Gå til innhold

Dette forumet er bare blitt trist


Gjest marie-s

Anbefalte innlegg

Gjest marie-s

Hei, kan dere være så snill å slette et innlegg jeg var så dum å legge ut i går? 

Og hvordan kan jeg slette min profil her. Dette forumet er ikke for meg som er mye ensom og ikke har mange å snakke med for her sparkes det fra alle kanter. Jeg har vært medlem her i rundt 15 år, men nå er det slutt. Det skal ikke forundre meg om noen ikke orker mer etter å ha fått så hatten passer her inne, men jeg vil ikke være en del av dette lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få brukeren din slettet ved å kontakte meg eller Ann Christin på PM, eller ved å skrive her i ris og ros. Da regner jeg med at du ønsker at jeg sletter den?

Hilsen Hanne Mari, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om at innlegget hennes fortsatt ligger ute. Hun ba om å få slettet det, og da er vel det greit?

Anonymkode: 0a762...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ser ut som om at innlegget hennes fortsatt ligger ute. Hun ba om å få slettet det, og da er vel det greit?

Anonymkode: 0a762...330

Neppe. Tidligere har de i alle fall ikke slettet selv om folk har tryglet, fordi de for eksempel skrev innlegget da de var sterkt påvirket av følelser og ikke klarte å vurdere godt nok hvilke opplysninger som kunne gjøre at de ble gjenkjent. Husker en kvinne som skrev da hun var livredd for å miste barnet i en barnefordelingssak. Hun så etterpå at hun og barnet kunne gjenkjennes, og ba om å få det slettet. Men nei, det var ikke god nok grunn, ettersom andre brukere hadde brukt tid på å svare henne (flere veldig stygt). 

Anonymkode: 26a26...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Neppe. Tidligere har de i alle fall ikke slettet selv om folk har tryglet, fordi de for eksempel skrev innlegget da de var sterkt påvirket av følelser og ikke klarte å vurdere godt nok hvilke opplysninger som kunne gjøre at de ble gjenkjent. Husker en kvinne som skrev da hun var livredd for å miste barnet i en barnefordelingssak. Hun så etterpå at hun og barnet kunne gjenkjennes, og ba om å få det slettet. Men nei, det var ikke god nok grunn, ettersom andre brukere hadde brukt tid på å svare henne (flere veldig stygt). 

Anonymkode: 26a26...e92

Det er ganske alvorlige saker.. og egentlig helt meningsløst, i og med at man selv kan slette innlegget når man vil dersom man har skrevet med nick.. uavhengig av hvor mange som har gjort seg flid i svarene sine.

Den som har hovedinnlegget "eier" innholdet, og bør ha all rett til å få slettet innlegget sitt. Utrolig merkelig og dårlig praksis.

Anonymkode: 0a762...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ser ut som om at innlegget hennes fortsatt ligger ute. Hun ba om å få slettet det, og da er vel det greit?

Anonymkode: 0a762...330

De sletter ikke innlegg bare fordi bruker vil det

Anonymkode: 741a1...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ganske alvorlige saker.. og egentlig helt meningsløst, i og med at man selv kan slette innlegget når man vil dersom man har skrevet med nick.. uavhengig av hvor mange som har gjort seg flid i svarene sine.

Den som har hovedinnlegget "eier" innholdet, og bør ha all rett til å få slettet innlegget sitt. Utrolig merkelig og dårlig praksis.

Anonymkode: 0a762...330

Nei, det kan man ikke. Man kan kun redigere i en time etter at innlegget er skrevet. Det står og ganske klart i forumreglene at innlegg ikke blir slettet dersom man angrer på posting

Anonymkode: 741a1...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De sletter ikke innlegg bare fordi bruker vil det

Anonymkode: 741a1...ae6

Med nærmere en million innlegg her inne, så kunne man godt ha imøtekommet brukernes ønsker om å slette egne innlegg.

Det er som noen nevnte over situasjoner man kan være i som fører til at man skriver ting som ikke burde være på trykk. Da kan jeg ikke fatte og begripe hva problemet er.

Jeg kan godt legge min sjel i et svar til en person her inne, men dersom vedkommende ikke ønsker å ha sitt innlegg liggende ute så blir jeg da ikke fortvilet over at jeg har brukt så mye tid til ingen nytte.. det er mye viktigere at folk kan føle seg trygge på at dersom man skriver noe man angrer på så kan det slettes.

Særlig med tanke på hvor mye hets man kan få her inne. Da får det heller være strengere regler til hvordan man kan svare hverandre da...

Dette virker ikke helt gjennomtenkt, sånn jeg ser det..

Anonymkode: 0a762...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det kan man ikke. Man kan kun redigere i en time etter at innlegget er skrevet. Det står og ganske klart i forumreglene at innlegg ikke blir slettet dersom man angrer på posting

Anonymkode: 741a1...ae6

Så hvis man begår en tabbe i en følelsesladd situasjon, kanskje påvirket av alkohol, og legger ut sensitive opplysninger som man i ettertid ser at man kan bli gjenkjent for å dele - da får man ikke slettet..

Bra.. 😮 

Anonymkode: 0a762...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke de samme som det har vært hele tiden som jobber med forumet, og vi sletter oftere på forespørsel enn det som var vanlig tidligere. Så tråden er slettet.

Trenger en bekreftelse på sletting av brukerprofilen før jeg sletter den.

Hilsen Hanne Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis man begår en tabbe i en følelsesladd situasjon, kanskje påvirket av alkohol, og legger ut sensitive opplysninger som man i ettertid ser at man kan bli gjenkjent for å dele - da får man ikke slettet..

Bra.. 😮 

Anonymkode: 0a762...330

De sletter jo hvis man legger yt sensitive opplysninger, jeg har aldri sett at de nekter å gjøre det. De har gjort det for meg og

Anonymkode: 741a1...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie-s

Takk. Ja jeg ønsker å få slettet min profil også, ble bare så utrolig trist av å kun få kjeft i går og bli oppfattet som en dårlig mor og nei jeg bruker ikke rusmiddel. Dette forumet er nok blitt for tøft for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sletter jeg! Husk også at du kan rapportere innlegg du mener bryter reglene, eller også sende pm til meg eller Ann Christin om det!

Hanne Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis man begår en tabbe i en følelsesladd situasjon, kanskje påvirket av alkohol, og legger ut sensitive opplysninger som man i ettertid ser at man kan bli gjenkjent for å dele - da får man ikke slettet..

Bra.. 😮 

Anonymkode: 0a762...330

Nettvett. Om du ikke kan være fornuftig på nett fordi du er full bør du vurdere både alkoholinntaket og egen nett-tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sug lut skrev:

Nettvett. Om du ikke kan være fornuftig på nett fordi du er full bør du vurdere både alkoholinntaket og egen nett-tilgang.

Eksempelet jeg nevnte dreide seg ikke om en person som var full, men som ba om råd i en sterkt følelsespåvirket situasjon. Det blir litt for dumt å snakke om alt det folk burde ha tenkt på før. 

Anonymkode: 26a26...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eksempelet jeg nevnte dreide seg ikke om en person som var full, men som ba om råd i en sterkt følelsespåvirket situasjon. Det blir litt for dumt å snakke om alt det folk burde ha tenkt på før. 

Anonymkode: 26a26...e92

Men den jeg svarte snakket altså om alkoholpåvirket nettbruk. Hva med at både alkisene og de emosjonelt inkontinente tar et minimum av ansvar sjøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Men den jeg svarte snakket altså om alkoholpåvirket nettbruk. Hva med at både alkisene og de emosjonelt inkontinente tar et minimum av ansvar sjøl?

Det der blir litt for dumt.

Anonymkode: 26a26...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2018 den 11.25, Anonym bruker skrev:

Med nærmere en million innlegg her inne, så kunne man godt ha imøtekommet brukernes ønsker om å slette egne innlegg.

Det er som noen nevnte over situasjoner man kan være i som fører til at man skriver ting som ikke burde være på trykk. Da kan jeg ikke fatte og begripe hva problemet er.

Jeg kan godt legge min sjel i et svar til en person her inne, men dersom vedkommende ikke ønsker å ha sitt innlegg liggende ute så blir jeg da ikke fortvilet over at jeg har brukt så mye tid til ingen nytte.. det er mye viktigere at folk kan føle seg trygge på at dersom man skriver noe man angrer på så kan det slettes.

Særlig med tanke på hvor mye hets man kan få her inne. Da får det heller være strengere regler til hvordan man kan svare hverandre da...

Dette virker ikke helt gjennomtenkt, sånn jeg ser det..

Anonymkode: 0a762...330

Samme her. Jeg har flere ganger de siste årene brukt mye tid på å svare personer i store kriser, og også oppmuntret dem til å be om at trådene ble slettet etter at de hadde lagt ut for mye personlig informasjon.

Selvfølgelig bør alle ha nettvett. Men livet er ikke alltid slik at man alltid greier å gjøre det man "bør". Mange har ingen å snakke med når alvorlige ting skjer, da kan det være til hjelp å skrive på nett. Men i en sterkt emosjonelt påvirket tilstand er det jo dessverre også vanskeligere å vurdere hvor mye man bør eller ikke bør skrive. Jeg er for at det vises medmenneskelighet i modereringen/sletting av slike tråder - og ut fra Hanne Maris svar over her virker det jo som om de har gjort det litt lettere å få slike uheldige tråder slettet.

 

Anonymkode: d7cb1...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...