Gå til innhold

Er det frivillig å vaksinere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov å velge å ikke vaksinere? Må jeg søke eller noe? Hvordan går jeg eventuelt frem om jeg velger å ikke vaksinere?

Anonymkode: f1683...101

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at dette er et forsøk på å provosere på morningen, men jeg skal svare: Søknad om å slippe å vaksinete er et eget punkt på søknaden om lobotomi. Lykke til 👍

Anonymkode: 96278...c10

Skrevet

Nei det er ikke tvang og du må ikke levere noe skriftlig noe sted. Men du vil nok møte litt motstand hos helsesøster

Anonymkode: 32780...18f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Regner med at dette er et forsøk på å provosere på morningen, men jeg skal svare: Søknad om å slippe å vaksinete er et eget punkt på søknaden om lobotomi. Lykke til 👍

Anonymkode: 96278...c10

Hvorfor er du så slem? Hva får du ut av det? Kan du ikke helle la være å svare?

Skrevet

Nei det er ikke tvang og du må ikke levere noe skriftlig noe sted. Men du vil nok møte litt motstand hos helsesøster

Takk. Helsesøster skal jeg nok takle. Så lenge jeg har det formelle på min side.

Skrevet

De som ikke vaksinerer burde bo på en egen øy, vekk fra alle andre. Så kan de nyte sine åndsvake prinsipper, mens barna dør som fluer. 

Anonymkode: 4b217...86a

Skrevet

Hvorfor tenker du å kanskje ikke vaksinere?

Anonymkode: 6aead...d45

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil vaksinere? For de aller fleste er jo det rimelig uforståelig.

Anonymkode: 83feb...586

Skrevet

Nei. Det er ikke frivillig. Du er pliktet til å gjøre det beste for barnet ditt. 

Anonymkode: a64f0...08a

Skrevet

Det burde vært pålagt. Og de som velger å ikke vaksinere barnet sitt burde blitt meldt inn for omsorgssvikt.

Skrevet

Dere som er så veldig for vaksiner og mener det burde vært påbudt... gjelder det absolutt alle vaksiner eller bare noen? Bare de som har vært forankret i vaksinasjonsprogrammet siden dere var små, eller alle som har kommet etter og? Jeg spør av ren nysgjerrighet... mine barn har fått alle i programmet, men siden min yngste begynner å bli stor har det jo kommet noen etterpå også. Jeg ville aldri vaksinert mot vannkopper eller norovirus f.eks. Ikke er jeg selv vaksinert mot influensa (verken vanlig, gris eller fugl) eller andre ting som ikke var en del av programmet da jeg vokste opp...

Skrevet

Jeg valgte å ikke vaksinere mot pneumokokker for mitt barn. Møtte Inge motstand fra helsesøster eller annet helsepersonell. Nå er ikke dette den alvorligste eller viktigste vaksinen heller, og jeg valgte den bort av mange årsaker. Så det er frivillig, men bør være nøye gjennomtenkt. 

Anonymkode: eb79e...42f

Skrevet

Dere som er så veldig for vaksiner og mener det burde vært påbudt... gjelder det absolutt alle vaksiner eller bare noen? Bare de som har vært forankret i vaksinasjonsprogrammet siden dere var små, eller alle som har kommet etter og? Jeg spør av ren nysgjerrighet... mine barn har fått alle i programmet, men siden min yngste begynner å bli stor har det jo kommet noen etterpå også. Jeg ville aldri vaksinert mot vannkopper eller norovirus f.eks. Ikke er jeg selv vaksinert mot influensa (verken vanlig, gris eller fugl) eller andre ting som ikke var en del av programmet da jeg vokste opp...

Jeg vil ikke vaksinere mot vannkopper, nei. Det er ikke en sykdom som er kjent for å skape fatale følger, eller livsvarige funksjonsnedsettelser, så vannkopper tar vi gledelig imot. Men jeg er ikke i tvil om å vaksinere mot polio og meslinger, for eksempel. 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke vaksinere mot vannkopper, nei. Det er ikke en sykdom som er kjent for å skape fatale følger, eller livsvarige funksjonsnedsettelser, så vannkopper tar vi gledelig imot. Men jeg er ikke i tvil om å vaksinere mot polio og meslinger, for eksempel. 

Ah, okey :) Det er sånn vi gjør det og!

Skrevet

stakkars barna dine

Anonymkode: 99c09...de9

Skrevet

Dessverre er det frivillig. Noe som gjør at foreldre utsetter både sine egne og andres barn for fare og potensiell død. Det burde vært påbudt, med mindre det foreligger medisinske årsaker til å ikke vaksinere. Bortfall av barnetrygd og ytelser fra det offentlige og null barnehage/skole. F**ns idioter skal man lete lenge etter. Skamme seg burde de. Og slutte bruke Oh Store Google som eneste sannhet. 

Anonymkode: 07fbf...62f

Skrevet
6 timer siden, Mordi skrev:

Det burde vært pålagt. Og de som velger å ikke vaksinere barnet sitt burde blitt meldt inn for omsorgssvikt.

Signerer denne. I tillegg så burde de som velger å ikke vaksinere barnet sitt, ikke få barnehageplass

Anonymkode: 3802c...a99

Skrevet

Det er frivillig, akkurat som det er frivillig å gi barna sunn mat.

så du har friheten til å velge å ikke vaksinere barna dine og bare gi dem smågodt og sjokolade i stedet for mat

Anonymkode: dca8f...941

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Signerer denne. I tillegg så burde de som velger å ikke vaksinere barnet sitt, ikke få barnehageplass

Så smart du er! Straffe barna! Da vil jo barna måtte være sammen med sine sprø foreldre 24/7 og får en dårligere start på livet. Og få flere problemer i fremtiden som vil være et problem for oss alle

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det lov å velge å ikke vaksinere? Må jeg søke eller noe? Hvordan går jeg eventuelt frem om jeg velger å ikke vaksinere?

Det du må gjøre, er å tenke nøye gjennom hvordan du vil forsvare valget ditt overfor barnet dersom det får en sykdom som kunne vært unngått og må leve med konsekvensene av det. Hva sier du til sønnen din dersom han får kusma og blir steril? 

Anonymkode: 995cb...a29

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så smart du er! Straffe barna! Da vil jo barna måtte være sammen med sine sprø foreldre 24/7 og får en dårligere start på livet. Og få flere problemer i fremtiden som vil være et problem for oss alle

Da fikk de vaksinere de da, hvis de trenger barnehageplass

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du så slem? Hva får du ut av det? Kan du ikke helle la være å svare?

Slem kan du selv være, som heller ønsker å plage små barn med tildels farlige sykdommer. 

Anonymkode: 70d55...155

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...