Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 Jeg satte inn hormonspiral ca 6 uker etter jeg fikk dattera mi. I neste uke blir hun 5 år, så det vil jo si at det er på tide å bytte snart. Tingen er bare at jeg ikke har 1000 kr til overs akkurat nå. Så jeg lurer jo bare litt på hva jeg skal gjøre da. Jeg regner med at det ikke er slik at plutselig fra neste måned beskytter den ikke noe. Burde jeg ta den ut, og så bruke annen beskyttelse til jeg får råd til å sette i en ny? Eller bare ha den inni og bruke ekstra prevensjon i tillegg fram til jeg får råd til å sette i en ny? Eller er det såpass trygt en stund til at det går bra uten annen prevensjon? Noen som vet? Anonymkode: 10bba...fa6
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Ville brukt ekstra prevensjon i tillegg, selv om den er i. Evt ta den ut. Kjedelig om du blir gravid med den i, ettersom det kan gi komplikasjoner. (Og om du skulle ønske barnet, og det gikk bra, om du ikke har 1000kr til overs til ny spiral så har man kanskje ikke økonomi til et nytt barn heller...?) Som du sier så holder den sikkert litt over utløpsdatoen, men produsenten kan ikke garantere noe. Er det verdt risikoen? Anonymkode: e8ea3...626
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 Jeg hadde min i 6 år før jeg byttet. Ifølge gynekologen er det ingen fare,den er bare fri for hormoner etter 5 år og da fungerer den som en vanlig spiral. Du vil merke at blødningene øker,men den beholder funksjon som en helt vanlig spiral uten hormoner. Ingen stress! Anonymkode: 8fb02...271
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 Min har sittet i nesten 7 år. Så lenge jeg ikke får blødninger, så er det hormoner i den. Anonymkode: 08e92...7f1
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #5 Skrevet 31. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville brukt ekstra prevensjon i tillegg, selv om den er i. Evt ta den ut. Kjedelig om du blir gravid med den i, ettersom det kan gi komplikasjoner. (Og om du skulle ønske barnet, og det gikk bra, om du ikke har 1000kr til overs til ny spiral så har man kanskje ikke økonomi til et nytt barn heller...?) Som du sier så holder den sikkert litt over utløpsdatoen, men produsenten kan ikke garantere noe. Er det verdt risikoen? Anonymkode: e8ea3...626 Det er ikke ønskelig med noe barn nå. Mannen flyttet ut i fjor vår, men i fjor høst kom han og ville vi skulle gi det en sjanse til. Jeg er ikke sikker på enda om jeg vil det. Vi har hele tiden vært gode venner, og nå har han overnattet hos oss siden påske. Men han har fremdeles sin egen leilighet, og jeg vil at han fortsatt skal ha det, da jeg ikke er klar for å ta han helt tilbake enda. Så siden situasjonen mellom oss er såpass uavklart, passer det ikke å få noen baby! At situasjonen er slik er også grunnen til at jeg har så dårlig råd nå, da jeg betaler for leiligheten alene, men ikke får stønad som enslig forsørger da vi er gift. HI Anonymkode: 10bba...fa6
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min har sittet i nesten 7 år. Så lenge jeg ikke får blødninger, så er det hormoner i den. Anonymkode: 08e92...7f1 I noen år hadde jeg ingen blødninger. Nå blør jeg litt mer, ca én gang i mnd, så hormonmengden i den har nok minket. HI Anonymkode: 10bba...fa6
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: I noen år hadde jeg ingen blødninger. Nå blør jeg litt mer, ca én gang i mnd, så hormonmengden i den har nok minket. HI Anonymkode: 10bba...fa6 Eggløsning kommer alltid før første ordentlige mensen, minte min lege meg på da jeg byttet min etter 6 år... Anonymkode: ef584...8f2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #8 Skrevet 31. mai 2018 Gynekologen min mente at den fint kunne sitte i 7 år, og st 5 år var en grense som var satt for sikkerhets skyld. Jeg byttet etter 6 1/2 år, men jeg hadde ingen blødninger. Den kan fint bli sittende, men da bør du ikke kombinere med annen hormonell prevensjon, men heller kondom. Anonymkode: 353d5...c03
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #9 Skrevet 31. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Min har sittet i nesten 7 år. Så lenge jeg ikke får blødninger, så er det hormoner i den. Anonymkode: 08e92...7f1 Min har sittet i nesten 10 år, og jeg har fortsatt like sparsomme menstruasjoner. Anonymkode: 2e789...8ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå