så da slår jeg meg til ro med det. Anonymkode: d541a...5d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå