Gå til innhold

Engangsgrill forbudet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fortsatt lov å grille i hagen med engangsgrill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Kun vanlig grill her jeg bor. Men sjekk kommunen. 

Anonymkode: 61dc9...841

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Kun vanlig grill her jeg bor. Men sjekk kommunen. 

Anonymkode: 61dc9...841

Takk for svar 😊

Skrevet

Her er det totalforbud, brannvesenet ville egentlig at butikkene skulle stoppe å selge dem frem til det ble regnvær igjen...

Anonymkode: 05a1f...c95

Skrevet

Det var visst ikke lov. Heller ikke lov med hageslangen. Så nå føler jeg meg teit som fylte opp bassenget med varmt vann tidligere. Vi har hageslangen koblet til dusjen i kjelleren. 

Skrevet

På nettsiden til min kommune står det "i og i nærheten av skog og annen utmark".

Anonymkode: 358c8...a45

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det totalforbud, brannvesenet ville egentlig at butikkene skulle stoppe å selge dem frem til det ble regnvær igjen...

Jeg så det jeg også. Så da får vi la vær med den da 😊

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

På nettsiden til min kommune står det "i og i nærheten av skog og annen utmark".

Anonymkode: 358c8...a45

Det sto ikke spesifikt at man ikke kunne bruke den i hagen. Men siden det sto totalforbud så tolker jeg det sånn.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hørte akkurat på raidoen at Rema 1000, kiwi og en kjede til som jeg ikke husker, vil ikke stoppe å selge engangsgriller selv om brannvesenet ønsker det. De burde skamme seg, akkurat som om brannvesenet ber om det for morro skyld

Anonymkode: fa7f3...71d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hørte akkurat på raidoen at Rema 1000, kiwi og en kjede til som jeg ikke husker, vil ikke stoppe å selge engangsgriller selv om brannvesenet ønsker det. De burde skamme seg, akkurat som om brannvesenet ber om det for morro skyld

Jeg er helt enig. Når det er så stor fare for brann overalt så burde de høre på brannvesenet. Det er jo bare for en kort periode regner jeg med

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt, skyld på butikkene når IDIOTER ikke klarer å forholde seg til forbud. Vi skal jo ikke måtte ta noe ansvar selv, barnehagebarn som vi er. Ingen må friste oss med engangsgriller!

Anonymkode: 78f56...f05

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt, skyld på butikkene når IDIOTER ikke klarer å forholde seg til forbud. Vi skal jo ikke måtte ta noe ansvar selv, barnehagebarn som vi er. Ingen må friste oss med engangsgriller!

Det er bra å sørge for at idiotene ikke får så lett tilgang

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det finnes idioter så må sånne tiltak til. 

Skrevet

Engangsgriller burde være forbudt, uansett vær! 

Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men i mange kommuner er det forbud også i egen hage. Du kan enkelt finne det ut ved å gå inn på din kommunes nettside.

Anonymkode: 70ffe...1f8

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange som pleier grille på stranda som overhodet ikke leser mer nyheter enn høyst nødvendig, og som ihvertfall ikke leser på nettsiden til kommunen. Har hatt flere av kompisene til eldstesønn her f.eks, som har blitt skikkelig overrasket når jeg har sagt de må finne seg noe annet enn pølser å spise på stranden om kveldene...

De er 16-17 år gamle.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke hvor du bor, men i mange kommuner er det forbud også i egen hage. Du kan enkelt finne det ut ved å gå inn på din kommunes nettside.

Anonymkode: 70ffe...1f8

Jeg gikk inn å så. Jeg visste faktisk ikke at det gikk an. Det sto totalforbud så regner med det gjelder hager også.

Skrevet

To voksne menn med familier ble bøtelagt på stranda der jeg badet i dag. Ingen av de hadde visstnok fått med seg forbudet, ikke at jeg skjønner hvordan det er mulig. 

Skrevet

Oi da gjorde vi noe ulovlig igår uten å tenke over det 😮 vi brukte engangsgrill på vår egen eiendom å tenkte ikke over at det ikke var lov. Takk for påminnelsen!

Anonymkode: 713af...2e9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange som pleier grille på stranda som overhodet ikke leser mer nyheter enn høyst nødvendig, og som ihvertfall ikke leser på nettsiden til kommunen. Har hatt flere av kompisene til eldstesønn her f.eks, som har blitt skikkelig overrasket når jeg har sagt de må finne seg noe annet enn pølser å spise på stranden om kveldene...

De er 16-17 år gamle.

Her vi bor så fikk alle i kommunen sms om forbudet,veldig greit for da når de nok frem til ganske mange. Leser selv ikke aviser og ser ikke nyheter,så hadde heller ikke fått det med meg med mindre jeg hadde fått sms om det.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det trengs bare en idiot, og en engangsgrill...

Anonymkode: 81bae...46b

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her vi bor så fikk alle i kommunen sms om forbudet,veldig greit for da når de nok frem til ganske mange. Leser selv ikke aviser og ser ikke nyheter,så hadde heller ikke fått det med meg med mindre jeg hadde fått sms om det.

Hjalp jo tydeligvis ikke så veldig det da🙄 Siden dere fyrte opp grillen i går...

Fatter ikke hvor vanskelig det kan være? Må man virkelig ha forbud, sms'er osv. for å skjønne at det å tenne så mye som en fyrstikk er komplett idioti for tiden? I de delene av landet dette gjelder, så er det knusktørt overalt. Sier seg jo selv at det vil kunne spre seg ekstremt fort. 

Anonymkode: 4419d...9b0

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du akkurat skrev at dere ikke visste om forbudet når dere grillet i går......

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du akkurat skrev at dere ikke visste om forbudet når dere grillet i går......

Her vi bor er det lov å grille i egen hage,det jeg ikke visste var at selv om det var i egen hage så var ikke engangsgrill lov.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er voksen, men hverken leser aviser eller ser nyheter? Er ikke det egentlig en plikt som voksen? Å holde seg bittelitt oppdatert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...