Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Jeg har hatt 3 epileptiske (GTK) anfall (over en periode på mange år) og fikk i vinter et par Fokale anfall (hvor jeg kun stoppet opp og ble "borte"ble men ikke bevisstløs) Jeg har i flere år gått på Lamictal mot epilepsi og fikk etter disse episodene noe økt dose. (men ikke mye) Den siste tiden (mulig etter "episodene") har jeg slitt med angst/uro i kroppen. Jeg har blitt mye mer mørkeredd og redd for å være hjemme alene. I tillegg har jeg slitt med at jeg enten våkner på natten og er redd eller at jeg går i søvne og gjør alle mulige merkelige ting. Som f.eks å legge dynen min i et annet rom. Etter "episodene" ha jeg vært sykemeldt og det har også vært noen andre endringer i familien. Nå lurer jeg på om det kan være økningen av Lamictal som har ført til dette eller om det kan være "episodene". Jeg har mistet førerkortet i 6 mnd og vil ikke gå på medisiner som kan føre til kjøreforbud. Er det noen som har erfaringer med denne type lidelse og har tips. Alt tas imot med takk! Anonymkode: f10bc...5ce
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 Jeg har ikke erfaringer med medisinen du bruker. Men har du snakket med legen om dosering av medisinen? Det kan kanskje være mulig å bytte medisin også. Denne angsten/uroen er ikke uvanlig med slike kroppslige påkjenninger som man ikke har kontroll over. Selv opplevde jeg i 2016 å få et allergisk sjokk. Følte meg helt utenfor og hadde dødsangst lenge etterpå. Har tatt alle tester og undersøkelser, men finner ikke hva jeg er allergisk mot. Selv om man får epipen som gir en viss trygghet, så er det ikke nok. Hver gang jeg føler meg uvel blir jeg engstelig. Jeg kjenner sikkert ekstra godt etter, etter dette ubehag også da. Kan ikke noe for det. Kan da gå noen dager uten å spise noe særlig, i frykt for allergien. Jeg er vanligvis en person, som elsker mat, nye smaker, reiser og opplevelser. Men denne angsten tar over den personen jeg en gang opplevde at jeg var. Ødelegger livskvaliteten. Anonymkode: 24288...b72
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #3 Skrevet 30. mai 2018 Du bør snakke med legen din om dette. Klem til deg ❤️ Anonymkode: e36b8...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå