Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Kommer rett inn i huset i sinne og kjefter huden full på jenta mi på 11 år fordi hun dunker i gulvet når hun turner?? Hun har grenet i en time nå!! Og er ikke første gangen heller. Vi bor i ett gammelt hus og er lytt ned. Men vi har sagt hun skal være ute og turne. Synst det er ganske frekt. Anonymkode: 9c604...25b
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer rett inn i huset i sinne og kjefter huden full på jenta mi på 11 år fordi hun dunker i gulvet når hun turner?? Hun har grenet i en time nå!! Og er ikke første gangen heller. Vi bor i ett gammelt hus og er lytt ned. Men vi har sagt hun skal være ute og turne. Synst det er ganske frekt. Anonymkode: 9c604...25b Grenet? "Grener" hun en time av tilsnakk som elleveåring? For øvrig frekt av lei(g)eboer ja. Anonymkode: be82c...bbd
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer rett inn i huset i sinne og kjefter huden full på jenta mi på 11 år fordi hun dunker i gulvet når hun turner?? Hun har grenet i en time nå!! Og er ikke første gangen heller. Vi bor i ett gammelt hus og er lytt ned. Men vi har sagt hun skal være ute og turne. Synst det er ganske frekt. Anonymkode: 9c604...25b Jobber leieboeren nattevakt? Anonymkode: ad9e4...8ad
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #4 Skrevet 28. mai 2018 Det er langt ovet streken. Jeg hadde sendt en skriftlig advarsel på bakgrunn av truende oppførsel mot barn og sakt at ved neste tillfelle blir kontrakten sakt opp. Anonymkode: 56542...f5f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 Hvis du leier ut kjeller/1. etg i eget hus håper jeg du har isolert mellom de to enhetene! Litt lyd bør leieboeren tåle, men hvis huset mangler tilstrekkelig isolasjon mellom de to enhetene blir det forferdelig lytt. Da må dere begrense lydnivået - like nye som leieboeren må. en 11 åring bør forøvrig tåke tilsnakk og ikke grine i EN TIME fordi hun har bråket for mye Anonymkode: 8b883...d5d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du leier ut kjeller/1. etg i eget hus håper jeg du har isolert mellom de to enhetene! Litt lyd bør leieboeren tåle, men hvis huset mangler tilstrekkelig isolasjon mellom de to enhetene blir det forferdelig lytt. Da må dere begrense lydnivået - like nye som leieboeren må. en 11 åring bør forøvrig tåke tilsnakk og ikke grine i EN TIME fordi hun har bråket for mye Anonymkode: 8b883...d5d Enig i at det bør isoleres, eller ikke bråkes like over soverom, men å buse inn i andres hjem uten å banke på og kjefte er langt over streken det også. Anonymkode: ad9e4...8ad
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #7 Skrevet 28. mai 2018 Regner med begge parter har skyld i dette, dere fordi det ikke er skikkelig isolert og han fordi det rant over da han ble skikkelig irritert i dag. Ganske uskyldig står 11-åringen i midten og fikk svi for noe som ikke er hennes skyld. Han skulle selvfølgelig ha klagt via andre kanaler (har han gjort det tidligere) og dere skulle ha lydosolert skikkelig mellom etasjene (er leiligheten hans godkjent med tanke på isolering?) Anonymkode: ae6a1...101
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #8 Skrevet 28. mai 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du leier ut kjeller/1. etg i eget hus håper jeg du har isolert mellom de to enhetene! Litt lyd bør leieboeren tåle, men hvis huset mangler tilstrekkelig isolasjon mellom de to enhetene blir det forferdelig lytt. Da må dere begrense lydnivået - like nye som leieboeren må. en 11 åring bør forøvrig tåke tilsnakk og ikke grine i EN TIME fordi hun har bråket for mye Anonymkode: 8b883...d5d Det er forskjell på å få tilsnakk og å få skikkelig kjeft. Når man selv er barn, og personen som gjør det er en fremmed voksen (som i tillegg har kommet ubedt inn i hjemmet ditt) så er det faktisk ikke så veldig rart å bli satt ut. Anonymkode: b5f50...f4e
Mostly Harmless Skrevet 28. mai 2018 #9 Skrevet 28. mai 2018 Hvis dere har sagt at hun ikke skal turne inne uten effekt, var det kanskje dette som skulle til for å få elleveåringen til å skjønne at dunkingen faktisk virkelig er til sjenanse? Jeg synes ikke oppførselen til leieboeren er grei, langt ifra, men du sier selv det ikke er første gangen hun har tatt det opp, så mulig det rablet for henne når ingenting hun sier fører frem.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #10 Skrevet 28. mai 2018 Skjønner ikke helt hvorfor folk reagerer på at 11-åringen gråter. Har dere glemt at dere selv var barn en gang? Hvis en mann hadde kommet løpende inn i mitt hus og skjelt meg huden full, så hadde jeg vært både redd og lei meg i lang tid. Det er helt normalt å reagere på noe så uakseptabelt. Videre hadde jeg antakeligvis gått hardt ut mot mannen, i det han kom inn, deretter sendt skriftlig advarsel og vært klokkeklar på at han får kun 1 sjanse til Anonymkode: 125b9...305
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #11 Skrevet 28. mai 2018 Uavhengig av hva dere mener en på 11 bør tåle så er det totalt uakseptabelt å ta seg inn i andres private hjem uten tillatelse og skjelle ut de dom bor det, attpå til et barn! Tror også dere hadde fått dere en støkk om en person buste inn i stua deres og skjelte dere ut! Her hadde jeg gått å gitt leieboeren tilsnakk (selvfølgelig uten å buse inn hos han) og si at dette er totalt akseptabelt. Jeg ville fortalt han i klartekst at om han har problemer videre så SKAL dette tas opp med dere voksene og jeg hadde også krevd en unnskyldning til datteren din. Samt fortalt han at om han gikk inn i dit hus igjen uten tillatelse vil du gi han skriftlig advarsel, SAMT anmelde for innbrudd på privat eiendom! Anonymkode: 07dbf...f96
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #12 Skrevet 28. mai 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke helt hvorfor folk reagerer på at 11-åringen gråter. Har dere glemt at dere selv var barn en gang? Hvis en mann hadde kommet løpende inn i mitt hus og skjelt meg huden full, så hadde jeg vært både redd og lei meg i lang tid. Det er helt normalt å reagere på noe så uakseptabelt. Videre hadde jeg antakeligvis gått hardt ut mot mannen, i det han kom inn, deretter sendt skriftlig advarsel og vært klokkeklar på at han får kun 1 sjanse til Anonymkode: 125b9...305 Hvor står det at det er en voksen mann? Anonymkode: d9658...484
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #13 Skrevet 28. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvor står det at det er en voksen mann? Anonymkode: d9658...484 Det står verken mann eller kvinne. Det er i grunnen ganske irrelevant så lenge det er en voksen. Anonymkode: b5f50...f4e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #14 Skrevet 28. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kommer rett inn i huset i sinne og kjefter huden full på jenta mi på 11 år fordi hun dunker i gulvet når hun turner?? Hun har grenet i en time nå!! Og er ikke første gangen heller. Vi bor i ett gammelt hus og er lytt ned. Men vi har sagt hun skal være ute og turne. Synst det er ganske frekt. Anonymkode: 9c604...25b Selvfølgelig er det frekt, leieboer har ingen rett til å komme inn til dere å kjefte. Men det er og frekt av dere å ikke ta hensyn til at dere har leieboer under, leieboer er sikkert lei etter å opplevd dette flere ganger. Jeg hadde sagt klart i fra til leieboer at problemer skal tas med meg og ikke barnet. Og jenta hadde jeg regnet med at hun nå har lært Anonymkode: d9658...484
