Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 31. mai 2018 #1 Skrevet 31. mai 2018 At teppe foran åpningen på vogna er livsfarlig, spesielt i denne varmen!
sug lut Skrevet 31. mai 2018 #2 Skrevet 31. mai 2018 Fnis, can of worms... Følger gjerne opp med å minne om grillforbud og skogbrannfare, samt båndtvang.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #3 Skrevet 31. mai 2018 Følger opp med å ikke etterlate hunder eller småbarn igjen i bilen. Så en lite baby på bare noen få måneder som var igjen i bilen mens mamma handlet i går Anonymkode: fa893...f49
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #4 Skrevet 31. mai 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Følger opp med å ikke etterlate hunder eller småbarn igjen i bilen. Så en lite baby på bare noen få måneder som var igjen i bilen mens mamma handlet i går Anonymkode: fa893...f49 Stakkars liten..... Jeg og dattera mi var inne på butikken i noen få minutter i sted, skulle bare ha 3 ting, og var veldig kjappe. Da vi kom ut igjen var bilen skrekkelig varm. Det tar ikke lange tiden før et lite barn (eller dyr) blir overopphetet, eller det som verre er, i denne varmen! Anonymkode: 73375...d87
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #5 Skrevet 31. mai 2018 Det er hevet over en hver tvil om at å dekke vognåpning med et tett fleece teppe er farlig nåde med tanke på oksygenmangel og hete. Men...disse vognene blir sinnsykt varme i sola både med og uten teppe. Så svart vogn i solsteika er en veldig dårlig ide! å dekke åpningen delvis for dolskygge med et florlett stoff når tempen er under 20 grader er IKKE farlig, og om en eller annen geit skulle funnet på å komme bort til meg ville de jaggu meg få høre ett og annet ord! Anonymkode: 19367...1c2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #6 Skrevet 31. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er hevet over en hver tvil om at å dekke vognåpning med et tett fleece teppe er farlig nåde med tanke på oksygenmangel og hete. Men...disse vognene blir sinnsykt varme i sola både med og uten teppe. Så svart vogn i solsteika er en veldig dårlig ide! å dekke åpningen delvis for dolskygge med et florlett stoff når tempen er under 20 grader er IKKE farlig, og om en eller annen geit skulle funnet på å komme bort til meg ville de jaggu meg få høre ett og annet ord! Anonymkode: 19367...1c2 Det kan godt være farlig, jo. Jeg testet, og det ble glovarmt! Ikke ta sjansen. Barn dør ikke av litt sol i tryne, men de dør av oksygenmangel Anonymkode: 974f8...14f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #7 Skrevet 31. mai 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er hevet over en hver tvil om at å dekke vognåpning med et tett fleece teppe er farlig nåde med tanke på oksygenmangel og hete. Men...disse vognene blir sinnsykt varme i sola både med og uten teppe. Så svart vogn i solsteika er en veldig dårlig ide! å dekke åpningen delvis for dolskygge med et florlett stoff når tempen er under 20 grader er IKKE farlig, og om en eller annen geit skulle funnet på å komme bort til meg ville de jaggu meg få høre ett og annet ord! Anonymkode: 19367...1c2 Jeg er ikke Christine Hope, men dette var et eksempel Anonymkode: 974f8...14f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #8 Skrevet 31. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det kan godt være farlig, jo. Jeg testet, og det ble glovarmt! Ikke ta sjansen. Barn dør ikke av litt sol i tryne, men de dør av oksygenmangel Anonymkode: 974f8...14f Tøys! vogna ville blitt glovarm dekke eller ei....det er de sinnsykt tette svarte kalesjen som utgjør det største problemet, samt at folk ikke oppholder seg i skyggen med småunger men sprader rundt på tur ned de små. Den der svogerforskningen du og andre bedriver...for så å prakke synspunkter på andre i gammeldags misjonsstil er bare ekkelt! jeg tviler på du har målt o2 innhold i vognlufta...og om du skal gjøre eksperimenter bør du ha mange paralleller, og en kontroll. Anonymkode: 19367...1c2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #9 Skrevet 31. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tøys! vogna ville blitt glovarm dekke eller ei....det er de sinnsykt tette svarte kalesjen som utgjør det største problemet, samt at folk ikke oppholder seg i skyggen med småunger men sprader rundt på tur ned de små. Den der svogerforskningen du og andre bedriver...for så å prakke synspunkter på andre i gammeldags misjonsstil er bare ekkelt! jeg tviler på du har målt o2 innhold i vognlufta...og om du skal gjøre eksperimenter bør du ha mange paralleller, og en kontroll. Anonymkode: 19367...1c2 Slutt å spre din uvitenhet Anonymkode: fa893...f49
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #10 Skrevet 31. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Slutt å spre din uvitenhet Anonymkode: fa893...f49 Slutt å spre din! Jeg argumenterer ikke for p dekke vogna med et tett fleeceteppe, jeg sier at en vogn datt i solsteken vil bli glovarm, tildekket eller ei. Et florlett (gjerne hvitt) stoff delvis over vognåpningen er ikke det samme som er fleecepledd...set må være mulig å klare å tenke selv...på tross av sauementaliteten her inne! Anonymkode: 19367...1c2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #11 Skrevet 31. mai 2018 I en slik sinnsyk varme tror jeg det er vel så viktig å gå bort til ALLE men baby som de triller rundt på i solsteken og påpeke farer ved overoppheting. Anonymkode: 19367...1c2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #12 Skrevet 31. mai 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slutt å spre din! Jeg argumenterer ikke for p dekke vogna med et tett fleeceteppe, jeg sier at en vogn datt i solsteken vil bli glovarm, tildekket eller ei. Et florlett (gjerne hvitt) stoff delvis over vognåpningen er ikke det samme som er fleecepledd...set må være mulig å klare å tenke selv...på tross av sauementaliteten her inne! Anonymkode: 19367...1c2 Følg med på anonymkodene. Det var en annen som sa «Slutt å spre din uvitenhet». Det er altså flere som er uenige med deg. Og sjekk Facebook-bildene lenger oppe Anonymkode: 974f8...14f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #13 Skrevet 31. mai 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slutt å spre din! Jeg argumenterer ikke for p dekke vogna med et tett fleeceteppe, jeg sier at en vogn datt i solsteken vil bli glovarm, tildekket eller ei. Et florlett (gjerne hvitt) stoff delvis over vognåpningen er ikke det samme som er fleecepledd...set må være mulig å klare å tenke selv...på tross av sauementaliteten her inne! Anonymkode: 19367...1c2 Det var ikke meg som skrev om det tidligere i tråden, så vi er flere som synes du er uvitende Anonymkode: fa893...f49
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #14 Skrevet 31. mai 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Følg med på anonymkodene. Det var en annen som sa «Slutt å spre din uvitenhet». Det er altså flere som er uenige med deg. Og sjekk Facebook-bildene lenger oppe Anonymkode: 974f8...14f Så Facebook forskning er nå allmensannheter? jeg prøver å nyansere dette en smule...men dere er så monomant opptatt av å vise til en måling herlig en måling der... DE VOGNENE VILLE SANNSYNLIGVIS BLITT KOKVARME UTEN TEPPE FORAN!!! Anonymkode: 19367...1c2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #15 Skrevet 31. mai 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: I en slik sinnsyk varme tror jeg det er vel så viktig å gå bort til ALLE men baby som de triller rundt på i solsteken og påpeke farer ved overoppheting. Anonymkode: 19367...1c2 Shit jeg hadde slått deg om du som selvutnevnt politi kom og la deg oppi at jeg hadde ungen min i vogn! Anonymkode: 49432...414
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #17 Skrevet 31. mai 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Shit jeg hadde slått deg om du som selvutnevnt politi kom og la deg oppi at jeg hadde ungen min i vogn! Anonymkode: 49432...414 stupid is as stupid does... Anonymkode: bda7f...73c
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 31. mai 2018 Forfatter #18 Skrevet 31. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tøys! vogna ville blitt glovarm dekke eller ei....det er de sinnsykt tette svarte kalesjen som utgjør det største problemet, samt at folk ikke oppholder seg i skyggen med småunger men sprader rundt på tur ned de små. Den der svogerforskningen du og andre bedriver...for så å prakke synspunkter på andre i gammeldags misjonsstil er bare ekkelt! jeg tviler på du har målt o2 innhold i vognlufta...og om du skal gjøre eksperimenter bør du ha mange paralleller, og en kontroll. Anonymkode: 19367...1c2 https://www.babyverden.no/baby/sikkerhet-og-forstehjelp/advarer-mot-heldekkende-teppe-over-vognen/ Godt nok for deg!?
Leverpostei Skrevet 31. mai 2018 #19 Skrevet 31. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Slutt å spre din! Jeg argumenterer ikke for p dekke vogna med et tett fleeceteppe, jeg sier at en vogn datt i solsteken vil bli glovarm, tildekket eller ei. Et florlett (gjerne hvitt) stoff delvis over vognåpningen er ikke det samme som er fleecepledd...set må være mulig å klare å tenke selv...på tross av sauementaliteten her inne! Anonymkode: 19367...1c2 Men jeg har veldig vondt for å forstå hvorfor du absolutt vil ha dette hvite, florlette stoffet over en vogn som uansett står i skyggen?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #20 Skrevet 31. mai 2018 56 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: https://www.babyverden.no/baby/sikkerhet-og-forstehjelp/advarer-mot-heldekkende-teppe-over-vognen/ Godt nok for deg!? Ja...artikkelen understreker det jeg sier, ikke bruk heldekkende teppe evt tynne stoffer med store hull som dekker kun deler av åpning. Som eksempelvis myggnett. Anonymkode: 19367...1c2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #21 Skrevet 31. mai 2018 3 minutter siden, Leverpostei skrev: Men jeg har veldig vondt for å forstå hvorfor du absolutt vil ha dette hvite, florlette stoffet over en vogn som uansett står i skyggen? Om vognen står i skyggen er det klart unødvendig da hadde jeg brukt et myggnett men om man er ute å triller i kaldere vær er der ikke farlig å dekke vognåpningen delvis med et tynt, gjerne lyst stoff for solskjerming ved behov. Synes det må kunne gå an å utvise et visst skjønn her og ikke angripe folk på gata som gjør dette og bruker skjønn , går dere løs på folk med regntrekk også? Vil tro de er mye tettere... i hvertfall de i gjennomsiktig plast. synes det er helt hysterisk fokus på dette "dekket" men totalt mangel på forståelse for at en kølsvart vogn blir glovarm om den står i solsteika i 25 grader...dekket eller ikke! Anonymkode: 19367...1c2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #22 Skrevet 31. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Shit jeg hadde slått deg om du som selvutnevnt politi kom og la deg oppi at jeg hadde ungen min i vogn! Anonymkode: 49432...414 Ja det er lurt å slå folk som er bekymret for ungen din slik at du virkelig kan gjøre deg fortjent til en bekymringsmelding til bv. Anonymkode: 8cf79...46c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #23 Skrevet 31. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Shit jeg hadde slått deg om du som selvutnevnt politi kom og la deg oppi at jeg hadde ungen min i vogn! Anonymkode: 49432...414 men du synes det er på sin plass å snakke til noen som har et tynt hvitt bomulsskjal delvis over vognåpningen? Anonymkode: 19367...1c2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #24 Skrevet 31. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Om vognen står i skyggen er det klart unødvendig da hadde jeg brukt et myggnett men om man er ute å triller i kaldere vær er der ikke farlig å dekke vognåpningen delvis med et tynt, gjerne lyst stoff for solskjerming ved behov. Synes det må kunne gå an å utvise et visst skjønn her og ikke angripe folk på gata som gjør dette og bruker skjønn , går dere løs på folk med regntrekk også? Vil tro de er mye tettere... i hvertfall de i gjennomsiktig plast. synes det er helt hysterisk fokus på dette "dekket" men totalt mangel på forståelse for at en kølsvart vogn blir glovarm om den står i solsteika i 25 grader...dekket eller ikke! Anonymkode: 19367...1c2 Hvis folk bruker regntrekk i stekende sol og 30 grader, så JA. De fleste bruker regntrekk når det regner, hvor solen altså ikke steker. Men bra forsøk! Anonymkode: 974f8...14f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #25 Skrevet 31. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: men du synes det er på sin plass å snakke til noen som har et tynt hvitt bomulsskjal delvis over vognåpningen? Anonymkode: 19367...1c2 Ja. Anonymkode: 9fe2f...357
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå