Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 Min mann får dette innimellom, det skjer kun på kvelden og han har besvimt et par ganger. En gang var han alene på stuen, jeg hadde lagt meg, hørte jeg et brak. Tenkte han hadde revet ned noe først, men så ropte han på meg. Da lå han mellom sofa og bordet og var helt fortumlet. To andre ganger har jeg vært der og sett at han var dårlig og klart å gi han et kontrollert fall. Legen har sjekket hjertet da de tenkte det var blodtrykksfall, og alt er fint. Men det skjedde igjen i går, da var vi begge på badet, han sto ved doen og sa han følte seg dårlig. Jeg så han vippet bakover og grep han i skjorten, da kvapp han skikkelig til før han begynte å nynne, også bøye seg frem og kysse meg(😮!!) Samtidig så han full ut/fjern i øyne og ansikt, men ikke slik som tidligere, hele tiden vippet han frem og tilbake og fikk ikke med seg at jeg ba han sitte ned..Jeg fikk han til å sitte seg ned på doen tilslutt og han kom til seg selv igjen. Han husker ingenting siden han kom inn på badet og stilte seg opp foran doen.. Jeg fikk en følelse av at det var mer nevrologisk enn blodtrykksfall..Samtidig vet jeg jo ikke om man kan bli sånn av et blodtrykksfall? Han har snakket med legen såvidt, men de har ikke kommet frem til noe, tror legen skal ta kontakt igjen i løpet av dagen, men jeg lurer altså på om det jeg beskriver kan være et normalt blodtrykksfall? Anonymkode: b2f4f...ed1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 Kan være dårlig nyrekapasitet. Bør ta prøver hos legen. Mange ting påvirker blodtrykk. En blødning gir også fall i blodtrykk. Hormoner spiller også en stor rolle. Anonymkode: ebb5d...23e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 Jeg har daglig blodtrykksfall og jeg har aldri opplevd det sånn som du beskriver siste anfall. Hva sier han selv, da? Godt at dere har kontaktet lege, håper mannen din får noen svar og en utredning. Anonymkode: 34c2d...41c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #5 Skrevet 29. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har daglig blodtrykksfall og jeg har aldri opplevd det sånn som du beskriver siste anfall. Hva sier han selv, da? Godt at dere har kontaktet lege, håper mannen din får noen svar og en utredning. Anonymkode: 34c2d...41c Han kjente ikke igjen dette, sa det var annerledes enn de andre. Han syns det var veldig skummelt, spesielt at han hadde oppført seg slik og ikke huske noen ting av det. I etterkant var han trøtt, vi var riktignok på vei i seng, og sa bare at han følte seg dårlig. I dag er han helt fin igjen.. Syns bare det var rart, håper legen vil utrede og ikke bare se det an. Anonymkode: b2f4f...ed1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #6 Skrevet 29. mai 2018 Akkurat nå, Pobie skrev: Høres jo nesten ut som epilepsi? Ja, det følte jeg, er derfor jeg sa det virket mest nevrologisk.. Anonymkode: b2f4f...ed1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #7 Skrevet 29. mai 2018 Få dette sjekket ut...høres ikke ut som blodtrykksfall. Ikke helt vanlig å besvime av blodtrykksfall heller, bare bli veldig svimmel og slapp. Anonymkode: a6714...03d
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #8 Skrevet 29. mai 2018 Jeg er enig i at dette høres nevrologisk ut. Ville ikke slått meg til ro uten en slik utredning. Den siste episoden kan jo også være en forrverring fra de tidligere "blodtrykksfallene" - at de ikke er blodtrykksfall, men tegn på noe annet. Anonymkode: e7b7e...1eb
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #9 Skrevet 29. mai 2018 Jeg har blodtrykksfall, og slik er det ikke!! Dette burde han få sjekket grundi. Anonymkode: 50a9d...8fe
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #10 Skrevet 29. mai 2018 Kan det Være synkope? Det har jeg og det er litt sånn. Les litt om det og nevn det for legen. Det er i såfall både hjerte-relatert og lavt blodtrykk Anonymkode: 9cc48...796
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #11 Skrevet 29. mai 2018 Men.... kan han kjøre bil når han har slike anfall og ingen egentlig vet hva det er? Anonymkode: 1ce5b...e29
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #12 Skrevet 29. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men.... kan han kjøre bil når han har slike anfall og ingen egentlig vet hva det er? Anonymkode: 1ce5b...e29 Godt poeng! Nei, han kan ikke kjøre bil! Hi, dette er veldig viktig! Din mann kan ikke kjøre bil etter det siste anfallet! Får han et anfall i bilen kan han skade eller drepe seg selv og mange andre. Anonymkode: e7b7e...1eb
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #13 Skrevet 29. mai 2018 Han må utredes ordentlig, dette høres alvorlig ut! Kan være TIA, svulst, epilepsi, + div andre nevrologiske sykdommer! Han må henvises til sykehus for ordentlig utredning! Og ikke kjøre bil, som nevnt over her. Anonymkode: 66f4c...ddc
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #14 Skrevet 30. mai 2018 17 timer siden, Pobie skrev: Høres jo nesten ut som epilepsi? Enig. Eller en bitre liten hjerneblødning. Her hadde jeg krevd utredning. Anonymkode: efd93...1bf
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #15 Skrevet 30. mai 2018 Det er ikke så rart at legen mistenkte blodtrykksfall etter de første episodene hos en ellers frisk(?) og forholdsvis ung mann, men legen vil nok også se annerledes på det etter det siste anfallet. Lykke til, og god bedring til mannen! Anonymkode: 8ee5d...0d0
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #16 Skrevet 1. juni 2018 Hi her... Legen syns også dette var "rart" og har henvist han til mr, og skal allerede på mandag, for legen vil utelukke svulst i hjernen.. Det var det som slo han nemlig!😕Så her er vi litt engstelige for tiden.. Anonymkode: b2f4f...ed1
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #17 Skrevet 1. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her... Legen syns også dette var "rart" og har henvist han til mr, og skal allerede på mandag, for legen vil utelukke svulst i hjernen.. Det var det som slo han nemlig!😕Så her er vi litt engstelige for tiden.. Anonymkode: b2f4f...ed1 Godt han blir tatt på alvor nå. Husk at det er mye som kan gi lignende symptomer, langt fra alt er så alvorlig som legens første tanke. Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig :) Anonymkode: e7b7e...1eb
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #18 Skrevet 1. juni 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her... Legen syns også dette var "rart" og har henvist han til mr, og skal allerede på mandag, for legen vil utelukke svulst i hjernen.. Det var det som slo han nemlig!😕Så her er vi litt engstelige for tiden.. Anonymkode: b2f4f...ed1 Så bra at legen tar det på alvor og at han har fått time så fort. Anonymkode: 91f4d...36d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå