Gå til innhold

🏡Dere med to og tre barn. Hvor stort er bostedet deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange kvadratmeter bor dere på? Er huset/leiligheten for stor? For lite eller akuratt passe str?

 

vi har 140 kvadrat og er to barn og to voksne. Vi vurderer ett barn til..

Anonymkode: 31faa...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Totalt 280m2. Da har både jeg og mannen egne kø tør og egne soverom +at vi har en stue vi stort sett har stengt av.

Vi har to barn. Det er deilig med mye plass, men egentlig ikke nødvendig.

Anonymkode: af460...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160kvm.

2 voksne og to barn. Litt stort, men deilig for har da en stor loftsstue til barna der de kan ha venner eller bare om vi voksne vil gjøre/se litt ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Totalt 280m2. Da har både jeg og mannen egne kø tør og egne soverom +at vi har en stue vi stort sett har stengt av.

Vi har to barn. Det er deilig med mye plass, men egentlig ikke nødvendig.

Anonymkode: af460...92c

Så utrolig deilig!! Litt for stort for meg, men må være flott med såpass plass. Her ville ett hus på den str kostet rundt 10mill så det kan vi bare glemme 😂.

 

hi

Anonymkode: 31faa...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre barn og et hus på 320 kvm. 6 Soverom, 3 bad, to stuer, stort kjøkken, stor hage osv osv. Det er veldig godt både å ha flere bad (alle er stadig i bruk på samme tidspunkt, både morgen og kveld), ekstra soverom til overnattingsgjester da familiene våre bor på andre kanten av landet og et uteområde hvor vi ikke blir beglodd av naboene. Det er derimot litt stort, men samtidig er det godt med litt tumleplass. Særlig nå som barna begynner å vokse til og det stadig flyr barn inn og ut til alle døgnets tider. Da får både dem og vi rom til å være litt alene, og det tror jeg alle har godt av! :) 

Vi har derimot vaskehjelp, så det tror jeg letter mye for vår del som ellers har en hektisk hverdag. Både jeg og mannen er leger, så vi jobber mye om hverandre og har lange skift. For at ting skal fungere og at vi skal beholde husfreden den tiden vi har sammen, så er hushjelp rett og slett ei investering for forholdet vårt!

Anonymkode: 178ce...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Juliea ruger skrev:

160kvm.

2 voksne og to barn. Litt stort, men deilig for har da en stor loftsstue til barna der de kan ha venner eller bare om vi voksne vil gjøre/se litt ulikt.

Det høres deilig ut. Vi har også loftstue, men med et evt tredje barn forsvinner den.. Soverommene blir ganske store da, ca 15-20m2 hver.

hi

Anonymkode: 31faa...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

107 kvm. Passe stort for to voksne og 2 barn. Skal bygge på ca. 15-20 kvm til. 

Eneste jeg savner er loftstue/kjellerstue som barna kan bruke når de blir eødre

Anonymkode: 669a8...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har tre barn og et hus på 320 kvm. 6 Soverom, 3 bad, to stuer, stort kjøkken, stor hage osv osv. Det er veldig godt både å ha flere bad (alle er stadig i bruk på samme tidspunkt, både morgen og kveld), ekstra soverom til overnattingsgjester da familiene våre bor på andre kanten av landet og et uteområde hvor vi ikke blir beglodd av naboene. Det er derimot litt stort, men samtidig er det godt med litt tumleplass. Særlig nå som barna begynner å vokse til og det stadig flyr barn inn og ut til alle døgnets tider. Da får både dem og vi rom til å være litt alene, og det tror jeg alle har godt av! :) 

Vi har derimot vaskehjelp, så det tror jeg letter mye for vår del som ellers har en hektisk hverdag. Både jeg og mannen er leger, så vi jobber mye om hverandre og har lange skift. For at ting skal fungere og at vi skal beholde husfreden den tiden vi har sammen, så er hushjelp rett og slett ei investering for forholdet vårt!

Anonymkode: 178ce...1e2

Så fantastisk!! Hushjelp høres ut som en god investering. . På langsikt, 5-7år ønsker vi å kjøpe noe større. Nå er ungene 2år og 4år. Det blir derfor mye penger på Bhg, SFO på 2-3barn endel år fremover. 

 

Hi

Anonymkode: 31faa...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og 3 barn. Ca 240 kvm over 2 etasjer, 4 store soverom, 2 stuer(hvorav en loftstue med soverommene på hver side), 2 store fullverdige bad. Barna er under 10 år, så enn så lenge går det greit, men spent på hvordan det blir når de blir eldre. føler det er litt lite plass for store barn. Bodde på ca 100 kvm når vi hadde to barn og det var egentlig lettvint, mindre å holde i orden og rent, men det hadde nok blitt for lite nå som vi har tre.

Akkurat nå som barna er små, kunne jeg tenkt meg mer bodplass/oppbevaringsplass, men prøver å tenke på at akkurat det var litt bevisst når vi bygget huset for at vi ikke skal skaffe oss og samle på altfor mye unødvendig

Anonymkode: 8c01c...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kvm på to voksne og to barn. Det er akkurat passe, for oss nå. Hvert sitt soverom og to bad. Kan se for meg ettersom barna blir større at vi kommer til å savne en loftstue/kjellerstue. Men da måtte vi valgt en annen type bolig hvis vi ville bli i dette området. Det hadde innebært mer vedlikehold både inne og ute, noe vi ikke ønsket. 

Anonymkode: 1b760...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

130 kvadratmeter, tre barn. Er for lite bodplass og for små soverom til å dele, og vi mangler et rom. Vurderer å bygge på litt, for vi vil gjerne bo her. 

Anonymkode: 3f625...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 130. 2 barn og 2 voksne. Eneste vi savner er en loftstue el. ☺️

Anonymkode: 81e7c...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 ca, pluss litt kjeller. Har 4 soverom, stor nok stue og stort kjøkken. 3 barn. Eldste har det minste rommet (av egen vilje) så sånn sett hadde en loftstue vært greit. Men det gikk med i dragsuget da vi ble gravid med nr 3

Anonymkode: 26e57...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

320 🎈3 barn og 2 voksne. Vi har 6 soverom, 2 bad, 1 stort vaskerom, 3 stuer. 1 mål med hage. 

Ganske deilig med så mye plass. Ungene bruker kjeller som spillebule ☺️

Aldri krangel om hvem som skal ha tv’n, eller hvem som skal spille. 

Vi skal bygge på litt til straks,

med fasade endring 🌸

Anonymkode: 4c5b5...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 290 kvadratmeter og 500 kvmtr med tomt. Vi trenger ingen fasadeendring for at barna skal få det bedre men har plass til alle;). Vi har 4 barn;)

Anonymkode: 51a53...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225 kvadratmeter. 2 voksne og 2 barn. 

2 stuer, 4 soverom, 2 bad, 2 vaskerom (hvorav 1 er til lagring), stor åpen stue og kjøkkenløsning til voksne (når barna blir ungdommer) og egen stue til barna og alle leker, spill/konsoller osv. Har fint plass til 1 barn til, men blir nok naturlig bare 2 her tenker jeg.

Anonymkode: 568f8...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det høres deilig ut. Vi har også loftstue, men med et evt tredje barn forsvinner den.. Soverommene blir ganske store da, ca 15-20m2 hver.

hi

Anonymkode: 31faa...c2e

Vi vurderer og er tredje barn, da forsvinner deler av den. Den må da bygges om og mannen sitt hjemmekontor forsvinner,

m en det vil fremdeles være plass til TV stuebord ekstra lekeplass. Vi har 4 etasjer, men liksom ikke rett over hverandre heller fordelt på platåer som for god romfølelse, åpenhet, men samtidig separate områder. Helt gull.

soverommene er relativt små, men siden vi har en svær loftstue går det fint. 

Dt er deilig har bodd her er år og jeg syntes nå det er perfekt. Barn løper ut og inn hele dagen da skolen til eldste er nærmeste nabo og vi ønsker et åpent hjem for barn og lek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Juliea ruger skrev:

Vi vurderer og er tredje barn, da forsvinner deler av den. Den må da bygges om og mannen sitt hjemmekontor forsvinner,

m en det vil fremdeles være plass til TV stuebord ekstra lekeplass. Vi har 4 etasjer, men liksom ikke rett over hverandre heller fordelt på platåer som for god romfølelse, åpenhet, men samtidig separate områder. Helt gull.

soverommene er relativt små, men siden vi har en svær loftstue går det fint. 

Dt er deilig har bodd her er år og jeg syntes nå det er perfekt. Barn løper ut og inn hele dagen da skolen til eldste er nærmeste nabo og vi ønsker et åpent hjem for barn og lek :)

En del skrivefeil ser jeg: stubors skulle være stue, 

skolen er nærmeste nabo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 voksne og 3 barn og bor i blokkleilighet på 85 kvm. 3 soverom og 1 bad. Det er veldig grei planløsning og jeg savner ikke noe større pr idag. Miljøet i området er helt fantastisk og vi har alt i gåavstand, på 5 min kommer vi til barnehage, barneskole, ungdomsskole, kjøpesenter, fotballbane, akebakke, skogen, 5 min å kjøre til badeplass, 10 min å kjøre til sentrum også har vi helt fantastiske naboer rundt oss så vi blir nok boende her noen år til 😊

Anonymkode: fa086...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

210 pluss oppbevaringskjeller på ca 80. 

To voksne og to barn. 

Anonymkode: 430f4...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har tre barn og et hus på 320 kvm. 6 Soverom, 3 bad, to stuer, stort kjøkken, stor hage osv osv. Det er veldig godt både å ha flere bad (alle er stadig i bruk på samme tidspunkt, både morgen og kveld), ekstra soverom til overnattingsgjester da familiene våre bor på andre kanten av landet og et uteområde hvor vi ikke blir beglodd av naboene. Det er derimot litt stort, men samtidig er det godt med litt tumleplass. Særlig nå som barna begynner å vokse til og det stadig flyr barn inn og ut til alle døgnets tider. Da får både dem og vi rom til å være litt alene, og det tror jeg alle har godt av! :) 

Vi har derimot vaskehjelp, så det tror jeg letter mye for vår del som ellers har en hektisk hverdag. Både jeg og mannen er leger, så vi jobber mye om hverandre og har lange skift. For at ting skal fungere og at vi skal beholde husfreden den tiden vi har sammen, så er hushjelp rett og slett ei investering for forholdet vårt!

Anonymkode: 178ce...1e2

Du bruker "derimot" feil. Det du egentlig mener å si er "imidlertid".

Anonymkode: eb899...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 135 kvadrat og vi er to voksne og to barn. Akkurat passe for oss, og har stor loftsstue til barna som hjelper veldig :)  

Anonymkode: 1a64e...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200m², to voksne og to barn. Deilig med to bad, to stuer og separat vaskerom med inngang. Har 4 soverom.

Anonymkode: b5154...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har 250 kvm ++, mener dere BOA, eller tar deremed rubb og stubb, trapp, garasje, boder osv? 

Slike tråder som dette dukker opp nå og da, og ifølge dem bor 70% på 250 kvm ++. Jeg nekter faktisk å tro det. Jeg bor sentralt på østlandet, 30 min fra Oslo, og her bor folk på 80-200 kvm BOA. Svært få ha større hus. 

Selv er vi to voksne og tre barn, og vi bor i et stort hus på 165 kvm BOA. I tillegg har vi utebod og dobbeltgarasje. Akkurat passe stort for oss. 

Anonymkode: bc4e8...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to store og to små på 140m2, med to bad og fire soverom.  Eine soverommet fungerar som gjesterom/leikerom.  Om vi hadde fylt opp alle soveromma hadde eg nok ynskt meg ei kjellar- eller loftstove.

Anonymkode: acc6d...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...