Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Jeg har gått igjennom graviditeter og fødsler og mine år med prevensjon.. og føler nå at kanskje mannen må ta ansvar... Men han nekter å sterilisere seg. Men han vil ikke ha flere barn.. Hva gjør vi da? Er det jeg som må ta operasjon? Noe jeg ikke ønsker. Anonymkode: 1efe8...4a4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Hvorfor ønsker du ikke det? Da er hvertfall du sikra... mannen min er sterilisert. Han ville egentlig ikke, men fikk tvunget han Anonymkode: 65554...30f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 Du har gjort ditt. Det er helt meningsløst at du skal ta ansvar enda en gang, og i tillegg gjøre det med et langt større inngrep med langt større fare for komplikasjoner enn sterilisering av en mann innebærer. Sex med kondom eller ingen sex ... Anonymkode: a5577...07b
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor ønsker du ikke det? Da er hvertfall du sikra... mannen min er sterilisert. Han ville egentlig ikke, men fikk tvunget han Anonymkode: 65554...30f Hvorfor er det alltid oss kvinner som må gå igjennom alt når det gjelder seksualtitet/ barn? Burde ikke mannen også ta ansvar ? Hvordan gikk du frem for å overtale han da? Anonymkode: 1efe8...4a4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #5 Skrevet 31. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du har gjort ditt. Det er helt meningsløst at du skal ta ansvar enda en gang, og i tillegg gjøre det med et langt større inngrep med langt større fare for komplikasjoner enn sterilisering av en mann innebærer. Sex med kondom eller ingen sex ... Anonymkode: a5577...07b Samme sier jeg. Menn er så utrolig pysete og barnslig Anonymkode: 1efe8...4a4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det alltid oss kvinner som må gå igjennom alt når det gjelder seksualtitet/ barn? Burde ikke mannen også ta ansvar ? Hvordan gikk du frem for å overtale han da? Anonymkode: 1efe8...4a4 Jojo! Jeg er enig med deg i det, var ikke sånn ment men om det «ikke er så nøye» for deg så er det jo like greit om du gjør det. Overtalte og overtalte. Jeg sa vel bare (ganske mange ganger gjennom hele sist svangerskap) at han hadde å sterilisere seg, ellers ble det ikke mer sex. Anonymkode: 65554...30f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jojo! Jeg er enig med deg i det, var ikke sånn ment men om det «ikke er så nøye» for deg så er det jo like greit om du gjør det. Overtalte og overtalte. Jeg sa vel bare (ganske mange ganger gjennom hele sist svangerskap) at han hadde å sterilisere seg, ellers ble det ikke mer sex. Anonymkode: 65554...30f Jeg ønsker virkelig ikke operasjon. Han burde bidra han også.... Men skal si til han at han får velge mellom å sterilisere seg eller null sex 👍👍 Anonymkode: 1efe8...4a4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #8 Skrevet 31. mai 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ønsker virkelig ikke operasjon. Han burde bidra han også.... Men skal si til han at han får velge mellom å sterilisere seg eller null sex 👍👍 Anonymkode: 1efe8...4a4 Det er absolutt det enkleste om han gjør det! Det er gjort på 20 min, og for å sitere legen som gjorde det «du blir ikke noe mindre mann etterpå!» 😂 jeg sa det var uaktuelt for meg å gå på mer prevensjon, det har jeg gjort i 20 år. Så skulle han ha sex fikk han snippe snappen Anonymkode: 65554...30f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #9 Skrevet 1. juni 2018 Jeg syns det er dårlig gjort å tvinge noen til å sterilisere seg. Det er en endelig operasjon og kan ikke sammenlignes med å brukte annen prevensjon i det hele tatt. Vil han ikke, så vil han ikke. Få satt inn spiral hvis ikke du vil operere deg heller, så er det 5 år til neste gang du trenger å tenke på det og kanskje han er klar da. Hvorfor tvinge han når du ikke vil selv heller? Hadde det vært fungerende p-piller,el for men, kunne du tvunget han, men ikke til en operasjon som i mange tilfeller ikke kan gjøres om. Anonymkode: de44c...0a9
