Gå til innhold

Storby i Europa med tween - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen en storby i Europa å anbefale for liten familie med tween? 
Vi har vært i London og Berlin, nå har vi lyst til å gjøre noe annet! 

Som familie liker vi å oppleve ting: dyrepark, akvarium, museer etc. Er ikke en familie som ligger stille på en strand en hel dag. 
Supert med en by med mulighet til å traske rundt i områder uten trafikk (gjerne en "gamleby"). 

På forhånd tusen takk! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tween?

Anonymkode: f9b3a...437

Skrevet

Jeg ble veldig sjarmert av Praha. Masse grønne lunger, mye å se, mye å oppleve. 

Anonymkode: 079c7...050

Skrevet
20 minutter siden, Graciegirl skrev:

Har noen en storby i Europa å anbefale for liten familie med tween? 
Vi har vært i London og Berlin, nå har vi lyst til å gjøre noe annet! 

Som familie liker vi å oppleve ting: dyrepark, akvarium, museer etc. Er ikke en familie som ligger stille på en strand en hel dag. 
Supert med en by med mulighet til å traske rundt i områder uten trafikk (gjerne en "gamleby"). 

På forhånd tusen takk! 

??? 🤔🙄😯😔

Anonymkode: bc0ee...726

Skrevet

Amsterdam var helt super synes vi.

Anonymkode: 3c05d...0b7

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tween?

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

??? 🤔🙄😯😔

Anonymkode: bc0ee...726

Er det ordet tween dere ikke skjønner? Det er en som er mellom barn og tenåring, sånn 10-12 år. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Amsterdam var helt super synes vi.

Takk for tips! Er det noe spesielt du vil anbefale av aktiviteter etc. i Amsterdam? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det ordet tween dere ikke skjønner? Det er en som er mellom barn og tenåring, sånn 10-12 år. 

Ja, det var ordet tween jeg ikke skjønte, har ikke hørt det før. Takk for forklaringen :)

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble veldig sjarmert av Praha. Masse grønne lunger, mye å se, mye å oppleve. 

Tusen takk! Hva slags aktiviteter/severdigheter finnes for barn/ungdom som du vil anbefale? 

Skrevet
2 minutter siden, Graciegirl skrev:

Takk for tips! Er det noe spesielt du vil anbefale av aktiviteter etc. i Amsterdam? 

I Amsterdam har du liksom alt, vi har vært der flere ganger. Du har museumer selvfølgelig, men ikke minst har du kanalene (vi har spist middag på kanalbåt, veldig turist, men veldig ok), du har blomtermarkedene, du har gamlebyen/jødekvartalene, du har store parker (en veldig stor en, med dyr osv), du har maten (og pannekakene), du har shoppingen (kjempelang handlegate uten biler, med nyeste mote, ting du ser i Norge året etter), det er utømmelige muligheter i Amsterdam

De har dyrepark også, men jeg synes det var trist å se hvor trangt dyrene bodde her (når vi sammenligner med Kristiansand), men akvariet var kjempefint.

Skrevet

Stockholm. Gamla stan og Djurgården. Båt over til Gotland og vandre rundt i Visby. Hvis han/hun liker hester, så er det stas å oppleve "villhestene" på Gotland.

Paris med disneyland

Reykjavik og den blå lagune. Event jeepsafari i Sprengisandur eller ridning på islandshest.

København med tivoli.

Barcelona med palo alto. 

Skrevet
5 minutter siden, Graciegirl skrev:

Tusen takk! Hva slags aktiviteter/severdigheter finnes for barn/ungdom som du vil anbefale? 

Gamlebyen er veldig koselig, men med mye turister, da. Slottet er flott, Karlsbroen og brotårnet er spennende. Petrinhøyden har en stilig kabelbane, og en nydelig park. Masse shoppingmuligheter, både kjedebutikker og litt dyrere butikker. Det er et utall fantastiske kafeer og bakerier. Vår er veldig interessert i scenekunst, og var på opera, men både ballett og konserter er et alternativ. 

Vi var der en uke, og kunne lett vært en uke til. Bodde sentralt, og gikk til det meste. 

Skrevet

Barcelona. Veldig fin gamleby, litt bademuligheter, mange fine severdigheter, akvarium osv. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha. Trodde hun hadde tvillinger jeg. 😂😂😂

Gamle folk lærer stadig noe nytt på DIB. 🙈

Anonymkode: 7c7ce...fe0

Skrevet

I Amsterdam har du liksom alt, vi har vært der flere ganger. Du har museumer selvfølgelig, men ikke minst har du kanalene (vi har spist middag på kanalbåt, veldig turist, men veldig ok), du har blomtermarkedene, du har gamlebyen/jødekvartalene, du har store parker (en veldig stor en, med dyr osv), du har maten (og pannekakene), du har shoppingen (kjempelang handlegate uten biler, med nyeste mote, ting du ser i Norge året etter), det er utømmelige muligheter i Amsterdam

De har dyrepark også, men jeg synes det var trist å se hvor trangt dyrene bodde her (når vi sammenligner med Kristiansand), men akvariet var kjempefint.

Tusen takk - og takk for advarselen angående dyreparken.
Høres ut som at dere har hatt spennende opplevelser i Amsterdam!

Skrevet

Gamlebyen er veldig koselig, men med mye turister, da. Slottet er flott, Karlsbroen og brotårnet er spennende. Petrinhøyden har en stilig kabelbane, og en nydelig park. Masse shoppingmuligheter, både kjedebutikker og litt dyrere butikker. Det er et utall fantastiske kafeer og bakerier. Vår er veldig interessert i scenekunst, og var på opera, men både ballett og konserter er et alternativ. 

Vi var der en uke, og kunne lett vært en uke til. Bodde sentralt, og gikk til det meste. 

Tusen takk!

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha. Trodde hun hadde tvillinger jeg. 😂😂😂

Gamle folk lærer stadig noe nytt på DIB. 🙈

Anonymkode: 7c7ce...fe0

Ha, ha, ha! Hadde jeg hatt tvillinger hadde jeg nok aldri hatt overskudd til ferie!!!

Skrevet

Paris, da! Ingen over, ingen ved siden (bortsett fra London, som er supergøy by med barn i alle aldre, men der har dere jo vært...))

Har forresten hørt at Edinburgh er veldig bra - tror det blir dit vi reiser neste gang.

Anonymkode: a4bc9...d5b

Skrevet

Vi skal til Lisboa. Mye severdigheter, akvarium, strender osv. Skal bo i den bilfrie delen med trange smug og restauranter på hvert hjørne. Gleder oss:)

Skrevet

LIsboa, ja. Der sier du noe! Takk for tips og GOD TUR! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...