Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gledet meg til klassereunionen som jeg skal på om ett par uker. Jeg gikk inn på facebook og så hvem som kommer. INGEN har forandret seg på 15 år ! Ingen! Alle er vakre og tynne. Jeg føler at jeg skiller meg ut 😞  Jeg har vært kronisk syk i 13 år. Har vært mye sengeliggende og vært mye inne og alene. Jeg ser sliten ut og veier 10 kg for mye.

Jeg er egentlig fornøyd med meg selv, men fikk plutselig litt angst nå. Jeg er godt likt og er sprudlene. Men nå sitter jeg og griner ! Teit . Kan også være at jeg ble litt lei meg for at jeg er for syk til å jobbe og dra på ferier. Så jeg ser på bildene deres, at jeg har gått glipp av mye. 

Uff. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette. Har bare ingen å snakke med 😞.

Anonymkode: bc226...b57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men kjære deg! Du kan jo ikke bruke fb som kilde på hvor vakre og vellykkede folk er! Alt er gloss på face. Hvis du likte dem da, vil det nok bli kjekt å treffes igjen. 

Anonymkode: 39db0...c7c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, men kjære deg! Du kan jo ikke bruke fb som kilde på hvor vakre og vellykkede folk er! Alt er gloss på face. Hvis du likte dem da, vil det nok bli kjekt å treffes igjen. 

Anonymkode: 39db0...c7c

Akkurat dette ville jeg også skrive!

Anonymkode: 2cb67...4e3

Skrevet

Det er med parallellklassene også, så kjenner bare noen som skal dit. Men vet hvem de fleste er. 

Jeg fikk bare plutselig litt dårlig selvtillit, redd de skal tenke noe dårlig om meg. 

Jeg pleier jo aldri å bry meg hva andre måtte mene, hvis de i det hele tatt gidder å mene noe. Teit teit teit . 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er med parallellklassene også, så kjenner bare noen som skal dit. Men vet hvem de fleste er. 

Jeg fikk bare plutselig litt dårlig selvtillit, redd de skal tenke noe dårlig om meg. 

Jeg pleier jo aldri å bry meg hva andre måtte mene, hvis de i det hele tatt gidder å mene noe. Teit teit teit . 

De gleder seg sikkert til å se deg også. Og for øvrig så har nok alle møtt på litt motbør underveis, samme hvor slanke de er. 

Har møtt mine gamle klassekamerater (kullkamerater) også, og der var det skjedd mye på 20 år. Noen så unge og spreke ut, noen var småfeite, noen hadde mistet alt håret. Men det er ikke så viktig. Hør bare:

Ei hadde kommet ut av skapet som lesbisk etter å vært gift og fått 3 barn. 

En var død av kreft...

Ei var skilt fra en fyr som hadde vært utro med ikke mindre enn to ulike damer.

Ei har tre prøverørsforsøk bak seg og holdt på å begynne å gråte da jeg fortalte om min graviditet nr. 3.

En ble aleine da samboeren omkom i en ulykke for et par år tilbake. Samme person opplevde at det eldste barnet ble tvangsinnlagt like i forveien, med en skremmende psykisk lidelse.

En har vært psykisk syk siden 20-årsalderen og har aldri hatt en jobb.

En var rik og "vellykket", driver flere butikker, men fortalte meg hvor utrolig trist og belastende det hadde vært å måtte si opp en ansatt i bedriften, fordi vedkommende hadde gjort underslag fra bedriften! De hadde ellers vært gode venner og jobbet sammen i mange år, men dette ødela vennskapet.

Ei satt ved sin fars dødsleie hele juleferien, og holdt begravelse for ham i januar. I februar måtte hun sitte klar ved en annen sykeseng: da var det mora som var alvorlig syk, så de frykta for livet hennes! 

Ei opplevde at kjæresten gikk fra henne etter et halvt svangerskap, fordi han var blitt presset til å gå tilbake til eksen. Eksen viste seg i tillegg å være skingrende gal, og begynte å ligge på lur utenfor denne kvinnens hus, og kom med trusler mot den nyfødte. 

Ei har aldri opplevd å ha en kjæreste...

To hadde opplevd å måtte slutte i jobben på grunn av mobbing.

And the list goes on. 

(Du kan jo gjette på om jeg selv har en historie blant disse? For jeg har kamuflert noen egne erfaringer her også. Alle kjemper en usynlig kamp, ikke bare de som ser litt "tjukke og gamle" ut. Noen ville kanskje gjerne ha byttet med deg?) 

Anonymkode: ac7c0...790

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gledet meg til klassereunionen som jeg skal på om ett par uker. Jeg gikk inn på facebook og så hvem som kommer. INGEN har forandret seg på 15 år ! Ingen! Alle er vakre og tynne. Jeg føler at jeg skiller meg ut 😞  Jeg har vært kronisk syk i 13 år. Har vært mye sengeliggende og vært mye inne og alene. Jeg ser sliten ut og veier 10 kg for mye.

Jeg er egentlig fornøyd med meg selv, men fikk plutselig litt angst nå. Jeg er godt likt og er sprudlene. Men nå sitter jeg og griner ! Teit . Kan også være at jeg ble litt lei meg for at jeg er for syk til å jobbe og dra på ferier. Så jeg ser på bildene deres, at jeg har gått glipp av mye. 

Uff. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette. Har bare ingen å snakke med 😞.

Jeg så et bilde tatt av meg selv uten at jeg visste det.. det liknet ikke på profilbildet mitt på Facebook, for å si det slik :D:D 

Kosdeg på reunion ❤️ 

Anonymkode: cc0b9...c80

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er oppskriften på reunion. Man skal inn i et parallellunivers hvor tiden på en måte har stått stille. De fleste er engstelige for dette. Det blir av en eller annen syk grunn så viktig å vise hvor vellykket livet har blitt - til folk man egentlig ikke har neo med å gjøre.

Jeg tror det handler om at da vi gikk på skole var vi i en usikker fase i livet. Hvis man hadde god selvtillit, og var blant de "populære" så er man redd for at man har mistet plassen sin, at man ikke er like god lengre. Dersom man var blant de mindre populære så vil man så gjerne bevise at alt er annerledes enn det var da.. og man blir nervøs for at man ikke skal klare det på de få timene man har til rådighet.

Bare tenk på at de aller fleste har det som deg, og at når den første timen er unnagjort så er denne frykten stort sett borte.

Jeg har to ulike historier om reunion:

Vi danser rundt på dansegulvet på reunion, mer populær enn vi noen gang kunne drømme om på ungdomsskolen - og venninnen min roper: "Revenge of the nerds"

Hahahahah, tidenes.. :D 

Også har vi han som snudde bilen fordi han fikk se at han hadde fått en stor kvise i ansiktet. Mer skulle kk til før han ga opp hele reunion-prosjektet..

Vær venninnen min, ikke kompisen in ;)

Klem

Anonymkode: cc0b9...c80

Skrevet

Jeg forstår deg godt. 

Jeg er også kronisk syk. Og tørr ikke fly osv, så føler jo jeg går glipp av mye også. Ikke psykisk syk jeg altså. Men en kropp som ikke vil det jeg vil. Litt angst har jeg nok. For fly og småting. 

Anonymkode: 1ec1d...658

Skrevet

Du, folk velger det aller mest flatterende bildet av seg selv på fb. Alle er ikke så flotte som det ser ut til. Har møtt folk jeg er venner med på fb, men som jeg ikke har kjent igjen på gata. Så det der ville jeg tatt med knusende ro. 

Anonymkode: 64ffc...daf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du, folk velger det aller mest flatterende bildet av seg selv på fb. Alle er ikke så flotte som det ser ut til. Har møtt folk jeg er venner med på fb, men som jeg ikke har kjent igjen på gata. Så det der ville jeg tatt med knusende ro. 

Anonymkode: 64ffc...daf

Dette, og i tillegg så er det mange som bruker enormt med filter på bildene sine

Anonymkode: 631ae...265

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...