Gå til innhold

Vil bare minne dere på..


Anbefalte innlegg

Skrevet

At teppe foran åpningen på vogna er livsfarlig, spesielt i denne varmen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fnis, can of worms... ;) 

Følger gjerne opp med å minne om grillforbud og skogbrannfare, samt båndtvang.

Skrevet

Følger opp med å ikke etterlate hunder eller småbarn igjen i bilen.  Så en lite baby på bare noen få måneder som var igjen i bilen mens mamma handlet i går

Anonymkode: fa893...f49

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Følger opp med å ikke etterlate hunder eller småbarn igjen i bilen.  Så en lite baby på bare noen få måneder som var igjen i bilen mens mamma handlet i går

Anonymkode: fa893...f49

Stakkars liten.....

Jeg og dattera mi var inne på butikken i noen få minutter i sted, skulle bare ha 3 ting, og var veldig kjappe. Da vi kom ut igjen var bilen skrekkelig varm. Det tar ikke lange tiden før et lite barn (eller dyr) blir overopphetet, eller det som verre er, i denne varmen!

Anonymkode: 73375...d87

Skrevet

Det er hevet over en hver tvil om at å dekke vognåpning med et tett fleece teppe er farlig nåde med tanke på oksygenmangel og hete. Men...disse vognene blir sinnsykt varme i sola både med og uten teppe. Så svart vogn i solsteika er en veldig dårlig ide!

å dekke åpningen delvis for dolskygge med et florlett stoff når tempen er under 20 grader er IKKE farlig, og om en eller annen geit skulle funnet på å komme bort til meg ville de jaggu meg få høre ett og annet ord!

Anonymkode: 19367...1c2

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er hevet over en hver tvil om at å dekke vognåpning med et tett fleece teppe er farlig nåde med tanke på oksygenmangel og hete. Men...disse vognene blir sinnsykt varme i sola både med og uten teppe. Så svart vogn i solsteika er en veldig dårlig ide!

å dekke åpningen delvis for dolskygge med et florlett stoff når tempen er under 20 grader er IKKE farlig, og om en eller annen geit skulle funnet på å komme bort til meg ville de jaggu meg få høre ett og annet ord!

Anonymkode: 19367...1c2

Det kan godt være farlig, jo. Jeg testet, og det ble glovarmt! Ikke ta sjansen. Barn dør ikke av litt sol i tryne, men de dør av oksygenmangel

Anonymkode: 974f8...14f

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er hevet over en hver tvil om at å dekke vognåpning med et tett fleece teppe er farlig nåde med tanke på oksygenmangel og hete. Men...disse vognene blir sinnsykt varme i sola både med og uten teppe. Så svart vogn i solsteika er en veldig dårlig ide!

å dekke åpningen delvis for dolskygge med et florlett stoff når tempen er under 20 grader er IKKE farlig, og om en eller annen geit skulle funnet på å komme bort til meg ville de jaggu meg få høre ett og annet ord!

Anonymkode: 19367...1c2

Jeg er ikke Christine Hope, men dette var et eksempel 

D394FC7E-B0D7-4CE3-BA7E-A37062B1187E.jpeg

6E6CE509-B536-4630-87E4-30DECE51DED0.jpeg

Anonymkode: 974f8...14f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kan godt være farlig, jo. Jeg testet, og det ble glovarmt! Ikke ta sjansen. Barn dør ikke av litt sol i tryne, men de dør av oksygenmangel

Anonymkode: 974f8...14f

Tøys!

vogna ville blitt glovarm dekke eller ei....det er de sinnsykt tette svarte kalesjen som utgjør det største problemet, samt at folk ikke oppholder seg i skyggen med småunger men sprader rundt på tur ned de små. Den der svogerforskningen du og andre bedriver...for så å prakke synspunkter på andre i gammeldags misjonsstil er bare ekkelt!

jeg tviler på du har målt o2 innhold i vognlufta...og om du skal gjøre eksperimenter bør du ha mange paralleller, og en kontroll.

Anonymkode: 19367...1c2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tøys!

vogna ville blitt glovarm dekke eller ei....det er de sinnsykt tette svarte kalesjen som utgjør det største problemet, samt at folk ikke oppholder seg i skyggen med småunger men sprader rundt på tur ned de små. Den der svogerforskningen du og andre bedriver...for så å prakke synspunkter på andre i gammeldags misjonsstil er bare ekkelt!

jeg tviler på du har målt o2 innhold i vognlufta...og om du skal gjøre eksperimenter bør du ha mange paralleller, og en kontroll.

Anonymkode: 19367...1c2

Slutt å spre din uvitenhet

Anonymkode: fa893...f49

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å spre din uvitenhet

Anonymkode: fa893...f49

Slutt å spre din! Jeg argumenterer ikke for p dekke vogna med et tett fleeceteppe, jeg sier at en vogn datt i solsteken vil bli glovarm, tildekket eller ei.

Et florlett (gjerne hvitt) stoff delvis over vognåpningen er ikke det samme som er fleecepledd...set må være mulig å klare å tenke selv...på tross av sauementaliteten her inne!

Anonymkode: 19367...1c2

Skrevet

I en slik sinnsyk varme tror jeg det er vel så viktig å gå bort til ALLE men baby som de triller rundt på i solsteken og påpeke farer ved overoppheting.

Anonymkode: 19367...1c2

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å spre din! Jeg argumenterer ikke for p dekke vogna med et tett fleeceteppe, jeg sier at en vogn datt i solsteken vil bli glovarm, tildekket eller ei.

Et florlett (gjerne hvitt) stoff delvis over vognåpningen er ikke det samme som er fleecepledd...set må være mulig å klare å tenke selv...på tross av sauementaliteten her inne!

Anonymkode: 19367...1c2

Følg med på anonymkodene. Det var en annen som sa «Slutt å spre din uvitenhet». Det er altså flere som er uenige med deg. 

Og sjekk Facebook-bildene lenger oppe 

Anonymkode: 974f8...14f

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å spre din! Jeg argumenterer ikke for p dekke vogna med et tett fleeceteppe, jeg sier at en vogn datt i solsteken vil bli glovarm, tildekket eller ei.

Et florlett (gjerne hvitt) stoff delvis over vognåpningen er ikke det samme som er fleecepledd...set må være mulig å klare å tenke selv...på tross av sauementaliteten her inne!

Anonymkode: 19367...1c2

Det var ikke meg som skrev om det tidligere i tråden, så vi er  flere som synes du er uvitende

Anonymkode: fa893...f49

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Følg med på anonymkodene. Det var en annen som sa «Slutt å spre din uvitenhet». Det er altså flere som er uenige med deg. 

Og sjekk Facebook-bildene lenger oppe 

Anonymkode: 974f8...14f

Så Facebook forskning er nå allmensannheter?

jeg prøver å nyansere dette en smule...men dere er så monomant opptatt av å vise til en måling herlig en måling der...

DE VOGNENE VILLE SANNSYNLIGVIS BLITT KOKVARME UTEN TEPPE FORAN!!!

Anonymkode: 19367...1c2

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I en slik sinnsyk varme tror jeg det er vel så viktig å gå bort til ALLE men baby som de triller rundt på i solsteken og påpeke farer ved overoppheting.

Anonymkode: 19367...1c2

Shit jeg hadde slått deg om du som selvutnevnt politi kom og la deg oppi at jeg hadde ungen min i vogn! 

Anonymkode: 49432...414

Skrevet

Can of worms opened. QED.

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Shit jeg hadde slått deg om du som selvutnevnt politi kom og la deg oppi at jeg hadde ungen min i vogn! 

Anonymkode: 49432...414

stupid is as stupid does...

Anonymkode: bda7f...73c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tøys!

vogna ville blitt glovarm dekke eller ei....det er de sinnsykt tette svarte kalesjen som utgjør det største problemet, samt at folk ikke oppholder seg i skyggen med småunger men sprader rundt på tur ned de små. Den der svogerforskningen du og andre bedriver...for så å prakke synspunkter på andre i gammeldags misjonsstil er bare ekkelt!

jeg tviler på du har målt o2 innhold i vognlufta...og om du skal gjøre eksperimenter bør du ha mange paralleller, og en kontroll.

Anonymkode: 19367...1c2

https://www.babyverden.no/baby/sikkerhet-og-forstehjelp/advarer-mot-heldekkende-teppe-over-vognen/

 

Godt nok for deg!?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å spre din! Jeg argumenterer ikke for p dekke vogna med et tett fleeceteppe, jeg sier at en vogn datt i solsteken vil bli glovarm, tildekket eller ei.

Et florlett (gjerne hvitt) stoff delvis over vognåpningen er ikke det samme som er fleecepledd...set må være mulig å klare å tenke selv...på tross av sauementaliteten her inne!

Anonymkode: 19367...1c2

Men jeg har veldig vondt for å forstå hvorfor du absolutt vil ha dette hvite, florlette stoffet over en vogn som uansett står i skyggen? 

Skrevet
3 minutter siden, Leverpostei skrev:

Men jeg har veldig vondt for å forstå hvorfor du absolutt vil ha dette hvite, florlette stoffet over en vogn som uansett står i skyggen? 

Om vognen står i skyggen er det klart unødvendig da hadde jeg brukt et myggnett men om man er ute å triller i kaldere vær er der ikke farlig å dekke vognåpningen delvis med et tynt, gjerne lyst stoff for solskjerming ved behov.

Synes det må kunne gå an å utvise et visst skjønn her og ikke angripe folk på gata som gjør dette og bruker skjønn , går dere løs på folk med regntrekk også? Vil tro de er mye tettere... i hvertfall de i gjennomsiktig plast.

synes det er helt hysterisk fokus på dette "dekket" men totalt mangel på forståelse for at en kølsvart vogn blir glovarm om den står i solsteika i 25 grader...dekket eller ikke!  

Anonymkode: 19367...1c2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Shit jeg hadde slått deg om du som selvutnevnt politi kom og la deg oppi at jeg hadde ungen min i vogn! 

Anonymkode: 49432...414

Ja det er lurt å slå folk som er bekymret for ungen din slik at du virkelig kan gjøre deg fortjent til en bekymringsmelding til bv.

Anonymkode: 8cf79...46c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Shit jeg hadde slått deg om du som selvutnevnt politi kom og la deg oppi at jeg hadde ungen min i vogn! 

Anonymkode: 49432...414

men du synes det er på sin plass å snakke til noen som har et tynt hvitt bomulsskjal delvis over vognåpningen?

Anonymkode: 19367...1c2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om vognen står i skyggen er det klart unødvendig da hadde jeg brukt et myggnett men om man er ute å triller i kaldere vær er der ikke farlig å dekke vognåpningen delvis med et tynt, gjerne lyst stoff for solskjerming ved behov.

Synes det må kunne gå an å utvise et visst skjønn her og ikke angripe folk på gata som gjør dette og bruker skjønn , går dere løs på folk med regntrekk også? Vil tro de er mye tettere... i hvertfall de i gjennomsiktig plast.

synes det er helt hysterisk fokus på dette "dekket" men totalt mangel på forståelse for at en kølsvart vogn blir glovarm om den står i solsteika i 25 grader...dekket eller ikke!  

Anonymkode: 19367...1c2

Hvis folk bruker regntrekk i stekende sol og 30 grader, så JA. 

De fleste bruker regntrekk når det regner, hvor solen altså ikke steker. Men bra forsøk!

Anonymkode: 974f8...14f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

men du synes det er på sin plass å snakke til noen som har et tynt hvitt bomulsskjal delvis over vognåpningen?

Anonymkode: 19367...1c2

Ja. 

Anonymkode: 9fe2f...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...