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #10 Skrevet 1. juni 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det alltid oss kvinner som må gå igjennom alt når det gjelder seksualtitet/ barn? Burde ikke mannen også ta ansvar ? Hvordan gikk du frem for å overtale han da? Anonymkode: 1efe8...4a4 ...han bisto meg tett på to svangerskap og fødsler, en av de (planlagt) hjemmefødsel. Da hadde han så nesegrus beundring for meg og kroppen min at han gjerne tok en for laget der , og mente at jeg hadde ofret nok 😏 Og han bestilte time hos fastlegen selv, en mnd etter fødselen. I tillegg så var jeg ganske tydelig, når han begynte å pipe om at det var litt skummelt, om at sånn sutring gadd jeg ikke høre på. (Dette var mens jeg var grsvid med nr to) Selv har jeg både operert eggstokk og sydd totalruptur etter første fødsel, så denne sutringen måtte han ta med kompiser i så fall. Heldigvis har han en kompis som har gjort det, som bare hadde positivt å si også. Anonymkode: aa09e...e39
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #11 Skrevet 1. juni 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns det er dårlig gjort å tvinge noen til å sterilisere seg. Det er en endelig operasjon og kan ikke sammenlignes med å brukte annen prevensjon i det hele tatt. Vil han ikke, så vil han ikke. Få satt inn spiral hvis ikke du vil operere deg heller, så er det 5 år til neste gang du trenger å tenke på det og kanskje han er klar da. Hvorfor tvinge han når du ikke vil selv heller? Hadde det vært fungerende p-piller,el for men, kunne du tvunget han, men ikke til en operasjon som i mange tilfeller ikke kan gjøres om. Anonymkode: de44c...0a9 Ja. Jeg er på en måte enig. Men når han sier at han ikke vil ha flere barn og det er jeg som alltid må finne en løsning på det så blir jeg oppgitt. Hvorfor skal alltid mennene slippe så utrolig billig unna? Nei, da blir det heller sex nekt. Anonymkode: 1efe8...4a4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #12 Skrevet 1. juni 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: ...han bisto meg tett på to svangerskap og fødsler, en av de (planlagt) hjemmefødsel. Da hadde han så nesegrus beundring for meg og kroppen min at han gjerne tok en for laget der , og mente at jeg hadde ofret nok 😏 Og han bestilte time hos fastlegen selv, en mnd etter fødselen. I tillegg så var jeg ganske tydelig, når han begynte å pipe om at det var litt skummelt, om at sånn sutring gadd jeg ikke høre på. (Dette var mens jeg var grsvid med nr to) Selv har jeg både operert eggstokk og sydd totalruptur etter første fødsel, så denne sutringen måtte han ta med kompiser i så fall. Heldigvis har han en kompis som har gjort det, som bare hadde positivt å si også. Anonymkode: aa09e...e39 Fornuftig mann 👍👍👍 Så flott at han gjorde det Anonymkode: 1efe8...4a4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #13 Skrevet 1. juni 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er absolutt det enkleste om han gjør det! Det er gjort på 20 min, og for å sitere legen som gjorde det «du blir ikke noe mindre mann etterpå!» 😂 jeg sa det var uaktuelt for meg å gå på mer prevensjon, det har jeg gjort i 20 år. Så skulle han ha sex fikk han snippe snappen Anonymkode: 65554...30f Ja, ikke sant? Er ikke mindre mann nei 😂 Min er redd for å miste sexlysten osv... Men det er bare en unnskyldning.. Anonymkode: 1efe8...4a4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #14 Skrevet 1. juni 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor ønsker du ikke det? Da er hvertfall du sikra... mannen min er sterilisert. Han ville egentlig ikke, men fikk tvunget han Anonymkode: 65554...30f Det er vel den som har sterkest behov for å ikke få flere, som bør sterilisere seg. Å tvinge andre syns jeg er helt på jordet. Det blir noe helt feil i å lukke den døra på vegne av andre, når det kun er på vegne av deg selv du tar avgjørelsen. Anonymkode: acb57...1f6
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #15 Skrevet 1. juni 2018 Jeg skjønner heller ikke helt hvordan man kan tvinge noen til en sånn avgjørelse, det kan jo bli helt feil ikke minst psykisk. Det finnes kvinner og det finnes menn som ikke helt takler tanken på å være sterilisert, og tvinges man da kan det gå ut over psyken. Det er jo flest menn som sier de ikke vil være sterilisert fordi det er gjerne dem det handler om når det kommer til sterilisering, men jeg kjenner også flere kvinner som ikke ønsker å bli sterilisert. De føler de mister en del av seg selv, de er mindre kvinner, de ser for seg at sexlyst forsvinner osv. Man kan rett og slett ikke tvinge noen til å sterilisere seg som ikke ønsker det selv, da må man som par finne andre måter å beskytte seg på. Anonymkode: 9d138...77f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #16 Skrevet 1. juni 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor ønsker du ikke det? Da er hvertfall du sikra... mannen min er sterilisert. Han ville egentlig ikke, men fikk tvunget han Anonymkode: 65554...30f Det er jo HAN som ikke ønsker flere barn. Da bør det være hans ansvar å hindre at det skjer... Hi: Er vel bare å si at du ikke bruker prevensjon, så er resten opp til ham 😉 Anonymkode: 7fe44...cab
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #17 Skrevet 1. juni 2018 Å tvinge ham fører ikke til noe godt. Men å ikke la ham få samleie med deg uten prevensjon er lov. Og lurt. Vil man ikke ha flere barn kan man ikke ha samleie uten. Siden han absolutt ikke vil sterilisere seg må dere finne en annen løsning. Hadde dette vært meg hadde jeg sørget for det selv. Jeg vet at jeg aldri mer ønsker å lage meg flere barn. Hvor gamle er dere? Hvor stabilt er egentlig forholdet? Det kan bli slutt, det kan hende man treffer ny partner og endrer ønsket om barn. Anonymkode: 8dcf7...e63
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #18 Skrevet 1. juni 2018 Her var det mannen selv som sa at han skulle sterilisere seg, da det nå var hans tur Han synes det bare skulle mangle at han skulle ta ansvar, når han selv ikke ønsker flere barn.. Jeg skal også gjøre det etter Nr 3😊 vil ikle ha noen overraskelser... Anonymkode: 08505...81c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #19 Skrevet 1. juni 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Å tvinge ham fører ikke til noe godt. Men å ikke la ham få samleie med deg uten prevensjon er lov. Og lurt. Vil man ikke ha flere barn kan man ikke ha samleie uten. Siden han absolutt ikke vil sterilisere seg må dere finne en annen løsning. Hadde dette vært meg hadde jeg sørget for det selv. Jeg vet at jeg aldri mer ønsker å lage meg flere barn. Hvor gamle er dere? Hvor stabilt er egentlig forholdet? Det kan bli slutt, det kan hende man treffer ny partner og endrer ønsket om barn. Anonymkode: 8dcf7...e63 Vi venter nr 5 og er godt gift. I dag sa han plutselig at det ikke var verdens undergang om vi får enda en 😥😥 for han vil ikke sterilisere seg 🙈 H.i. Anonymkode: 1efe8...4a4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #20 Skrevet 1. juni 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Her var det mannen selv som sa at han skulle sterilisere seg, da det nå var hans tur Han synes det bare skulle mangle at han skulle ta ansvar, når han selv ikke ønsker flere barn.. Jeg skal også gjøre det etter Nr 3😊 vil ikle ha noen overraskelser... Anonymkode: 08505...81c Ikke verst 👏 Anonymkode: 1efe8...4a4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #21 Skrevet 1. juni 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo HAN som ikke ønsker flere barn. Da bør det være hans ansvar å hindre at det skjer... Hi: Er vel bare å si at du ikke bruker prevensjon, så er resten opp til ham 😉 Anonymkode: 7fe44...cab Ja. Men vi venter nr 5... og vi bør jo bremse etterhvert 🙈🙈 Anonymkode: 1efe8...4a4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #22 Skrevet 1. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi venter nr 5 og er godt gift. I dag sa han plutselig at det ikke var verdens undergang om vi får enda en 😥😥 for han vil ikke sterilisere seg 🙈 H.i. Anonymkode: 1efe8...4a4 Da er det viktigere for deg enn for han å lukke den døra. Du må gjøre det på egne vegne. Hver person bestemmer bare over seg selv. Anonymkode: acb57...1f6
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #23 Skrevet 1. juni 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er det viktigere for deg enn for han å lukke den døra. Du må gjøre det på egne vegne. Hver person bestemmer bare over seg selv. Anonymkode: acb57...1f6 Men jeg ønsker ikke å sterilisere meg 😞😞😞 Anonymkode: 1efe8...4a4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #24 Skrevet 1. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja. Men vi venter nr 5... og vi bør jo bremse etterhvert 🙈🙈 Anonymkode: 1efe8...4a4 Hvis det ikke er fullstendig krise om det kommer flere - si at han får sørge for å alltid ha kondomer tilgjengelig, for det blir ikke sex uten. Så får han ta ansvar for den biten. Anonymkode: a5577...07b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #25 Skrevet 1. juni 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men jeg ønsker ikke å sterilisere meg 😞😞😞 Anonymkode: 1efe8...4a4 Det gjør ikke han heller..... Så da må dere som par finne en måte som fungerer, ingen av dere vil sterilisere seg så da må dere vurdere andre måter. Anonymkode: 9d138...77f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå