Gå til innhold

Bil og verksted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mange typer biler, og felles for dem er at de alle blir skrudd i stykker av verksted etter en stund. Spørsmålet mitt er derfor, finnes det noe merkeverksted du er fornøyd med, og som du anbefaler?

Anonymkode: a5523...b09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrudd i stykker?

Har du ikke brukt skikkelig verksted da?

Jeg bruker kun merkeverksted på mine, jeg mener de som jobber på merkeverksted kan merkene sine best. Særlig i vår moderne tid der mer og mer diagnostiseres fra en datamaskin. 

Nå kjører jeg en Peugeot og er godt fornøyd med Bertel O Steen. Tidligere hadde jeg en Volkswagen og var godt fornøyd med Møller. Jeg innhenter ofte priser fra andre for å sammenligne og overraskende nok er merkeverksted ofte billigere enn frittstående. Nå eies jo feks snap drive av Bertel O Steen men likevel er de dyrere på feks service og oljeskift enn et verksted med Bertel O Steen på døra. Det synes jeg er rart??

Har du en nyere bil anbefaler jeg merke, særlig mtp garanti. Skjer noe med bilen på et annet verksted kan de bli trøbbel. Min venninne sin hybrid stoppet lang fra allfarvei. Måtte bruke et lokalt verksted, løkhuet på verkstedet mente å ta sikringen på bilen ville restarte bilen. Det ble dyrt for å si det slik. 

Har bilen din mye teknologi, bruk merke. 

Anonymkode: 9cee2...840

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt mange typer biler, og felles for dem er at de alle blir skrudd i stykker av verksted etter en stund. Spørsmålet mitt er derfor, finnes det noe merkeverksted du er fornøyd med, og som du anbefaler?

Anonymkode: a5523...b09

Hva slags verksted bruker du? Det må vel holde at reparasjonene går hardt utover lommeboka, om de ikke skal ødelegge bilen også.

Vil anbefale verksteder for merker som ikke pleier å gå som firmabiler. De er jo vant med bedriftskunder som i mange tilfeller gir blaffen i sluttbeløpet.

Jeg har god erfaring med Mitsubishi og Subaru i alle fall. Der er litt av mentaliteten at man har en bil som man ikke ønsker å kaste bort for mye penger på..

Skrevet

Jeg bruker mitt lokale mekonomenverksted, har gjort i alle år. Hadde et gammelt vrak de første fem årene, billig som fy i drift. Da den brøt sammen skikkelig i en alder av 17 år sa de uten omsvøp at jeg burde vrake den og kjøpe ny. Jeg kjøpte da en to år gammel bil, fulgt alle servicer hos mekonomen og har på de siste 12 årene kun trengt å bytte batteri og bremseklosser utenom standard service. Da batteriet gikk kroken hentet de bilen min på jobb og slapp meg av hjemme på en liten omvei på vei til verkstedet, uten tillegg i pris.

Broren min bruker merkeverksted, service er dyrere og dårligere, og alt som er blitt gjort på bilen har endt opp dyrere enn forespeilet.

Anonymkode: 689f9...e96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...