Gå til innhold

Noen som har barn som fort får blå/lilla lepper??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden, halvåret merket at lille gutt her på 2-år har hatt blå lepper uten at han har badet. Dette skjer gjerne mest på morgenen. Har vært til lege å sjekket hjertelyden, men han sa det virket normalt med lyden på hjertet. Det samme har de andre sagt, av de som sjekket han ved fødsel osv. Men bør jeg undersøke han mer? Jobber selv i helsevesenet, å vet at det skal utelukkes mtp hjertefeil. 

Han puster greit, hoster kanskje litt. Litt små forkjølet "hele tide" men det er jo første året i bhg, så litt normalt er vel det. Kan noen kjenne seg Igjen? Ville du krevd videre undersøkelser? 

Bekymret mamma her. 

Anonymkode: 20877...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min astma jente var slik før vi tok madlene og fikk astma med. Hun var ikke plaget med halsbet men hun hadde pustestans på natten, hun var blålig under øynene og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg trenger ikke uroe meg? Tenker også litt på astma/barneastma som gjerne forsvinner rundt 3-års alder. 

Anonymkode: 20877...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så jeg trenger ikke uroe meg? Tenker også litt på astma/barneastma som gjerne forsvinner rundt 3-års alder. 

Anonymkode: 20877...77b

Sjekk mandlene også da?

Anonymkode: 54a6f...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så jeg trenger ikke uroe meg? Tenker også litt på astma/barneastma som gjerne forsvinner rundt 3-års alder. 

Anonymkode: 20877...77b

Det må du finne ut selv, men jeg ville fått det skjekker ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo til lege med han før 3mnd siden. Legen sendte oss hjem igjen, han sa det ikke var noe å engste seg for nå. Han sjekket hjertelyd, hørte på lungene. Sjekket ikke mandlene da. Kanskje det kan være grunnen ja? Han kan helt ut av det blå spy også, tenkt øitt på reflukspriblemer. Skulle gjerne fått en større utredning på lille-gutt. 😏

Anonymkode: 20877...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var jo til lege med han før 3mnd siden. Legen sendte oss hjem igjen, han sa det ikke var noe å engste seg for nå. Han sjekket hjertelyd, hørte på lungene. Sjekket ikke mandlene da. Kanskje det kan være grunnen ja? Han kan helt ut av det blå spy også, tenkt øitt på reflukspriblemer. Skulle gjerne fått en større utredning på lille-gutt. 😏

Anonymkode: 20877...77b

Så lenge du føler at du ikke kan slå deg til ro med svaret til legen, så ber du om en utredning. Min blir også blå på leppene, men bare når hun er kald. Legen tok det likevel på alvor og vi ble henvist til barneavdelingen for observasjon og 24 timers ekg. Ingenting ble funnet her, men hun blir kun blå når hun er kald, som sagt. 

Jeg ville nok bedt om en utredning om jeg var deg. 

Anonymkode: 58722...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Syntes det er rart han skal bli blå på leppene. Det er spesiellt om morgenen, han er i farta - så skal ikke stå på allmenntilstanden. Får ringe legen jeg, evt prøve ny lege. 

Anonymkode: 20877...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 3-åring blir raskt blå på lepper og negler, var hos barnelege, men han fant ingenting feil.

Anonymkode: eb4ed...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, slår meg til ro nå. Evt så må jeg høre med en annen lege, lite vits å komme tilbake til den samme igjen. Føler ikke det er helt normalt dette .. 😏

Anonymkode: 20877...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...