Gå til innhold

Noen som har gode tips for å lese til eksamen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om ei uke har jeg eksamen i et svært omfattende fag (helsesektoren), hvor mye går på pugging, pugging og enda mer pugging. Jeg har nå lest gjennom mestparten av oppgavene som vil få et utvalg av på eksamen. "Problemet" er at det går mye på stoff som MÅ pugges for å forstå (mye anatomi), og jeg sliter på det området. Jeg prøver se en del filmer på youtube, jeg forstår prinsippet- men jeg husker ikke hormoner, muskler, navn på ulike blodårer osv som vil være relevante! 

Jeg trenger studietips! Noen som har gode råd til meg? :) 

Anonymkode: c2264...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn fram til gamle eksamensoppgaver til samme eksamen. Skriv ned grundige svar og pugg disse! Mye går igjen år etter år.

Anonymkode: 854f9...f3e

Skrevet

Hvis noen hører deg i det får du snakket fritt og øvd på å gjenkalle det du har lest.

Anonymkode: 2b3a5...d78

Skrevet

Hvis det er pugging som må til så må du pugge. Skru av dib, FB og alt annet nett og sett deg ned med bøkene. 

Å pugge mye på kort tid er ikke lett. Du hadde klart deg bedre om du hadde satt av en time om dagen til pugging det siste året, men noe klarer du på en uke.

Tegn kroppen og skriv inn navnene.

Lag puggeremser. Finn sanger til å pugge kroppsdeler og jobb konsentrert minst 12 timer om dagen.

Sov normalt om natten, men bruk tiden ellers til 2 timer intens pugging, 30 minutter spise/toalettpause, 2 timer pugging osv.

Anonymkode: 073e6...752

Skrevet

Bruk reiserutemetoden for pugging, det kan du google. Ellers er jo tankekart en god studieteknikk. Reiserute tar litt tid, med er så verdt det, fordi du husker det faktisk lenge etterpå. Jeg brukte denne metoden på min anatomieksamen, fikk toppkarakter

Anonymkode: 08283...cae

Skrevet

Alt som er visuelt fungerer godt for mange. Print ut bilder av menneskekroppen og skriv på navn på årer og muskler, tegn molekyler eller hva det er du skal pugge. 

Ellers er tankekart min absolutte favoritt. Leser svært mye mindre enn når jeg var student tidligere, fordi tankekart handler om å bearbeide informasjonen og komprimere et helt tema eller kapittel ned på et A4 ark. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...