Gå til innhold

Er så leeeeeei bleier!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen er 4.5 år og bruker ennå delvis bleier. Dvs er han hjemme så går han med truse men han NEKTER å tisse el bæsje på do så han holder seg så lenge klarer. Han bæsjer stortsett i bleia men tisser på seg. Han sover ennå med bleie pga dette. Og når vi drar ut døra har han bleie på om vi ikke bare skal være utenfor å leke. Han nekter å gå med truse i barnehagen. Vi har prøvd å få han til å slutte med bleie siden han var 2 år men han vil ikke. Klart har vi hatt pauser fra det for vi har alle blitt lei, men nå blir det ingen pause. Han tisser på seg hver dag nå, i flere uker, blir han aldri lei???

Potte vil han i hvertfall ikke! Han er fornøyd med doringen. Belønning funker ikke, har prøvd alle mulige typer fra sjokolade, små gaver og klistremerker og annet. 

Utblåsning!!!

Dessuten får vi stygge kommentarer som om det er VI foreldrene som svikter, som om vi ikke gidder å få han til å slutte med bleier. Han tisset i klesskapet i sta! Jeg vil at han skal tisse på do, lei av å tørke opp tisset over alt! Lei lei lei! Snart 5 år med bleier på samme barnet 😑

Anonymkode: 8b8fe...fd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, forstår at du er lei. Har en 12 åring som er sengevæter, og brukte bleie hver natt til hun var 5 år. Var passelig lei av det, men hun kunne jo ikke noe for det da. Nå skjer det heldigvis bare innimellom at hun har uhell.

Nytter det ikke å være streng med han heller? Dette er jo noe han kan noe for.

Anonymkode: cb911...5b3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Huff, forstår at du er lei. Har en 12 åring som er sengevæter, og brukte bleie hver natt til hun var 5 år. Var passelig lei av det, men hun kunne jo ikke noe for det da. Nå skjer det heldigvis bare innimellom at hun har uhell.

Nytter det ikke å være streng med han heller? Dette er jo noe han kan noe for.

Anonymkode: cb911...5b3

Nei han bryr seg ikke om vi er strenge, han er så vannvittig sta 😅 Han sliter med en del angst så han er ikke helt som andre barn men han er veldig smart. Ikke autist selv om det kan høres som ut :)

Anonymkode: 8b8fe...fd7

Skrevet

Huff, skjønner deg godt. Har selv en seksåring som sliter skikkelig med forstoppelsesdiare. Bruker fortsatt bleie på natt på grunn av dette og tidvis sengevæting. I perioder må det også brukes bleie på dagtid på grunn av konstante uhell med avføring som ikke går bort i vask. Har fått streng beskjed fra sykehuset om å ikke bruke bleier på dagtid men både truser og bukser blir ødelagte og jeg har ikke råd til å erstatte klær hele tiden. 

Anonymkode: 9f7b8...577

Skrevet

Hvis det er viljestyrt hadde det blitt helt slutt på servicen. 

La han skifte truse selv, legge den våte til vask og hente ny. Hente vann og klut og vaske opp etter seg selv. 

Anonymkode: e458b...493

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er viljestyrt hadde det blitt helt slutt på servicen. 

La han skifte truse selv, legge den våte til vask og hente ny. Hente vann og klut og vaske opp etter seg selv. 

Anonymkode: e458b...493

Dette!

Hvis du er helt sikker p at gutten kan hvis han vil, så gjør du det så tungvint å tisse på seg at å løpe på do blir det enkle valget. Det hjalp her i huset. Yngste sluttet med bleier rundt toårsdag, og begynte å tisse i buksa på dagtid etter et år uten uhell. Skjedde kun når han lekte en veldig gøy lek, hadde besøk, så noe gøy på TV, osv. ikke ellers. 

Anonymkode: 992d8...2cd

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er viljestyrt hadde det blitt helt slutt på servicen. 

La han skifte truse selv, legge den våte til vask og hente ny. Hente vann og klut og vaske opp etter seg selv. 

Anonymkode: e458b...493

Så dumme vi er som ikke har tenkt på det 😂 Takk for tipset! Skal si det til barnefar så han og gjør det 👍

Anonymkode: 8b8fe...fd7

Skrevet

Men han er så sta at det kan være at han nekter å gjøre det. Skal forberede han

Anonymkode: 8b8fe...fd7

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men han er så sta at det kan være at han nekter å gjøre det. Skal forberede han

Anonymkode: 8b8fe...fd7

Hvis du bestemmer deg for dette, så gjennomfører du. Hvis han nekter, så tar du hånden hans og leder ham gjennom det. Ok, så er det du som egentlig gjør det, men han må pent bli med på hele prosessen. Det er du som er mor, det er du som er voksen. Det er din jobb som mamma å være enda staere enn ham.

Skrevet

Kommer når han er klar, min var 4,5 år, jo mer du stresser og viser du er lei jo mer mister han intressen, vert der selv så vet det

Anonymkode: 3e3a6...9c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...