Gå til innhold

hvordan skal jeg reagere på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er 3 uker siden bruddet med eksen. han og våre felles venner har funnet en nyoppfinnelse. liksom. vi satt samlet i helgen som var da de stolt fortalte om sin plan videre. hun ene venninden vår driver med dildo homepartys. de skal nå ta avstøpning av min ex sin penis og selge den. 

bruddet er svært sårt for meg etter 3 år sammen. og fortsatt vondt og ferskt for meg. jeg kjente både på sjalusi og tristhet. jeg kan jo ikke si noe, jeg måtte bare jatte med å synes d var kult. men inni meg skrek jeg. og samtidig lo jeg så jeg grein inni meg. synes samtidig det er ekstremt tåpelig. 

men hvordan ville du reagert på dette, det kan jo virkelig ikke være normalt? 

nei han har ikke noen stor sak, ei heller tykk og rett. liten, passe og skjev. men god nok. 

Anonymkode: 297c5...9ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke er et troll, noe jeg tror du er, eller hvis du ikke skriver fra lukket institusjon, så anbefaler jeg deg å skaffe deg nye venner.

Skrevet

De felles vennene deres synes jeg ikke høres ut som om de er gode venner med deg, siden de synes det er kult å fortelle deg dette.

Anonymkode: 775fb...7c2

Skrevet

jeg må høre mye rart fra dem. jeg har til og med fått beskjed om å finne meg en annen lenge før det faktis bruddet, men aldri en de kjenner. for jeg må ta hensyn til eksen og dem så de ikke føler det blur kleint. jeg flyttet hit til han, hans venner og de har varmt hatt meg i gjengen i alle disse årene. alle ville ha meg hit og aldri har jeg blitt advart eller noe. det var liksom en selvfølge har de sagt åt jeg ville forbli en av dem. helt til jeg opplevde dette. de ditcher meg på bursdagen min, ignorerer meg og sier jeg bare måkomme til dem. de vil ikkd jeg skal flytte og de trenger meg. men tar ikke hensyn til mine følelser eller hvrdan jeg har det. jeg måtte også aseptere å sitte å le og kose meg sosialt med exen og hun han var utro med. hvis jeg skal være med dem. ikke lage noe drama og begynne å grine eller noe. 

jeg blir utrolig sliten av alt sammen. føler meg utrolig verdiløs mens jeg vet jeg ikke er det. 

Skrevet

Du må finne egne venner, dette er hans venner som selvfølgelig vil ta hans parti nærmest uansett.

Du kan ikke fortsette å henge med hans venner etter et brudd...

Anonymkode: 88074...29d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må finne egne venner, dette er hans venner som selvfølgelig vil ta hans parti nærmest uansett.

Du kan ikke fortsette å henge med hans venner etter et brudd...

men hvorfor trygler de meg om å bli, jeg er bestevenn, viktig for dem. betyr mye osv da? 

Skrevet

Hva er dette for harrytasser? Dette er grunnen til at det faktisk finnes borrelås sko for voksne.

Anonymkode: 086aa...daa

Skrevet

Dropp hele gjengen, om dette er sant er det helt hinsides! De er ikke ekte venner av deg!

Anonymkode: 6ce63...1a9

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

men hvorfor trygler de meg om å bli, jeg er bestevenn, viktig for dem. betyr mye osv da? 

De vil ha i pose og sekk, men de kan ikke få det...

De må velge, deg eller han, og han har alltid vært der så da blir valget han. De vil ha deg deg, men ikke på bekostning av han, de lar han ha rollen han alltid har hatt og da blir det vanskelig å beholde deg også.

Få dine egne venner, din egen krets.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

jeg må høre mye rart fra dem. jeg har til og med fått beskjed om å finne meg en annen lenge før det faktis bruddet, men aldri en de kjenner. for jeg må ta hensyn til eksen og dem så de ikke føler det blur kleint. jeg flyttet hit til han, hans venner og de har varmt hatt meg i gjengen i alle disse årene. alle ville ha meg hit og aldri har jeg blitt advart eller noe. det var liksom en selvfølge har de sagt åt jeg ville forbli en av dem. helt til jeg opplevde dette. de ditcher meg på bursdagen min, ignorerer meg og sier jeg bare måkomme til dem. de vil ikkd jeg skal flytte og de trenger meg. men tar ikke hensyn til mine følelser eller hvrdan jeg har det. jeg måtte også aseptere å sitte å le og kose meg sosialt med exen og hun han var utro med. hvis jeg skal være med dem. ikke lage noe drama og begynne å grine eller noe. 

jeg blir utrolig sliten av alt sammen. føler meg utrolig verdiløs mens jeg vet jeg ikke er det. 

Bør ikke du flytte hjem nå? Du har jo skrevet 50 tråder om denne gjøken. 

Og pikken hans blir neppe noen kommersiell salgsvare...

Anonymkode: ccf7a...032

Skrevet

Drit i dem. Hvorfor vil du omgås idioter? 

Skrevet

Det ville jeg tolket dit at du er en langt bedre venn for dem enn de noengang vil bli for deg. Gode venner greier å sjonglere kontakt med to fra et brudd på en måte som tar vare på begge. Disse gjør det ikke og er tydeligvis heller ikke villig til det.

Personer så blottet for livsvisdom og empati trenger du ikke i livet ditt! Ikke kast bort energien din på slike som uansett bare trekker deg ned. Flytt, kom deg unna, skaff deg et nytt nettverk der du blir boende da.

Aksepter at de ikke er gode venner av deg, og gå videre.

Anonymkode: 79e90...b5d

Skrevet

tusen takk for svar. jeg fikk meg en skrekkelig aha opplevelse. jeg har lurt og tvilt og tenk og lagt merke til lenge. men forholdt meg til det alle har sagt. nå forstår jeg hvorfor ting føles så rart og merkelig. 

Det ville jeg tolket dit at du er en langt bedre venn for dem enn de noengang vil bli for deg. Gode venner greier å sjonglere kontakt med to fra et brudd på en måte som tar vare på begge. Disse gjør det ikke og er tydeligvis heller ikke villig til det.

Personer så blottet for livsvisdom og empati trenger du ikke i livet ditt! Ikke kast bort energien din på slike som uansett bare trekker deg ned. Flytt, kom deg unna, skaff deg et nytt nettverk der du blir boende da.

Aksepter at de ikke er gode venner av deg, og gå videre.

takk for et tydelig godt svar. denne skal jeg gjenta til meg selv fremover.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er dette for harrytasser? Dette er grunnen til at det faktisk finnes borrelås sko for voksne.

Anonymkode: 086aa...daa

Hahaha, jeg ler meg skakk av denne kommentaren!!! 😆😆😆

Anonymkode: 2c788...31d

Skrevet

Hvem tenker de er målgruppa for dette, da? Hvem vil kjøpe en slik avstøpning? 

Hmm - en tykk, liten, passe skjev gipspenis - akkurat hva jeg vil ha på peishylla...! 

Spør dem om det skal stå 'made by idiots' i bunnen?

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Brenn alle broer og flytt, hva har du der å gjøre egentlig ? Virker som om de har det veldig artig på din bekostning og jeg kan ikke skjønne hvorfor du fortsatt er en del av den gjengen der, man behandler ikke vennen sine sånn og utfra det som du beskriver, så er ikke disse gode venner med deg. 

Anonymkode: f9e98...f2b

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha, jeg ler meg skakk av denne kommentaren!!! 😆😆😆

Anonymkode: 2c788...31d

Jeg og :) 

Anonymkode: f9e98...f2b

Skrevet

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt:-)

Men du er jo heldig! Nå fikk du jo bevis for at han er en latterlig (og litt ekkel)  dustemikkel.

Og de vennene fikk du også demonstrert at bare er å kaste på båten. 

Makan til latterlig gjeng!

Anonymkode: 1d335...c88

Skrevet

Hvis dette er den brukeren jeg tror det er, så overbeviser du meg mer og mer om at du og ditt miljø er ressursesvake mennesker. Dette er ikke et dilemma hos normale mennesker 

Anonymkode: 468c3...220

Skrevet

Hvorfor vil du være venn med slike harry mennesker?

Anonymkode: 940d1...271

Skrevet

Hvis dette er den brukeren jeg tror det er, så overbeviser du meg mer og mer om at du og ditt miljø er ressursesvake mennesker. Dette er ikke et dilemma hos normale mennesker 

Anonymkode: 468c3...220

Og hva så, er det greit hvis de er ressurssvake? For en utrolig merkelig kommentar

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

det er 3 uker siden bruddet med eksen. han og våre felles venner har funnet en nyoppfinnelse. liksom. vi satt samlet i helgen som var da de stolt fortalte om sin plan videre. hun ene venninden vår driver med dildo homepartys. de skal nå ta avstøpning av min ex sin penis og selge den. 

bruddet er svært sårt for meg etter 3 år sammen. og fortsatt vondt og ferskt for meg. jeg kjente både på sjalusi og tristhet. jeg kan jo ikke si noe, jeg måtte bare jatte med å synes d var kult. men inni meg skrek jeg. og samtidig lo jeg så jeg grein inni meg. synes samtidig det er ekstremt tåpelig. 

men hvordan ville du reagert på dette, det kan jo virkelig ikke være normalt? 

nei han har ikke noen stor sak, ei heller tykk og rett. liten, passe og skjev. men god nok. 

Har du sett på Sex og singelliv nå?

Anonymkode: c45d8...61f

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hva så, er det greit hvis de er ressurssvake? For en utrolig merkelig kommentar

Poenget var vel at HI bør søke selskap med normalbegavede folk i stedet. Denne flokken hun beskriver her mangler jo ganske mye på krona...

Skrevet

exen og vennen inviterer til bading, grillig, sosialt hygge. 

han er så lykkelig nå som han er singel. når vi var et par stengte han seg inne, bare gamet og ignorerte meg, ville ikke prate i tlf sende meld etc. nå fryder han seg over livet. og vil inkludere meg i det men vil ikke være sammen med meg. vil erne ha sex med meg flørter og jah. jeg blir rett og slett veldig deprimert av d hele. jeg er så såret. men igjen glad for at han har det bra. jeg visste dette for et år siden men han han overbeviste meg med sine ord om at jeg tok feil. handlingene sa noe annet. nå bevises det nok en gang. men han sier fortsatt han elsker meg. jeg blir helt ødelagt av dette. 

har fått meg leilighet der jeg kommer fra og kan flytte om 3 uker. bare tre uker. men d er jo en enorm prosess. langt. de vet ikke at jeg drar så tidlig. jeg føler for å bare fordufte. det trygler meg om å bli å holde dem med selskap. hva er jeg for dem, underholdning? synes d det er kult at jeg har det vondt? 

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

exen og vennen inviterer til bading, grillig, sosialt hygge. 

han er så lykkelig nå som han er singel. når vi var et par stengte han seg inne, bare gamet og ignorerte meg, ville ikke prate i tlf sende meld etc. nå fryder han seg over livet. og vil inkludere meg i det men vil ikke være sammen med meg. vil erne ha sex med meg flørter og jah. jeg blir rett og slett veldig deprimert av d hele. jeg er så såret. men igjen glad for at han har det bra. jeg visste dette for et år siden men han han overbeviste meg med sine ord om at jeg tok feil. handlingene sa noe annet. nå bevises det nok en gang. men han sier fortsatt han elsker meg. jeg blir helt ødelagt av dette. 

har fått meg leilighet der jeg kommer fra og kan flytte om 3 uker. bare tre uker. men d er jo en enorm prosess. langt. de vet ikke at jeg drar så tidlig. jeg føler for å bare fordufte. det trygler meg om å bli å holde dem med selskap. hva er jeg for dem, underholdning? synes d det er kult at jeg har det vondt? 

Da takker du bare nei til invitasjonen og sier du har andre planer.

Jeg har svart tidligere i tråden, skrev bl.a. at jeg tror du har vært en bedre venn med dem enn motsatt. Den eksen din og vennene synes jeg nå grenser til ondskapsfulle - eller, dessverre, som en over sa, at de rett og slett er litt ... vel, enklere møblert ;)

Der du er nå er det naturlig at du blir trist når han så tydelig vil gni inn sin såkalt "nyfunne singellykke" foran deg, og får med seg vennene på det også. Han demonstrerer sin "singellykke" samtidig som han påstår at han elsker deg. Men han kan ikke gjøre det slik som han nå behandler deg. At han vil ha sex med deg, men fremdeles vil være singel, viser bare at han ikke bryr seg om dine følelser eller respekterer deg.

Jeg synes du skal prøve å snu tankene dine. Prøv å ikke ta det de gjør og sier så voldsomt innover deg, da blir du bare deprimert. Prøv heller å se på alle slike merkelige og/eller hensynsløse utsagn eller oppførsel fra dem som bekreftelser på at bruddet med din eks var veldig riktig. Og også at det er like riktig for deg å flytte slik at du kommer bort fra det som helt tydelig er et destruktivt miljø for deg. Du trenger ikke slike falske venner. Du trenger ikke venner som er så enkle at de ikke ser hvordan deres oppførsel må såre deg. Du trenger ikke en mann som ikke tar hensyn til dine følelser og ikke respekterer deg!

Gråt når du føler for det, for det er naturlig å sørge et forhold. Men alt han og vennene nå gjør og sier som sårer deg eller du ikke forstår - rist på skuldrene dine og forsøk å la det prelle av deg som regndråper på en regnjakke. Aksepter at denne perioden av livet ditt nå er over, aksepter at de ikke lenger er venner som er bra for deg. Ikke legg for mye følelser i det, prøv å bare akseptere. Og så begynner du å fokusere på fremtiden din. Tre uker virker nok veldig lenge for deg nå, men det går fort likevel. Begynn å planlegge flyttingen - begynn å pakke det som kan pakkes nå (f.eks. vintertøy, bøker, pynteting). Skaff deg esker og søppelsekker som du kan pakke ned flere ting i etterhvert som du ser at du ikke trenger dem før du flytter. Jeg regner med at du har kontakt med noen der du skal flytte - ta kontakt, avtal å møtes når du har kommet dit slik at dere kan gjøre noe hyggelig sammen. Planlegg å gjøre gode ting for deg selv både før du flytter og planlegg for positive ting du kan gjøre for deg selv etter du har flyttet. Det åpner seg mange muligheter for deg når du får lagt disse negative personene bak deg - du blir fri til å få et bedre liv :)

Så hold ut disse siste tre ukene på denne plassen. Gjør deg selv travelt opptatt slik at du omgås eksen og vennene minst mulig. Fokuser på at ditt liv fremover skal bli bedre etterhvert. Da må du rydde bort slike negative som du har rundt deg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...