Gå til innhold

Selvdyrkede poteter


mamman til to gutter

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen gartner og har heller ikke grønne fingre, men jeg har Adams matkasse og de forsøker å omvende meg. Denne gangen ved å sende med settepoteter. Heldigvis med forklaring og den sier at jeg først skal ha potetene i en eggekartong i vinduet en uke, før jeg planter den i en bøtte med hull i ca 15cm ned i jorda og så skal jeg høste dem når der et ca 3cm store. 

Har noen forsøkt å dyrke poteter i bøtte og kan det fungere? Skal de ligge uten jord og vann i eggekartongen eller skal jeg vanne dem? Og ca hvor lang tid tar det før de er 3cm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I eggekartungen skal de bare ha lys for å spire. Da vokser det ut groer på dem.

Har hørt bøttedyrking går fint, oppdater gjerne!😊

Anonymkode: d33fa...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 28.5.2018 den 21.07, mamman til to gutter skrev:

Jeg er ingen gartner og har heller ikke grønne fingre, men jeg har Adams matkasse og de forsøker å omvende meg. Denne gangen ved å sende med settepoteter. Heldigvis med forklaring og den sier at jeg først skal ha potetene i en eggekartong i vinduet en uke, før jeg planter den i en bøtte med hull i ca 15cm ned i jorda og så skal jeg høste dem når der et ca 3cm store. 

Har noen forsøkt å dyrke poteter i bøtte og kan det fungere? Skal de ligge uten jord og vann i eggekartongen eller skal jeg vanne dem? Og ca hvor lang tid tar det før de er 3cm...

Hvordan går det med potetene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sug lut skrev:

Hvordan går det med potetene?

Det går dårlig, de ligger fortsatt i kjøleskapet😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, sug lut skrev:

Å nei! Blir de middag i stedet? Ellers kan man jo tradisjonelt sette poteter helt til St Hans! http://urbandyrking.no/dyrke-poteter/

Det var meningen å skulle plante dem, men så kom det ting i veien så jeg ikke fikk startet og nå reiser vi snart  på ferie og jeg ser ikke for meg at de klarer seg noen uker alene. Men kanskje jeg skal gi det er forsøk likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...