Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 I løpet av natta eller mens vi var på jobb i dag har det vært folk utenfor huset vårt. Uten å gå inn på detaljer vet vi hvem det er pga det som er blitt gjort og en tidligere konflikt. Hva kan man gjøre? Jeg synes det er ekkelt at noen har kommet så nærme... det er bare tilfeldig at ikke noen av barna var hjemme alene. Vi har snakket med politiet, men det ligger jo i kortene at det er noe som vil bli henlagt... Anonymkode: 5652d...1ae
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Ja, altså, at de var utenfor huset deres er vel ikke noen forbrytelse så politiet kan jo ikke gjøre noe med det. Prøvde de å ta seg inn? Har de motiv for å ville gjøre dere noe? Skjønner at det er ekkelt, og jeg ville nok kanskje fått ordnet med alarm på dører og vinduer, og helst med bevegelsesdetektor, og det fort som bare rakkern. Anonymkode: 4bc05...87d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 Det er vel ikke så mye mer å gjøre enn å snakke med politiet. Evt kan dere installere videokamera. Er det fare for at personen kan skade dere eller barna? Anonymkode: da125...35e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #4 Skrevet 28. mai 2018 Gjør det noe om de var utenfor huset deres? Anonymkode: a6048...82f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 Vi bor ganske øde, så når noen er på terrassen vår synes jeg det er litt ekkelt. Og i tillegg har de altså ødelagt en liten ting vi har utenfor. Jeg er egentlig ikke redd for personen, men man vet jo aldri dersom han blir tatt på fersken... HI Anonymkode: 5652d...1ae
HeiteH Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 Er barna deres alene på natta? Du har jo ingen bevis for hvem det var, og ingen skade er skjedd, så ser ikke at det er så mye å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #7 Skrevet 28. mai 2018 Sett opp kamera (merk at området er videoovervåket). Send melding til den du vet hat gjort det (hvis det ikke finnes tvil, ut i fra hva som har blitt gjort), og si at du neste gang får det på film hvis de er då frekke oc kommer tilbake... Anonymkode: 1ac2a...c2a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #8 Skrevet 28. mai 2018 17 minutter siden, HeiteH skrev: Er barna deres alene på natta? Du har jo ingen bevis for hvem det var, og ingen skade er skjedd, så ser ikke at det er så mye å gjøre. Det skjedde i natt eller før vi kom hjem fra jobb skriver jeg jo... Det er også en liten ting som har blitt ødelagt. Og pga det skjønner vi hvem det er og det blir mer som en trussel. Men ser jo at det ikke er så mye å gjøre.. HI Anonymkode: 5652d...1ae
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #9 Skrevet 28. mai 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sett opp kamera (merk at området er videoovervåket). Send melding til den du vet hat gjort det (hvis det ikke finnes tvil, ut i fra hva som har blitt gjort), og si at du neste gang får det på film hvis de er då frekke oc kommer tilbake... Anonymkode: 1ac2a...c2a Blir nok viltkamera ja. Må det merkes når vi setter det opp på privat grunn for å følge med på dyrene våre? HI Anonymkode: 5652d...1ae
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #10 Skrevet 28. mai 2018 Har dere et nettbrett så er det mulig i første omgang å kjøpe en app for hundepass. Den gir deg beskjed om det skjer noe og det som er morsomt er at dere kan spille inn beskjeder på forhånd, f.eks. rop ut: "Jævla nabo!" eller "Jeg ser deg". Du kan snakke live også.....si hva den gjør. F.eks."Hei du, du med grå jakke, hva gjør du her?" Anonymkode: 53bd5...826
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #11 Skrevet 28. mai 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir nok viltkamera ja. Må det merkes når vi setter det opp på privat grunn for å følge med på dyrene våre? HI Anonymkode: 5652d...1ae Ja, det må merkes. Anonymkode: a6048...82f
HvittHus Skrevet 28. mai 2018 #12 Skrevet 28. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Blir nok viltkamera ja. Må det merkes når vi setter det opp på privat grunn for å følge med på dyrene våre? HI Anonymkode: 5652d...1ae Du finner regelverket her: https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-skjema/veiledere/kameraovervaking/?id=2090
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå