Gå til innhold

Da skjedde det endelig, vi gikk fra hverandre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort, samboer og jeg krangla idag og det endte dårlig. Jeg sa til han at jeg kommer til å ende opp med å gå fra deg, jeg klarer ikke dette mere. Fikk da i retur at etter sommerferien i juli vi allerede har bestilt med barna jeg har fra et tidligere forhold, så reiser han hjem og kommer ikke tilbake. Han hadde planlagt dette i måneder. Jeg sa ok, vær grei å meld flytting så ungene og jeg får litt ekstra å klare oss økonomisk og han sa ja.

Det var det. Jeg mener virkelig at jeg ikke greier mer. 6 år og 4 år hvor vi bor i sammen. Barna er 9 og 12 år så de er vant til han. De er glade i han, men det går ikke lengre av mange grunner jeg ikke orker å legge ut. Jeg føler meg lettet og trist samtidig. Jeg er ulykkelig og det er han også, dette er til det beste for alle. 

Nå tenker jeg på det praktiske. Hvordan og når skal jeg si dette til ungene? Før ferien? Rett før vi drar hjem siden han ikke blir med og heller ikke kommer tilbake? Og hva med økononomi. Må han melde flytting så jeg kan få barnetrygd for en ekstra unge og dermed skatteklasse for enslig forsørger? Er forvirret og lei meg, men keg vil ha ting i orden, jeg må få ting under kontroll så jeg kan gjøre ting best mulig for ungene. De er viktigst for meg akkurat nå.

Anonymkode: a960a...b5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når er ferien?

Ville fortalt dem det fortest mulig. For om du forteller den det etter ferien er jo bonuspappaen plutselig borte. De trenger tid

Anonymkode: 5dd9a...0a6

Skrevet

Den er 2 uker i begynnelsen av juli. Så vi bør fortelle dem fortest mulig?

Skrevet

Si det fortest mulig.

Anonymkode: c9c59...c9b

Skrevet

Han må melde flytting før du kan søke dobbel barnetrygd. Skatteklassen endres ikke men du får fradrag på neste skatteoppgjør.

Anonymkode: c9c59...c9b

Skrevet

Så jeg får ikke fradrag månedlig, kun ved skatteoppgjøret? Trudde det var to skatteklasse 1 der en er for enslige forsørgere og at den gjelder fra man blir alene? Skal fortelle ungene når vi har hatt besøk her en uke, ironisk nok kommer moren hans på beslk i en uke neste uke. Snakker om dårlig timing.

HI

Skrevet

Det er ikke skatteklasse 2 for aleneforsørgere lenger, men et ekstra bunnfradrag man får på skatteoppgjøret (ca. 42000 mener jeg). Tror du går etter hvor mange mnd. du har vært alene så han bør melde flytting snarest mulig. Inndirekte får du det per mnd. om du setter ned skatten din tilsvarende.

Anonymkode: 81005...dc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...