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #15 Skrevet 28. mai 2018 På godt gammelt DiB-vis så har en sak minst to sider og flere ytterpunkter. Feks, kom leieboeren inn, trampet i gulvet, ropte og skrek, til jenta di som trippet litt hardt over gulvet for første gang i på to måneder? Eller banket den først på, stakk så hodet inn når det ikke var reaksjon inne, og sa med streng stemme at nå er det nok til lille Leah Sophie Cassandrah Isadorah Persilleblad som trener kråkestup og hopp fra bordet ned i sofaputene for 3.time på rad for 4.gang denne uken, som leieboeren har spurt dere flere ganger om kan roe seg litt? Det er ikke ok å buse inn til andre omtrent uansett hva som skjer. Men hvis dette er en situasjon som skjer støtt og stadig, hvor flere samtaler ikke har effekt, så må det være greit å si fra direkte til barnet også. FORUTSATT at det blir gjort på en noenlunde skikkelig måte. Og det kan jo være vanskelig å vite utfra ord på et forum. Anonymkode: c5d3d...4e4
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #16 Skrevet 28. mai 2018 Når man bor i leilighet sier DIB-damene at bråk må tolereres 07-23. Man gar selv valgt å bosette seg tett på folk. Leietakeren er også her klar over at det bor barn tett inntil, og midt på dagen må man tåle lyder. Har man grunn som sykdom/nattevakt osv, kan man henvende seg rolig og spørre om det kan tas hensyn. Til vanlig må man tåle vanlige lyder en familie medfølger. Jeg hadde tatt en rolig prat med leietaker, samt gitt skriftlig advarsel. Verken å ta seg inn i andres hjem, eller å kjefte på barna er akseptabelt. Anonymkode: 91b85...f42
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #17 Skrevet 28. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Når man bor i leilighet sier DIB-damene at bråk må tolereres 07-23. Man gar selv valgt å bosette seg tett på folk. Leietakeren er også her klar over at det bor barn tett inntil, og midt på dagen må man tåle lyder. Har man grunn som sykdom/nattevakt osv, kan man henvende seg rolig og spørre om det kan tas hensyn. Til vanlig må man tåle vanlige lyder en familie medfølger. Jeg hadde tatt en rolig prat med leietaker, samt gitt skriftlig advarsel. Verken å ta seg inn i andres hjem, eller å kjefte på barna er akseptabelt. Anonymkode: 91b85...f42 Vamlige lyder ja, ikke turning Anonymkode: d9658...484
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #18 Skrevet 28. mai 2018 Var 11åringen alene hjemme? Isåfall er det dritskummelt at en voksen mann kommer ubedt inn i hennes trygge sone og kjefte på henne. Han skulle ringt deg om du var borte og sagt at du måtte få henne til å slutte. Anonymkode: 65262...f58
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #19 Skrevet 28. mai 2018 Har du overtatt leieboeren min, kan høres sånn ut. Leiet også ut til en mann , som jeg fikk kastet ut etter flere sånne episoder, der hvor han kom busende inn i vår etg av huset å skjelte ut både meg og ungen fordi vi hadde gått på toaletter ter kl 23 på kvelden. Han endte opp med å true oss med både det ene og det andre. Vi har et 3 etg hus hvor vi leide ut kjelleretasjen til en mann og så hadde vi soverommene i 3 og måtte ned en trapp til hovedetg der hvor toalettet var. Anonymkode: e4c79...69e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #20 Skrevet 28. mai 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vamlige lyder ja, ikke turning Anonymkode: d9658...484 Hvis man i et borettslag må tåle saging, hamring og drilling, må man tåle unger som hopper litt midt på dagen. Frivillig å leie hos en barnefamilie... Anonymkode: 91b85...f42
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #21 Skrevet 28. mai 2018 Vist han ikke tåler barn som leker i ny og ne får han finne seg ei ny leilighet tenker jeg. Han viste vel at det budde barn der 💪🏽 Og da må man faktisk tåle litt lyd! Jeg våkner til piano og trekkspill kl 07.00 😂 kunne ikke brydd meg mindre... Anonymkode: 50b08...cb3
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #22 Skrevet 29. mai 2018 Dette er en mann på rundt 60 år. Han jobber ikke. Samboer kjenner han gjennom jobben så er derfor han bor her. Men det er veldig lytt ned og han sier det rister i taket og lampene når hun turner. Men han er også kjent for å overdrive ting!! Men jenta mi ble helt satt ut, så nå tror hun att han hater hun og snakket om hvor dumt det var att han bare kom rett inn og kjeftet😐 skal jeg gå rett ned til han og kjefte fordi han står og røyker kl 06.00 på morgene da med røykhoste og røyk som siver inn på soverommet vårt? Kan nesten ikke ha glasset oppe 😑 jeg kjenner jeg hater å ikke ha huset for seg selv... men vi trenger pengene😒 Hi Anonymkode: 9c604...25b
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #23 Skrevet 29. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette er en mann på rundt 60 år. Han jobber ikke. Samboer kjenner han gjennom jobben så er derfor han bor her. Men det er veldig lytt ned og han sier det rister i taket og lampene når hun turner. Men han er også kjent for å overdrive ting!! Men jenta mi ble helt satt ut, så nå tror hun att han hater hun og snakket om hvor dumt det var att han bare kom rett inn og kjeftet😐 skal jeg gå rett ned til han og kjefte fordi han står og røyker kl 06.00 på morgene da med røykhoste og røyk som siver inn på soverommet vårt? Kan nesten ikke ha glasset oppe 😑 jeg kjenner jeg hater å ikke ha huset for seg selv... men vi trenger pengene😒 Hi Anonymkode: 9c604...25b Jeg tviler ikke på at det rister i taket hvis hun turner, noe som er fullstendig unødvendig å gjøre inne. Her rister det i taklampene når ungene over meg, løper over gulvene. Ta hensyn til at det er lytt ned, han betaler for å bo der. Og det er klart at du kan be han røyke en annen plass enn rett under vinduet deres Anonymkode: d9658...484
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #24 Skrevet 29. mai 2018 Turning inne bråker. Kjefting er ikke greit. Men tipper at terningen stopper nå og da gjør kjeftingen også det. Vi har leieboere under, og ungene får beskjed om at løping foregår ute, av hensyn til de under. Unntaket er når vi har barnebursdager, men da gir vi beskjed før. Anonymkode: 8a1a2...292
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #25 Skrevet 29. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: .....Men det er veldig lytt ned og han sier det rister i taket og lampene når hun turner. Men han er også kjent for å overdrive ting!! Men jenta mi ble helt satt ut, så nå tror hun att han hater hun og snakket om hvor dumt det var att han bare kom rett inn og kjeftet😐 skal jeg gå rett ned til han og kjefte fordi han står og røyker kl 06.00 på morgene da med røykhoste og røyk som siver inn på soverommet vårt? Kan nesten ikke ha glasset oppe 😑 jeg kjenner jeg hater å ikke ha huset for seg selv... men vi trenger pengene😒 Hi Anonymkode: 9c604...25b Kommunikasjon! Hvis det er veldig lytt ned tviler jeg ikke på at det rister i tak og lamper, og høres ut som en flokk med elefanter! Kanskje du bør ta en prat med jenta di om hva "hat" faktisk er, og hvorfor han kom inn og kjeftet? (Forutsatt at du faktisk har sagt fra til henne om turningen før, og hvorfor du har gitt den beskjeden...) Jeg ville gått ut og snakket til ham neste gang han røyker ute jeg, og bedt ham røyke et annet sted. Hvis man bor i samme hus må man faktisk ta hensyn, og det går begge veier! Anonymkode: c5d3d...4e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå