Gå til innhold

Bekkenproblemer


Doshdosh

Anbefalte innlegg

Er i uke 28+5 og sliter veldig med bekkenløsning. Har en 6 åring fra før og opplevde ikke bekken problemer da- så dette er nytt og helt forferdelig. Ble sykmeldt idag da jg sover dårlig om natten og har mye smerter hele tiden. 

Andre som sliter? Og har noen gode råd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Er du sikker på at det er bekkenløsning og ikke bekkenlåsning? Trodde jeg hadde bekkenløsning, men viste seg å være en låsning som kiropraktoren fikk knekt opp og med noen øvelser, mye bevegelse og flere behandlinger ble jeg helt fin igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg er 5 uker på vei og sliter med bekkenløsningssmerter når jeg sitter og når jeg går, spesielt når jeg går i trapper. Jeg bruker et stramt elastisk belte rundt hoftene for å stabilisere og passer på å ta korte skritt. Prøver også å unngå trapper så mye som mulig, men er dessverre vanskelig både på jobb og hjemme. 

Anonymkode: cf9b4...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12.6.2018 den 11.02, Myme skrev:

Er du sikker på at det er bekkenløsning og ikke bekkenlåsning? Trodde jeg hadde bekkenløsning, men viste seg å være en låsning som kiropraktoren fikk knekt opp og med noen øvelser, mye bevegelse og flere behandlinger ble jeg helt fin igjen 😊

Enig med Myme. Det kan være lurt av deg å finne ut om det er låsning, de er utrolig smertefulle men kan hjelpes. Ikke alle blir 100%, men følger en kiropraktorens anbefaling vil du takle hverdagen mye lettere. Absolutt verdt et forsøk :) 

Anonymkode: be072...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2018 den 22.48, Doshdosh skrev:

Er i uke 28+5 og sliter veldig med bekkenløsning. Har en 6 åring fra før og opplevde ikke bekken problemer da- så dette er nytt og helt forferdelig. Ble sykmeldt idag da jg sover dårlig om natten og har mye smerter hele tiden. 

Andre som sliter? Og har noen gode råd 😊

Rart legen sykemelder deg, uten at du får henvisning til fysio feks. Det kan være, som nevnt over, låsning eller øvelser som kan gjøre deg bedre -og da kanskje ikke behov for sykemelding. en annen ting er at hvis du ikke går til fysio eller kiropraktor og får løsnet opp spenningene som oppstår fordi du får vondt så er det mye større sannsynlighet for at det henger i lenge etter fødsel. 

Har selv hatt krøplende bekkenløsning med begge mine, og etter siste nå så måtte jeg fortsette med krykker i tre med etter fødsel og kunne ikke gå turer osv før han var 6mnd. 

Anonymkode: 9e2f6...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...