Gå til innhold

Vognproblemer....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi kjøpte brukt barnevogn, en Mountain Buggy URban Jungle. Vi fikk ikke med manualen, så den googla jeg opp nå idag. Barnet vårt kommer snart til å vokse seg ut av bagen (den er ikke akkurat så lang eller stor), så da må vi montere på sittedelen. Den kan man legge ned ryggen på slik at ungen ligger der. Problemet som har oppstått er dette: I manualen er det tegninger som tydelig viser at når den er lagt ned i liggende posisjon er maks belastningsvekt 9kg. Jeg ser ikke bort i fra at barnet veier 9 kilo før 9 mnd. Er det da meningen at barn ikke skal ligge å sove lengre? At de skal sitte å sove? For om vi skal forflytte oss fra A til B på et tidspunkt barnet pleier å sove (legeavtaler osv. Ting skjer jo...) så må jo dette skje i vogna. Må jeg bare kjøpe yogn først som sist? 

Håper noen vet noe og kan hjelpe!! 

Anonymkode: 8036b...7e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den maks belastningsvekten i liggende tilstand hadde jeg personlig blåst lang marsj i. Var overraskende lav for en sportsdel, må jeg si.

Jeg hadde ikke kjøpt ny vogn, men det må nesten dere kjenne på selv. 

Skrevet
10 minutter siden, Julie (: skrev:

Den maks belastningsvekten i liggende tilstand hadde jeg personlig blåst lang marsj i. Var overraskende lav for en sportsdel, må jeg si.

Jeg hadde ikke kjøpt ny vogn, men det må nesten dere kjenne på selv. 

Takk for svar. Hadde vogna vært ny ville jeg nok ikke bekymret meg så mye, men den er 3 år gammel og blitt brukt av et barn før. Dermed vet jeg ikke hvor mye slitasje og overbelastning den allerede er blitt utsatt for og om det er et problem eller ikke. 

(P.s. kult profilbilde ;) )

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Hadde vogna vært ny ville jeg nok ikke bekymret meg så mye, men den er 3 år gammel og blitt brukt av et barn før. Dermed vet jeg ikke hvor mye slitasje og overbelastning den allerede er blitt utsatt for og om det er et problem eller ikke. 

(P.s. kult profilbilde ;) )

Takk :)

Tror fort du kjenner om det blir et problem. Mulig det har noe med balansepunktet til vogna å gjøre. 

Skrevet
6 minutter siden, Julie (: skrev:

Takk :)

Tror fort du kjenner om det blir et problem. Mulig det har noe med balansepunktet til vogna å gjøre. 

Den har sikkert en del å gå på. Men produsenten garanterer at den tåler 9 kg. Jeg ville kjøpt en solid stor vogn. Spør du meg så syns jeg Emmaljunga Mondial Deluxe f.eks. med svingbare hjul er stor og solid. Emmaljunga har forresten flere sportsvogner. Mange fine brukt på finn

Anonymkode: 0e16b...db8

Skrevet

Min første tanke er at 9 kg er det liggedelen tåler? sportsdelen pleier å tåle 15 kg :)

Anonymkode: 266cf...1fb

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min første tanke er at 9 kg er det liggedelen tåler? sportsdelen pleier å tåle 15 kg :)

Anonymkode: 266cf...1fb

På tegningene er bag-delen og sportsdelene tydelig i hver sine tegninger. På tegningene over sportsdelen ser man også klart at det er maks 9kg når den er felt ned til å ligges i. Bagen tåler også bare 9kg. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På tegningene er bag-delen og sportsdelene tydelig i hver sine tegninger. På tegningene over sportsdelen ser man også klart at det er maks 9kg når den er felt ned til å ligges i. Bagen tåler også bare 9kg. 

Det er nok pga stabiliteten på vogna! Er så glad vi aldri valgte den 

Skrevet

Jeg ville ikke bekymret meg idet øyeblikket barnet bikker 9 kg, men til slutt må du kanskje ha en annen vogn. Sønnen vår på 2,5 sover fortsatt i vogna si hver dag i barnehagen. Vi har Stokke Trailz og sportsdelen er garantert til 15 kg. Han veier 15,7 kg nå, men med voksipose, klær osv. (om vinteren) blir det enda litt mer. Vi tenker at det går fint – kort tid igjen av vognperioden nå. Men hvis maksvekten var 9 kg, hadde vi aldri kunne brukt den, for jeg mener han var 9 kg før vi en gang begynte å bruke sportsdelen.

Anonymkode: 5313e...24b

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok pga stabiliteten på vogna! Er så glad vi aldri valgte den 

Dette høres ikke helt ulogisk ut. Kan godt hende. I såfall er det jo sikkert greit å ikke overstige den sånn veldig mye, evt holde godt øye med hvordan vogna oppfører seg ettersom vekta øker 👀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...