skjotta Skrevet 26. mai 2018 #1 Skrevet 26. mai 2018 Jeg (bor på sørlandet) begynner å bli bekymret for alle bær buskene og plantene mine, da de alle står i full blomst men så er der ikke en eneste bie å se... Er det bare min hage de unngår, eller er biene sene/blomstene tidlig i år? (Har vepsebol i bua. De summer rundt)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #2 Skrevet 26. mai 2018 Har sett mye av både bier og humler heldigvis! Bor i Vestfold. Anonymkode: 76ee8...985
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #3 Skrevet 26. mai 2018 Massevis av bier og humler 🐝🐝 Bor i Telemark Anonymkode: d0763...d86
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #4 Skrevet 26. mai 2018 Har sett færre i år enn i fjor, men håper det er fordi det er litt tidlig enda? Jeg har lavendel og stemorsblomster til dem og har også sådd andre ulike typer som er god mat for bier, så håper de kommer :) Men ja, det er bekymringsfullt. Anonymkode: f523f...2ad
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #5 Skrevet 26. mai 2018 Jeg hadde når jeg bodde i hus, huset ligger bare 200meter fra her jeg bor nå så det er bier i nærheten hvertfall. Bor i annen etasje og rett ved siden av en litt trafikert vei, så tror kanskje ikke hagen her er den de er mest i. Der jeg bodde hadde jeg masse, ikke langt fra veien den heller men noen hus mellom og skogen rett bak. Vet det er mange på hytta også og mamma har mange. Min mor og far bygger biehoteller i hytt og pine, så de har hvetfall mange steder å flytte inn om de trenger. Anonymkode: f63c6...2d0
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #6 Skrevet 26. mai 2018 Jeg bor også på sørlandet og her er det masse, både bier, humler og veps. Til 14-åringens store irritasjon behandler jeg de veldig pent, fanger de og slipper de ut når de forviller seg inn osv Jeg er ikke redd dem da, og ikke noe problem å fange de i et glass og slippe de ut igjen. Anonymkode: bb79f...db6
skjotta Skrevet 26. mai 2018 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2018 Jeg har stor hage fylt med bievennlige blomster, så jeg håper de kommer summende snart 😊 savner dem...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #8 Skrevet 26. mai 2018 2 timer siden, skjotta skrev: Jeg (bor på sørlandet) begynner å bli bekymret for alle bær buskene og plantene mine, da de alle står i full blomst men så er der ikke en eneste bie å se... Er det bare min hage de unngår, eller er biene sene/blomstene tidlig i år? (Har vepsebol i bua. De summer rundt) Kanskje du skal sette opp biehushttps://www.google.no/search?q=biehus&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiY0oqvpqTbAhWoHpoKHUb-BQQQ_AUICigB&biw=1408&bih=667 Anonymkode: c75d7...421
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #9 Skrevet 26. mai 2018 De driver til stadighet og bygger vepsebol under lokket i putekassa. Og de summer rundt i hagen, både veps, bie og humle. Vepsebolene fjerner jeg jevnlig, de kan dessverre ikke bo i putekassa, den er i daglig bruk. Men ellers er de velkomne i hagen, vi planter insektvennlige blomster og busker. Anonymkode: e35a8...fbe
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #10 Skrevet 1. juni 2018 Jeg hadde masse bier tidligere i sommer, men etter dette innlegget begynte jeg å lure på hvor de var blit av. Tok en runde i går og kikket i alle rhododentdroner, roser, syriner osv osv....ikke en eneste bie eller humle å se noe sted. Er dette noe å bekymre seg over? Anonymkode: 0670b...fd2
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #13 Skrevet 1. juni 2018 Masse bier og humler her i Trondheim 😊 Anonymkode: bc348...754
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2018 #14 Skrevet 1. juni 2018 Nei. Bor i Oslo i et boligfelt med masse hager. Her er det verken humler, bier, veps, fluer eller mygg. Anonymkode: 50797...134
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå