Gå til innhold

Planlegge ett barn med eksen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har ett stort barn som snart er tenåring fra ett tidligere forhold, ble enke da jeg var 28 år. Fikk meg en ny kjæreste, var sammen i mange år og fikk ett barn for snart 3 år siden. Vi gikk for hverandre på høsten i fjor . Jeg gikk fordi han prioritere kun seg selv og barna kom i andre rekke. Nå når vi er fra hverandre har vi ett veldig godt vennskap og samarbeider bra. Er mye sammen for barna sin del. Jeg bli snart 40 år og ønsker meg ett barn til, men vil ikke ha en ny mann. Tanken om å planlegge å få eyt barn til med eksen har dukket opp. Galskap?

Anonymkode: eabc4...5a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger du flere barn, da? Hva tenker han om et barn til? Er han en bra far? Hvis dere er enige, og alt ellers ligger til rette, så kjør på! 

Anonymkode: 8640c...5d8

Skrevet

Det er i hvert fall stor egoisme!

Anonymkode: fcae6...b86

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Trenger du flere barn, da? Hva tenker han om et barn til? Er han en bra far? Hvis dere er enige, og alt ellers ligger til rette, så kjør på! 

Anonymkode: 8640c...5d8

Han ønsker flere barn ja og er en flink pappa nå når han måtte, etter vi flyttet fra hverandre .

Anonymkode: eabc4...5a3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er i hvert fall stor egoisme!

Anonymkode: fcae6...b86

Ja det er mulig det.. det er bare en tanke som jeg har gått med nå en liten stund.

Anonymkode: eabc4...5a3

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er mulig det.. det er bare en tanke som jeg har gått med nå en liten stund.

Anonymkode: eabc4...5a3

Det er en tanke du bør slå fra deg! Det er egoistisk og ikke spesielt ansvarlig. I så fall går du inn for å skape et "planlagt skillsmissebarn". Han tok ikke ansvar for barnet dere har sammen tidligere, da bør du ha vett nok til å forstå at det er langt fra sikkert at han vil ta eller ha kapasitet til å ta seg av to barn.

Anonymkode: fcae6...b86

Skrevet

Da bør du kanskje vurdere om det er et forhold som kan repareres? Kanskje han er blitt mer ansvarsfull nå når han har fått sett hva ansvar betyr, og hvor mye man må gjøre når man har ansvaret alene?

Ser problemstillingen, og er litt der selv hvor jeg har lyst på et barn til, og tenker jeg skal det med min mann, før vi evt flytter fra hverandre, for det er noe jeg har tenkte på, men jeg tenker også som du at jeg vil ikke ha 3 barn med 3 forskjellige menn.

Anonymkode: b711e...7c6

Skrevet

Jeg hadde gjort de😊 

Anonymkode: 7c5bb...5b8

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er en tanke du bør slå fra deg! Det er egoistisk og ikke spesielt ansvarlig. I så fall går du inn for å skape et "planlagt skillsmissebarn". Han tok ikke ansvar for barnet dere har sammen tidligere, da bør du ha vett nok til å forstå at det er langt fra sikkert at han vil ta eller ha kapasitet til å ta seg av to barn.

Anonymkode: fcae6...b86

Herregud. Noen burde ikke ha fri tilgang til Internett. Dine betraktninger og råd er jo fullstendig verdiløse. 

Anonymkode: 06d5c...541

Skrevet

Hopp i det og hold oss oppdatert 😍

Anonymkode: c1e3e...f7e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hopp i det og hold oss oppdatert 😍

Anonymkode: c1e3e...f7e

Vil du forresten ha sex med han? Du må kanskje regne med å ha mye sex med han pga er ikke sikkert det klaffer med det første 🤔🤔🤔

Anonymkode: c1e3e...f7e

Skrevet

Det hadde jeg lett gjort. Ser ikke at det er noe verre å få barn med eksen en prøverør som alenemor. ;)

Kjør på! :)

Anonymkode: f66b2...c93

Skrevet

Å med vitende og vilje planlegge at et barn skal vokse opp i to hjem er tankeløst og egoistisk. 

Det å måtte veksle mellom foreldrene og aldri ha kun ett hjem å forholde seg til er som regel alltid belastende for et barn, og ikke noe oppegående foreldre ønsker for sine barn. 

Og hva om/når far etablerer seg på nytt? Siden han tydligvis har det i seg å ikke alltid prioritere ungene er det ingen garanti for at han ikke vil svikte igjen. 

Anonymkode: fc9bd...2b1

Skrevet

Min eks tilbød meg dette for noen år siden, med argumentet at hvis jeg likevel ville ha to barn kunne det like gjerne være med samme mann. Jeg takket nei fordi jeg ikke ville ha flere barn.

Nå har jeg ny mann og nytt barn på vei. Sånn sett er jeg glad jeg takket nei. På den andre siden er min største frykt å bli alenemor med to forskjellige fedre. Man skal jo ikke ta sorgene på forskudd, men jeg har vært igjennom dette før. Du tror at noe skal vare for evig og alltid, men ting blir ikke alltid som DU planla. Man kan ikke akkurat tvinge andre mennesker til å være lykkelige..

Anonymkode: ba50c...1d3

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å med vitende og vilje planlegge at et barn skal vokse opp i to hjem er tankeløst og egoistisk. 

Det å måtte veksle mellom foreldrene og aldri ha kun ett hjem å forholde seg til er som regel alltid belastende for et barn, og ikke noe oppegående foreldre ønsker for sine barn. 

Og hva om/når far etablerer seg på nytt? Siden han tydligvis har det i seg å ikke alltid prioritere ungene er det ingen garanti for at han ikke vil svikte igjen. 

Anonymkode: fc9bd...2b1

Alle de som gifter seg skiller seg gifter seg eller de som må ha barn med hver "store kjærlighet"  de finner planlegger jo skilsmissebarn, de har bare ikke vett nok til å se det selv. Dette er en dame som åpenbart har tenkt nøye over det og som samarbeider godt med sin eks og allerede har et barn med ham. Det er noe helt annet.

Skrevet

Hadde jeg vært i samme situasjon som deg så kunne jeg nok funnet på å komme med samme forslag til min ex. Vi samarbeider godt om barnet vi har sammen, er gode venner og kan snakke sammen om alt. Jeg tror ikke det hadde utgjort den store forskjellen om vi skulle samarbeide om ett eller to barn.

Anonymkode: f8b9b...71e

Skrevet

Det må da uten tvil være det beste alternativet for et potensielt barn, dersom alternativet er bruk av donor. 

Anonymkode: a66cd...445

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er i hvert fall stor egoisme!

Anonymkode: fcae6...b86

Å få barn er egoistisk uansett, så det er jo en rimelig teit kommentar. 

Anonymkode: 64773...d17

Skrevet

Kjør på!!

Anonymkode: 354c9...4e7

Skrevet
5 timer siden, amandine skrev:

Alle de som gifter seg skiller seg gifter seg eller de som må ha barn med hver "store kjærlighet"  de finner planlegger jo skilsmissebarn, de har bare ikke vett nok til å se det selv. Dette er en dame som åpenbart har tenkt nøye over det og som samarbeider godt med sin eks og allerede har et barn med ham. Det er noe helt annet.

Nei, det er ikke noe helt annet. De andre er kanskje uansvarlige som får barn altfor fort i ustabile forhold. Men her planlegger Hi et barn som aldri skal bo med begge foreldrene, og i tillegg med en mann som tidligere har vist at han ikke prioriterer barn. Å da få enda et barn med en mann hun ikke kan være sikker på takler å prioritere enda et barn, det er både egoistisk av henne og ikke bra for barnet.

 

Anonymkode: fcae6...b86

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er en tanke du bør slå fra deg! Det er egoistisk og ikke spesielt ansvarlig. I så fall går du inn for å skape et "planlagt skillsmissebarn". Han tok ikke ansvar for barnet dere har sammen tidligere, da bør du ha vett nok til å forstå at det er langt fra sikkert at han vil ta eller ha kapasitet til å ta seg av to barn.

Anonymkode: fcae6...b86

Enig i dette. Barn fortjener en sjanse.

Skrevet

Nei det synes jeg ikke er greit

Anonymkode: 13f40...467

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei, jeg har ett stort barn som snart er tenåring fra ett tidligere forhold, ble enke da jeg var 28 år. Fikk meg en ny kjæreste, var sammen i mange år og fikk ett barn for snart 3 år siden. Vi gikk for hverandre på høsten i fjor . Jeg gikk fordi han prioritere kun seg selv og barna kom i andre rekke. Nå når vi er fra hverandre har vi ett veldig godt vennskap og samarbeider bra. Er mye sammen for barna sin del. Jeg bli snart 40 år og ønsker meg ett barn til, men vil ikke ha en ny mann. Tanken om å planlegge å få eyt barn til med eksen har dukket opp. Galskap?

Anonymkode: eabc4...5a3

Hvorfor ønsker du et barn til, med en mann som setter seg selv først og barna i andre rekke?

Anonymkode: d589f...36a

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud. Noen burde ikke ha fri tilgang til Internett. Dine betraktninger og råd er jo fullstendig verdiløse. 

Anonymkode: 06d5c...541

Hvorfor er de verdiløse?

Anonymkode: d589f...36a

Skrevet

Jeg vurderte det samme på et tidspunkt. Så hadde barna vært helsøsken, hadde sluppet å forholde meg til enda en far, og man visste hva man gikk det. Det ble ikke slik her da. Men jeg forstår godt at du tenker på det.

Anonymkode: 70195...a8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...