Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 Vi har en 2. klassing (jente) som plutselig har blitt veldig fokusert på kropp.. hun sier selv at hun har stor mage (noe hun absolutt ikke har). Hun vil f.eks ikke gå i bikini fordi hun synes magen ser så stor ut (badedrakt går greit..). Vi skjønner ikke helt hvor dette kommer fra. Vi er ikke spesielt opptatt av kropp i familien - og vi er en god blanding av tykk, lubben, tynn, veltrent osv. Jeg får inntrykk av at dette er noe flere av jentene på 2. trinn snakker en del om på skolen om dagen dessverre. Noen forslag til hvordan vi bør håndtere dette overfor jenta vår? Hva bør vi si eller gjøre? Hva bør vi absolutt ikke si? Er det å overdrive dette å snakke med lærer, og spørre om dette kanskje er noe de kan ha litt fokus på på skolen? Anonymkode: 204ea...13f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #2 Skrevet 27. mai 2018 Jeg ville snakket med kontaktlærer og helsesøster om dette. Hvis dette er et stort fokus hos jentene i klassen, så er det bekymringsfullt. Anonymkode: cc59b...75e
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #3 Skrevet 27. mai 2018 dette er ikke bra i hele tatt, enig med anonym over Anonymkode: 806d1...0bd
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 Uff så kjipt med kroppsfokus hos så små barn. Synes du kan ta dette opp med foreldregruppen og læreren. Anonymkode: 24608...cf5
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 Noen av barna har "lært" dette hjemme. Jeg ville begynt med å tenke gjennom om det kan være din jente. Slanker du deg ofte? Klager du over valken på magen eller genseren du ikke lengre vil bruke fordi den er for stram? Men ettersom dette tydeligvis er noe jentene snakker om på skolen, ville jeg også snakket med læreren og de andre foreldrene. Anonymkode: d8c9a...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå