Gå til innhold

Vil en luftfukter hjelpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inni leiligheten nå når det er så varmt? Eg sliter med en forkjølelse, hvis det ikke er reaksjoner på pollen, noe som det også kan være, siden eg også har astma.. Sliter med veldig tung og tett pust nå, og tett nese... Er knallsol, og skulle nytt de fine dagene, og det eneste eg vil ha nå er kulde og regn.. Er alt for varmt inne.. 29 grader og varm tung luft.. Har vifter stående på, men føler ikke det hjelper.. Funker det med luftfukter i tillegg? Er det noen andre vifter som er bedre å bruke? Som ikke koster skjorta? Har bare vanlige runde bordvifter nå.. Flere dager med dette, og eg får panikk snart..har allerede fått det i dag.  Jentungen på 17 mnd sliter like  mye som meg med å sove også.. Ekstrent mye pollen rundt oss, ligger et lag utenfor soveromsvinduet og altanen...er jo i luften og, men der ser man at det ligger også lizm.. Hva gjør en? Biter det i seg? Eg sliter med det... Har skjedd mye annet i det siste, så er litt utafor fra før av og griner lett, så når eg sliter med pusten i tillegg er det ikke særlig morro.. Noen som har noen tips? 

Anonymkode: e2de2...162

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vifter gjør faktisk rom jevnt varmere...fordi det sirkulerer bare lufta.

Vi har en frittstående aircondition på soverommet. Den bråker en del, men Gud så deilig.

I stua har vi varmepumpe som kjøler ned. Med småbarn i Oslo er det nesten en nødvendighet i leilighet.

Men nei...luftfukter er ikke svaret. Og egentlig trenger ingen hus mer fuktighet. 

Sjekk på finn etter aircondition som ikke trenger å monteres?

Anonymkode: b159c...56f

Skrevet

Luftfukter er ikke løsningen. Fuktig luft føles varmere enn tørr. Lufting skal foregå når det er kaldere ute enn inne, ellers luftes varmen inn. Har du mulighet så dekk til vinduene på utsiden. Markiser eller noe som hindrer solen i å nå vinduene.

Skrevet

Luftfukter gjør det ikke bedre, snarere omvendt.

Vi har mobil air-condition på soverommet og nettene har blitt så mye bedre. Anbefales nå når det er så varmt at ungene har problemer med å sove.

Anonymkode: d4cf5...390

Skrevet

Har dessverre ikke mulighet til å dekke til vinduene.. Ingen markiser.. For høyt til å få hengt det opp og.. Airconditon hadde sikkert vært greit å hatt.. Er de dyre når.de.er.frittstående? Tar de stor plass? Jentungen sover på rom med meg enda i påvente av at hennes rom skal bli klart, og er ikke mye gulvplass.. Hvor finner man det da? Bor i bergen.. Skulle gjerne.hatt varmepumpe, men leier, og tviler på at husverten er interessert i det...

Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dessverre ikke mulighet til å dekke til vinduene.. Ingen markiser.. For høyt til å få hengt det opp og.. Airconditon hadde sikkert vært greit å hatt.. Er de dyre når.de.er.frittstående? Tar de stor plass? Jentungen sover på rom med meg enda i påvente av at hennes rom skal bli klart, og er ikke mye gulvplass.. Hvor finner man det da? Bor i bergen.. Skulle gjerne.hatt varmepumpe, men leier, og tviler på at husverten er interessert i det...

Hi

Du kan jo sette opp pollennett på dør og vinduer

https://nettbutikk.naaf.no/categories/pollennett

Anonymkode: 9231b...13e

Skrevet

Sjekk ut finn-kode 121236368

Vi har den

Bråkete absolutt...men kjøler godt. Mulig dyrere er bedre 

Anonymkode: b159c...56f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...