Gå til innhold

Jentenavnet Emmelie


LykkeligMamma2010

Anbefalte innlegg

 

Nå hadde vi nesten landet på Amanda eller Hermine- også dukket navnet Emmelie opp - og vi liker det sååå godt begge to 😅☺️🙈

Spørsmålet mitt er hva dere tenker om navnet, og om folk vil skjønne hvordan navnet skal uttales (rett frem med stum e) eller om de vil begynne å uttale det med E på slutten, eller med Y som i emily ?  (Er jo mange norske navn av typen Øyvind, Håvard osv som har såkalt stum bokstav på slutten av navnet uten at det byr på problemer). 

Jeg liker ikke andre stavemåter (emily- blir et helt annet navn) og Emelie blir for likt Emilie synes vi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint navn🙂 men jeg skjønte ikke hvordan man uttaler det, tenkte først som Emily og så Emelie,men jeg tror jeg forstår å det klinger veldig fint 🙂. Å har en først hørt det en gang så klarer en å uttale det riktig. 

Er jo bare å rette på hvis noen leser navnet først å uttaler det feil. 

Anonymkode: e26d9...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det uttales rett frem: em-e-li, og skrives med stum e på slutten (Emmelie).  

Elsker navnet, men er redd hun blir nødt til å korrigere folk på uttale gjennom oppveksten- da er det jo lettere å hete Hermine kanskje 🙈☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LykkeligMamma2010 skrev:

 

Nå hadde vi nesten landet på Amanda eller Hermine- også dukket navnet Emmelie opp - og vi liker det sååå godt begge to 😅☺️🙈

Spørsmålet mitt er hva dere tenker om navnet, og om folk vil skjønne hvordan navnet skal uttales (rett frem med stum e) eller om de vil begynne å uttale det med E på slutten, eller med Y som i emily ?  (Er jo mange norske navn av typen Øyvind, Håvard osv som har såkalt stum bokstav på slutten av navnet uten at det byr på problemer). 

Jeg liker ikke andre stavemåter (emily- blir et helt annet navn) og Emelie blir for likt Emilie synes vi. 

Hvordan uttaler du det? Emmeli? Helt ærlig syns jeg du bør velge Emily eller Emilie. Har ikke sans for å insistere på p være sær og vanskeliggjøre sitt eget barns navn. Hun må stave det for alle resten av sitt liv. 

Anonymkode: c7d58...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skjønt at du mente Emmelie med stum E. Og jeg elsker navnet (dog stavet Emily). Det har en nydelig klang og er et herlig navn. 

Jeg synes du skal gå for det. Spesielt hvis alternativet er Hermine, som jeg personlig synes er et navn som lukter fis og er stygt som f***. 

Anonymkode: a8d5d...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint navn! Men da ville jeg ha skrevet det Emmeli uten den e-en.

helst ville jeg bare ha skrevet det Emily når det uttales helt likt!

Ei jeg kjenner sin datter heter Emmali. Uttales slik det skrives!

lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uttalt det E-meli-e. Syns det var et litt for sukkersøtt navn, og liker bedre Emilie eller Amalie. 

Anonymkode: ec27f...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nydelig! Jeg var forelsket i Emmeline (uttalt Emmelin), når jeg var gravid, men det ble så mye spørsmål rundt uttale at det ble valgt bort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 16.6.2018 den 13.34, LittlePrincess skrev:

Nydelig! Jeg var forelsket i Emmeline (uttalt Emmelin), når jeg var gravid, men det ble så mye spørsmål rundt uttale at det ble valgt bort:)

Vi har en Emmeline og uttaler det Emmeline- rett frem.

Anonymkode: 43494...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎05‎.‎2018 den 12.36, Anonym bruker skrev:

Hvordan uttaler du det? Emmeli? Helt ærlig syns jeg du bør velge Emily eller Emilie. Har ikke sans for å insistere på p være sær og vanskeliggjøre sitt eget barns navn. Hun må stave det for alle resten av sitt liv. 

Anonymkode: c7d58...129

Dette.

Anonymkode: 7a85c...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...