Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #1 Skrevet 30. mai 2018 Hei, gutten vår har akkurat slutta med bleie og det har ikke vært noe problem. Men nå som han går med bare truse blir det at han går å fikler sånn med tissen hele tiden (utenpå trusa). Har sagt utallige ganger at han kan gjøre det på rommet sitt og ikke sammen med oss andre, ikke ved matbordet osv. Men ser jo at han ikke klarer å la være.. Hvor lenge varte denne fasen for ditt barn? Håper jo det går seg til snart, ikke noe ålreit når han går å peller der hele tiden 🙈 Anonymkode: c39ed...376
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #2 Skrevet 30. mai 2018 Min er 6 år å han gjør det forsatt i sofaen på golvet,i sengen osv Anonymkode: 71a92...413
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #3 Skrevet 30. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min er 6 år å han gjør det forsatt i sofaen på golvet,i sengen osv Anonymkode: 71a92...413 Åh🙈 hadde håpet vi hadde klart å plukke det av han (altså å gjøre det foran andre, på rommet helt fint). Men skjønner jo at han nå synes det er godt uten bleie, og hadde håpet interessen ville falle litt når det var gått en stund... Anonymkode: c39ed...376
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #4 Skrevet 30. mai 2018 Det slutter de aldri med 😂 Han er 7,5 og hånden kommer ofte ned mellom beina. Ikke ved bordet eller i offentligheten, da Anonymkode: 51680...169
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #5 Skrevet 30. mai 2018 Mine på 4,5 og 3 år fikler ikke noe særlig. Kanskje vært heldig, jeg da. Anonymkode: 64b8a...d8c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #6 Skrevet 30. mai 2018 Mine to gutter har heller aldri fiklet noe særlig. Litt retting på utstyret av og til, men ikke veldig mye Kanskje individuelle forskjeller på dette... Anonymkode: b60f3...d41
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #7 Skrevet 30. mai 2018 Han på 45 klør stadig på den, mens de på 11 og 5 stort sett lar den være. Anonymkode: cd9ea...0ca
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #8 Skrevet 30. mai 2018 Min gjorde det kanskje ca de første par månedene etter han sluttet med bleie. Var nok nytt og spennende å ha fri tilgang. 😛 Anonymkode: fa9af...a1d
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #9 Skrevet 30. mai 2018 Dette lurer jeg på også hi 😅 Særlig nå om sommeren når de løper mye nakne blir det mye pelling 🙈 Anonymkode: 91901...7b6
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #10 Skrevet 30. mai 2018 Tror bare du må lære å leve med det til en viss grad, og bare gjenta vennlig at han ikke skal leke med tissen ved bordet/i stua/hvor det nå enn skjer. Hvis han nettopp har sluttet med bleie, er han sannsynligvis rundt tre år? Da styres han fullstendig av impulser. Ikke stress, det er helt normalt og ikke noe å være flau over. 🙂 Anonymkode: 718b5...ce1
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #11 Skrevet 31. mai 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Min gjorde det kanskje ca de første par månedene etter han sluttet med bleie. Var nok nytt og spennende å ha fri tilgang. 😛 Anonymkode: fa9af...a1d Det jeg håper på også 🙈 Anonymkode: c39ed...376
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #12 Skrevet 31. mai 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror bare du må lære å leve med det til en viss grad, og bare gjenta vennlig at han ikke skal leke med tissen ved bordet/i stua/hvor det nå enn skjer. Hvis han nettopp har sluttet med bleie, er han sannsynligvis rundt tre år? Da styres han fullstendig av impulser. Ikke stress, det er helt normalt og ikke noe å være flau over. 🙂 Anonymkode: 718b5...ce1 3 år ja. Håper bare han ikke peller like mye i barnehagen som han gjør hjemme 🙈 for her hjemme er det nå veldig mye, selvom han får beskjed mange ganger om dagen at han kan gjøre det på rommet sitt i stedet. Anonymkode: c39ed...376
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #13 Skrevet 31. mai 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: 3 år ja. Håper bare han ikke peller like mye i barnehagen som han gjør hjemme 🙈 for her hjemme er det nå veldig mye, selvom han får beskjed mange ganger om dagen at han kan gjøre det på rommet sitt i stedet. Anonymkode: c39ed...376 Han er 3år, slutt og mas og stress om det... Distraher isteden. Ved å stadig mase , og be han gå på do eller rommet, er han for liten til å forstå. Han drives av impuls. Det han vil gjøre derimot er å kjenne på skamfølelsen over at det han gjør er galt. Her bare ignorerte vi det, og ga det ingen oppmerksomhet. Klart små gutter syntes tissen er morsom og spennende. Det føles godt å ta på, den blir myk og hard, «stor» og liten om hverandre... Vi lot han være nyskjerrig, og svarte på alle spørsmål. Prøvde å begrense minst mulig. Kun når han tok på innsiden av trusa, da fikk han beskjed (i en hyggelig tone) om å vaske hendene etterpå. Evt når vi var på besøk, eller det ble «hele tiden» hjemme, sa vi «jeg forstår at det kjennes godt, men hvis du skal fortsette så kan du få være i fred på badet/rommet ditt». Det varte mest første halvåret. Men nå er han 6år, og fortsatt er den «spennende» feks når han bader. Da er det bare å flire med han, og svare etter beste evne på spørsmål 😅 Anonymkode: b6616...0d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå