Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har gitt penger til frivillige organisasjoner nå et par års tid.

Noe av det som provoserer meg mest er urettferdige parkeringsgebyrer, så jeg føler mer for å hjelpe de som blir utsatt for det.

Fins vel neppe noen organisasjoner for dette, så noen tips til hvordan jeg bør gå fram? 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en i dag. Tar du den?

Anonymkode: 72930...6be

Skrevet

Kan ta mine og, jeg har 2

Anonymkode: 072ca...32c

Skrevet
På 31.5.2018 den 18.48, accobra1 skrev:

Hei

Jeg har gitt penger til frivillige organisasjoner nå et par års tid.

Noe av det som provoserer meg mest er urettferdige parkeringsgebyrer, så jeg føler mer for å hjelpe de som blir utsatt for det.

Fins vel neppe noen organisasjoner for dette, så noen tips til hvordan jeg bør gå fram? 😊

Så i stedet for å gi penger til foreldreløse barn eller folk som sulter, så ønsker du å gi penger til folk som ikke klarer å lese skilt?

Anonymkode: 5953d...453

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så i stedet for å gi penger til foreldreløse barn eller folk som sulter, så ønsker du å gi penger til folk som ikke klarer å lese skilt?

Anonymkode: 5953d...453

Dette er samme bruker som tidligere er utestengt mange ganger fra forumet, han forsøker bare andre måter å skrive på.

Anonymkode: 426ba...ee6

Skrevet

Hva er urettferdige parkeringsbøter? 

Anonymkode: 1f685...a36

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er urettferdige parkeringsbøter? 

Sånn som den ene boten min kanskje. Fikk bot på 2 timers gratis parkeringsplass fordi de mener jeg sto der et helt døgn, noe jeg ikke gjorde og heldigvis kan bevise.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn som den ene boten min kanskje. Fikk bot på 2 timers gratis parkeringsplass fordi de mener jeg sto der et helt døgn, noe jeg ikke gjorde og heldigvis kan bevise.

Hva begrunnes den med?

De aller fleste illeggelser gis med god grunn. At bilfører ikke skjønner hvorfor er vanlig. Og føler seg urettferdig behandlet. «Skulle bare» og «var bare borte i 2 minutter» må vite. Altfor mange voksne har et utrolig dårlig begrep om tid. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva begrunnes den med?

De aller fleste illeggelser gis med god grunn. At bilfører ikke skjønner hvorfor er vanlig. Og føler seg urettferdig behandlet. «Skulle bare» og «var bare borte i 2 minutter» må vite. Altfor mange voksne har et utrolig dårlig begrep om tid. 

Du leste ikke at jeg ikke har stått 2 min over, men at de sier jeg har stått der i 24, altså 22 timer over, og gitt meg bot for det. Men jeg sto der i kun 2 timer og kjørte bilen rett på verksted hvor den ble stående. Vekstedet bekrefter det, men det er alikevel ingen enkel sak de vil gi seg på. Så ja selvfølgelig føler jeg meg urettferdig behandlet og nei jeg har ikke dårlig begrep om tid i denne saken, de lyver jo

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du leste ikke at jeg ikke har stått 2 min over, men at de sier jeg har stått der i 24, altså 22 timer over, og gitt meg bot for det. Men jeg sto der i kun 2 timer og kjørte bilen rett på verksted hvor den ble stående. Vekstedet bekrefter det, men det er alikevel ingen enkel sak de vil gi seg på. Så ja selvfølgelig føler jeg meg urettferdig behandlet og nei jeg har ikke dårlig begrep om tid i denne saken, de lyver jo

Det uthevede var ikke en anklage mot deg. Men mot de generelle mottagere av illeggelser. Vil vedde på det er et privat selskap som har gitt deg ileggelsen? De er ganske cowboy mange av dem og flere har faktisk null snøring på reglene selv. Har selv måtte lære opp private «parkeringsvakter». Og det er tragisk. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det uthevede var ikke en anklage mot deg. Men mot de generelle mottagere av illeggelser. Vil vedde på det er et privat selskap som har gitt deg ileggelsen? De er ganske cowboy mange av dem og flere har faktisk null snøring på reglene selv. Har selv måtte lære opp private «parkeringsvakter». Og det er tragisk. 

Ja, det er privat og det er mye problemer med de. Det som irriterer meg mest, er jo det at hvis jeg ikke hadde satt bilen på verksted, så hadde jeg ikke kunnet bevise at de lyver. Selv nå som de er tatt i lyving, så sliter jeg med å få de til å trekke boten

Skrevet
På ‎01‎.‎06‎.‎2018 den 21.41, Anonym bruker skrev:

Kan ta mine og, jeg har 2

Klart det 😊

Skrevet

Enkelte private parkeringsselskaper er jo helt ville. Jeg har fått et par bøter opp gjennom årene som var helt uforståelige. Jeg fikk bl.a. bot på et sted det var forbudt å parkere etter kl. 23. Boten ble skrevet 22.15, med begrunnelsen at det var ulovlig å stå der etter 22, selv om skiltene sa 23. Det var ikke bare, bare å få dem til å gi seg på det. En annen bot påsto at tida på lappen min hadde gått ut. Jeg hadde betalt for dagsparkering, men parkeringsvakten hadde tydeligvis ikke snøring på hvilken dato det var...

Anonymkode: d80a8...06b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...