Gå til innhold

Hvordan gjør jeg dette?🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal selge bilen min og det kommer en med fly imorgen som har sagt han skal ha den.Men hvordan forsikrer jeg meg om at han har penger.Han sa finasieringen var i orden, men skal jeg be han oveføre før han har sett bilen??🙈🙈Jeg vil ikke gi han nøklene og ikke vite om han er til å stole på🙈

Anonymkode: 0dff6...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han overfører selvfølgelig pengene mens han er sammen med deg og før du sender han avgårde med bilen. 

Anonymkode: 707e1...271

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han overfører selvfølgelig pengene mens han er sammen med deg og før du sender han avgårde med bilen. 

Så det er en selvfølge at han kan gjøre det, det er ganske mange som ikke har telefoner til sånt, eller i det hele tatt har nettbank

Anonymkode: 758d0...48c

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er en selvfølge at han kan gjøre det, det er ganske mange som ikke har telefoner til sånt, eller i det hele tatt har nettbank

Ikke har nettbank i 2018? Oooh Lord! Med mindre personen er 90+ og fremdeles bruker brevgiro.

Anonymkode: a7735...196

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke har nettbank i 2018? Oooh Lord! Med mindre personen er 90+ og fremdeles bruker brevgiro.

Anonymkode: a7735...196

Du er helt på jordet. Over 200 000 bankkunder har ikke nettbank. Tror du alle de er 90+?

https://www.dn.no/nyheter/2018/01/30/0518/Finans/dnb-gir-opp-a-fa-alle-kundene-over-i-nettbank

Men selv om folk har nettbank, så er det mange som gamle telefoner uten tilgang til nett

Skrevet

Når kjøper har sagt at finansieringen er i orden er den sikkert det, han skjønner jo at folk ikke lar han dra avgårde i bilen helt uten sikkerhet for at pengene kommer.

I "gamle dager" hadde man med seg et skriftlig bevis fra banken, men i dag bruker man nettbanken til slike overføringer.

Anonymkode: 834f8...489

Skrevet

Man kan ikke bare legge inn en betaling i nettbanken - den kan kanselleres. 

Anonymkode: 6a0d3...81f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Uansett så leverer du ikke fra deg bilen før du har fått en bekreftelse på at dette er i orden eller har penga i hånda!

Anonymkode: 3d54e...791

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan ikke bare legge inn en betaling i nettbanken - den kan kanselleres. 

Anonymkode: 6a0d3...81f

Du kan sette betalingen som direktebetaling. Da kan den ikke endres. Har du penger på konto går overføringen umiddelbart.

Anonymkode: 4864a...384

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men drar åpenbart ikke med fly for å kjøpe en bil uten verken tilgang til nettbank eller andre måter å betale på. Sier seg selv. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men drar åpenbart ikke med fly for å kjøpe en bil uten verken tilgang til nettbank eller andre måter å betale på. Sier seg selv. 

Poenget mitt er bare at det ikke er alle som tenker det samme

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt er bare at det ikke er alle som tenker det samme

Kanskje ikke men da kan de ikke regne med å kjøpe en bil heller. Snakk om å lage problemer ut av hypotetiske «problemer». 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje ikke men da kan de ikke regne med å kjøpe en bil heller. Snakk om å lage problemer ut av hypotetiske «problemer». 

Det er jo du som lager et problem ut av at jeg sier at ikke alle tenker sånn

Skrevet

Du leverer selvfølgelig ikke fra deg bilen før du har fått bekreftelse fra banken på at pengene er overført.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...