Gå til innhold

Den "endelige" skattemeldingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi måtte gjøre mange endringer på skattemeldingen i år, blant annet var det ikke lagt inn foreldrefradrag, og vi har 2 barn barnehage så det måtte vi endre på. Alle disse endringene vil naurligvis resultere i endret restskatt evt skatt tilgode, men når får vi vite hva det nye beløpet blir? Vi har jo lyst til å planlegge sommeren, så kan være greit å vite hva vi må forholde oss til 🙄

Anonymkode: 6a431...be2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidligst 27.juni - løpende etter det frem mot oktober. 

Anonymkode: aed02...af3

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tidligst 27.juni - løpende etter det frem mot oktober. 

Er ikke det dato for faktura/utbetaling? Vi må vel få vite beløpet før den tid? 

Skrevet

det står inne på siden din, kommer opp med en gang. men de garanterer ikke at det er riktig, en foreløpig beregning

Anonymkode: f95d4...306

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det står inne på siden din, kommer opp med en gang. men de garanterer ikke at det er riktig, en foreløpig beregning

Fikk kvittering på utførte endringer, men der står det ingenting om endring på foreløpig beregnet skatt til gode eller restskatt...

Skrevet

Da jeg gjorde endringer fikk jeg et beløp oppgitt som skal være antatt ny skatt. Noe sikkert vet man vel ikke før utbetalingen? Får man ikke vite i oktober?

Dumt å planlegge sommeren om pengene ikke kommer før til høsten.

Anonymkode: b447b...06e

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke det dato for faktura/utbetaling? Vi må vel få vite beløpet før den tid? 

Datoen er 27.juni og da skal pengene være på konto innen 14 dager etter det. Du får ikke vite noe får du får melding om at skattemeldingen er behandlet ferdig og pengene kommer på konto for veldig mange den samme dagen. 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk kvittering på utførte endringer, men der står det ingenting om endring på foreløpig beregnet skatt til gode eller restskatt...

det er et sted du kan gå inn på din side

Skrevet

Jeg gjorde endringer på min, og fikk da melding om at utbetaling blir ikke i første pulje.

Anonymkode: 0f44a...15a

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg gjorde endringer fikk jeg et beløp oppgitt som skal være antatt ny skatt. Noe sikkert vet man vel ikke før utbetalingen? Får man ikke vite i oktober?

Dumt å planlegge sommeren om pengene ikke kommer før til høsten.

Anonymkode: b447b...06e

Vi må planlegge om vi må spare penger til evt restskatt, eller om vi kan gjøre de ulike aktivitetene i sommer. Siden vi ikke vet om det er pluss eller minus, kan vi ikke gjøre så mye i sommer.... 

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Datoen er 27.juni og da skal pengene være på konto innen 14 dager etter det. Du får ikke vite noe får du får melding om at skattemeldingen er behandlet ferdig og pengene kommer på konto for veldig mange den samme dagen. 

Da skjønner jeg litt mer! 😊 takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...