Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #1 Skrevet 26. mai 2018 Barnefaren skal egentlig ha barnet annenhver helg men avlyser en del når det dukker noe gøyere opp som gå på stadion,hyttetur med venner,julebord, guttetur osv. Denne helgen fikk jeg beskjed om at han kun kunne ha sønnen fredag og en liten stund på lørdag. Naive meg tenkte at det kanskje hadde en god grunn til hvorfor han ikke kunne ha samvær hele helgen som avtalt,men det hadde han selvfølgelig ikke! Overhørte en telefonsamtale han hadde idag der han forteller at han skal se fotballkampen hjemme å at han får 4 venner på besøk! Det synes jeg absolutt ikke er god nok grunn til å kutte ned på samværet! Sønnen vår på 6 år blir jo så skuffet hver gang han ikke får vært så lenge hos faren som han egentlig skal.Men nok engang setter far sine behov først.Det er heller aldri snakk om å skaffe barnepass selv,han sender bare melding å enten skriver "denne helgen kan jeg ikke ha han" eller "denne helgen kan jeg kun ha han fredag." Han tar det bare for gitt at jeg kan ha han selv om jeg flere ganger har kjøpt billetter til show eller betalt for julebord,for så å ikke kunne gå fordi jeg ikke får barnefri likevel. Hva gjør jeg?? Anonymkode: e92e4...441
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #3 Skrevet 26. mai 2018 2 minutter siden, holahopp skrev: Familievernkontoret Dessverre tar han ikke til seg det de på familievernskontoret sier at er viktig. De har jo sagt at det er viktig at far har barnet en dag i uken også,noe jeg har oppfordret til. Men han følger det ikke opp. Anonymkode: e92e4...441
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #4 Skrevet 26. mai 2018 Hva sier han dersom du forteller at du har andre planer da? Eller hvis du på forhånd sier, neste helg når han skal være hos deg så skal jeg... du må derfor ha han hele helgen som avtalt. Eller du forteller han at dersom han ikke kan hele helgen som avtalt, så kan dere kanskje bytte slik at han kan ta helga før istedenfor, men at dette må selvfølgelig avtales i god tid. Be han se igjennom kalenderen sin slik at dere sammen kan planlegge og at det blir forutsigbart for gutten. Gjør slike avtaler for 2 eller 3 mnd omgangen. Dette må jo selvfølgelig gå begge veier, slik at du også kan dra på ting som skjer på helgene barnet opprinnelig skulle vært hos deg, men at far kan være fleksibel og ta barnet da. Anonymkode: bdca3...f38
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #5 Skrevet 26. mai 2018 Vært igjennom det samme selv. Ga til slutt opp. Hva skal man gjøre? Svarer nå bare med "ok" når får avlyser. Nå er sønnen 11 og det er sjeldent han vil til pappaen sin. Bf ble for noen år siden sur på meg og mente jeg hadde fått det til at sønnen ikke ville dit,men forklaringen var enkel når jeg svarte med at "sønnen din gjør jo bare det du alltid har lært han, at det ikke er så farlig at han ikke drar". Jeg sa til sønnen min når han var yngre at vi ikke lenger skulle ha hver 2.helg,men ga heller beskjed de gangene han hadde mulighet til å dra til pappaen sin. Det ga han mye mer ro 🙂 Anonymkode: a1220...a7d
Superdolly Skrevet 26. mai 2018 #6 Skrevet 26. mai 2018 Pass på å dokumentere dette. Hver eneste gang han avlyser, alle meldinger og mailer. Ta utskrift og lag deg en dagbok. Ringer han, skriv ned det han sa. Når du finner ut årsaken til at han avlyser, så skriv det også. Husk å holde det så nøytralt som mulig, ikke legg inn adjektiver og følelser som "den helv*** dusten", skriv kort og saklig: "Petter sendte sms der han sa..." Dette vil du kunne bruke som bevis hvis du skulle trenge det. Så ringer du familievernkontoret og der kan du legge fram dagboken. Så ber du dem forklare far at barnet har behov for en trygg relasjon og forutsigbarhet i samværet, og at det han nå gjør er i ferd med å ødelegge hans forhold til barnet sitt. Så kan du jo trøste deg med at du har prøvd, og så kan du jo kanskje også si til far at han har så mye mindre samvær enn forutsatt så du vil ha ny utregning av bidraget.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #7 Skrevet 26. mai 2018 8 minutter siden, Superdolly skrev: Pass på å dokumentere dette. Hver eneste gang han avlyser, alle meldinger og mailer. Ta utskrift og lag deg en dagbok. Ringer han, skriv ned det han sa. Når du finner ut årsaken til at han avlyser, så skriv det også. Husk å holde det så nøytralt som mulig, ikke legg inn adjektiver og følelser som "den helv*** dusten", skriv kort og saklig: "Petter sendte sms der han sa..." Dette vil du kunne bruke som bevis hvis du skulle trenge det. Så ringer du familievernkontoret og der kan du legge fram dagboken. Så ber du dem forklare far at barnet har behov for en trygg relasjon og forutsigbarhet i samværet, og at det han nå gjør er i ferd med å ødelegge hans forhold til barnet sitt. Så kan du jo trøste deg med at du har prøvd, og så kan du jo kanskje også si til far at han har så mye mindre samvær enn forutsatt så du vil ha ny utregning av bidraget. Enig i dette. Og i tillegg - be deretter om å få beregnet bidrag ut fra hvor mye far faktisk har barnet om han ikke endrer seg. Da vil du ha langvarig dokumentasjon å vise frem + timene på fvk. Anonymkode: 6c25a...7d7
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #8 Skrevet 26. mai 2018 Det er jo helt hårreisende å drive på slik!! Har fvk fortalt ham at han ødelegger relasjonen til sønnen sin ved å drive på slik? At sønnen garantert tror pappa ikke vil være sammen med ham? Det kan gå ut over mange områder hos sønnen din.. stakkars gutt Det blir jo feil å true med høyere bidrag, da har han jo sønnen bare for å slippe å betale så mye... For en dust!!😡🤬 Vet ikke hva jeg hadde gjort annet enn å kreve by time på fvk. Uansett hva du gjør kommer det til å gå ut over sønnen din hvis ikke han skjerper seg!! Hadde iallfall kost meg glugg i hel i helgene med sønnen sånn han tenker minst mulig på at pappa ikke hadde tid til ham denne helgen heller... Anonymkode: d0eec...f2e
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #9 Skrevet 26. mai 2018 Han er ikke oppegående Anonymkode: fbc8c...8b5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #10 Skrevet 26. mai 2018 Det er jo en spesiell fotballkamp i dag.. Anonymkode: 8ad90...d69
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #11 Skrevet 26. mai 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vært igjennom det samme selv. Ga til slutt opp. Hva skal man gjøre? Svarer nå bare med "ok" når får avlyser. Nå er sønnen 11 og det er sjeldent han vil til pappaen sin. Bf ble for noen år siden sur på meg og mente jeg hadde fått det til at sønnen ikke ville dit,men forklaringen var enkel når jeg svarte med at "sønnen din gjør jo bare det du alltid har lært han, at det ikke er så farlig at han ikke drar". Jeg sa til sønnen min når han var yngre at vi ikke lenger skulle ha hver 2.helg,men ga heller beskjed de gangene han hadde mulighet til å dra til pappaen sin. Det ga han mye mer ro 🙂 Anonymkode: a1220...a7d Jeg også svarer stortsett bare okey å lager ikke noe sak ut av det. Men når han skal i bursdag på lørdagen her vi bor,å far foreslår heller å hente etter bursdagen da fordi det er lettest for han,da har jeg sagt ifra. Da har jeg sagt at for sønnen vår så er det ikke greit,han ønsker ikke en mindre dag å overnatte når han ser faren så sjeldent. Da tok han heldigvis til vett å hentet barnet fredagen likevel. Dessverre pleier han ikke å høre på hva jeg mener er best,han mener jeg bare overreagerer eller er hysterisk. Anonymkode: e92e4...441
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #12 Skrevet 26. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er jo en spesiell fotballkamp i dag.. Anonymkode: 8ad90...d69 Okey det har ikke peiling på,men når han kun ser barnet annenhver helg så syns jeg han burde prioritere barnet. Om kampen går når barnet er våken så kunne han ha sett film på pcen med øreklokker mens far så kampen. Det gjør vi her hvis det noe jeg har veldig lyst å se samtidig som småen vil se noe annet. Men greien idag er vel at far og kameratene sikkert skal drikke å dermed kan han ikke ha han. Anonymkode: e92e4...441
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #13 Skrevet 26. mai 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er ikke oppegående Anonymkode: fbc8c...8b5 Men oppgående nok til at han klarer å tvinne bv rundt lillefingeren dessverre. De fikk så godt inntrykk av han som pappa,så når jeg fortalte at han ofte avlyser samvær og far nektet på det så virket det som de trodde på han. Jeg har masse smser der han av ulike (dårlige) grunner avlyser pga han setter sine egne behov først. Anonymkode: e92e4...441
Superdolly Skrevet 26. mai 2018 #14 Skrevet 26. mai 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men oppgående nok til at han klarer å tvinne bv rundt lillefingeren dessverre. De fikk så godt inntrykk av han som pappa,så når jeg fortalte at han ofte avlyser samvær og far nektet på det så virket det som de trodde på han. Jeg har masse smser der han av ulike (dårlige) grunner avlyser pga han setter sine egne behov først. Anonymkode: e92e4...441 Desto viktigere at du lager deg et system for dokumentasjon. Ta utskrift av alle meldinger. Lim det inn i en bok eller sett det i en perm. Ta notater alle gangene han avlyser samvær ved å ringe. Da har du vanntette bevis. Og ikke for å skremme deg eller noe, men når barnet er 10 år, eller 12, eller 14 kanskje, og ikke lenger vil til far fordi far har totalt ødelagt relasjonen ved å velge bort barnet, så kan en slik dagbok være et viktig bevis på at det ikke er DU som ar ødelagt og sabotert samvær.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #15 Skrevet 26. mai 2018 Dessverre er dette norske menn i et nøtteskall. Anonymkode: 28c1e...088
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #16 Skrevet 26. mai 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men oppgående nok til at han klarer å tvinne bv rundt lillefingeren dessverre. De fikk så godt inntrykk av han som pappa,så når jeg fortalte at han ofte avlyser samvær og far nektet på det så virket det som de trodde på han. Jeg har masse smser der han av ulike (dårlige) grunner avlyser pga han setter sine egne behov først. Anonymkode: e92e4...441 Jeg tror jeg vet hvem dette er, og jeg tror desverre at han aldri kommer til å forandre seg. Jeg tror desverre at du aldri kan forvente bedring av han. Utrolig trist for gutten 😔😔😔 Han gjør akkurat det han vil, når det passer for han. Enten har han null samvittighet /empati eller så er han ikke helt med.. meget umoden. Anonymkode: fbc8c...8b5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #17 Skrevet 26. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror jeg vet hvem dette er, og jeg tror desverre at han aldri kommer til å forandre seg. Jeg tror desverre at du aldri kan forvente bedring av han. Utrolig trist for gutten 😔😔😔 Han gjør akkurat det han vil, når det passer for han. Enten har han null samvittighet /empati eller så er han ikke helt med.. meget umoden. Anonymkode: fbc8c...8b5 Navnet han begynner på F? Ja det er veldig trist for gutten vår Før sa småen ofte at han ikke trodde faren var glad i han 😮 Heldigvis har faren hvertfall blitt litt flinkere til å si at han er glad i gutten sin,men å vise det med handling et han ikke like flink til. Tror han blir 40 år til neste år,men på måten han er på så skulle en ikke tro det nei. Anonymkode: e92e4...441
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #18 Skrevet 26. mai 2018 Hadde bare blåst i samværet , hvis han er slik, hadde bedt om full omsorg uten kontakt med far Anonymkode: abaf8...b38
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #19 Skrevet 26. mai 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Navnet han begynner på F? Ja det er veldig trist for gutten vår Før sa småen ofte at han ikke trodde faren var glad i han 😮 Heldigvis har faren hvertfall blitt litt flinkere til å si at han er glad i gutten sin,men å vise det med handling et han ikke like flink til. Tror han blir 40 år til neste år,men på måten han er på så skulle en ikke tro det nei. Anonymkode: e92e4...441 Navnet begynner på F ja. Kjempe trist, men tror ikke det vil endre seg, snart 40 og enda ikke voksen 😔😔 Anonymkode: fbc8c...8b5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #20 Skrevet 26. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Navnet begynner på F ja. Kjempe trist, men tror ikke det vil endre seg, snart 40 og enda ikke voksen 😔😔 Anonymkode: fbc8c...8b5 Da snakker vi kanskje om samme person ja.. Ja helt utrolig at han snart er 40 å ikke klarer å sette barnets behov først når han ser gutten sin så sjeldent.Å når han holder på med flere forskjellige damer så er det jo bare spørsmål før han får flere barn dessverre.. Anonymkode: e92e4...441
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #21 Skrevet 26. mai 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da snakker vi kanskje om samme person ja.. Ja helt utrolig at han snart er 40 å ikke klarer å sette barnets behov først når han ser gutten sin så sjeldent.Å når han holder på med flere forskjellige damer så er det jo bare spørsmål før han får flere barn dessverre.. Anonymkode: e92e4...441 Et mirakel at han ikke har flere barn allerede ja. Håpløst Anonymkode: fbc8c...8b5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #22 Skrevet 26. mai 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et mirakel at han ikke har flere barn allerede ja. Håpløst Anonymkode: fbc8c...8b5 Nå har han kjøpt kondomer som det står på pakken at er ekstra trygge hehe! Men for at de skal være ekstra trygge så må han jo nesten begynne å BRUKE de Anonymkode: e92e4...441
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #23 Skrevet 26. mai 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva sier han dersom du forteller at du har andre planer da? Eller hvis du på forhånd sier, neste helg når han skal være hos deg så skal jeg... du må derfor ha han hele helgen som avtalt. Eller du forteller han at dersom han ikke kan hele helgen som avtalt, så kan dere kanskje bytte slik at han kan ta helga før istedenfor, men at dette må selvfølgelig avtales i god tid. Be han se igjennom kalenderen sin slik at dere sammen kan planlegge og at det blir forutsigbart for gutten. Gjør slike avtaler for 2 eller 3 mnd omgangen. Dette må jo selvfølgelig gå begge veier, slik at du også kan dra på ting som skjer på helgene barnet opprinnelig skulle vært hos deg, men at far kan være fleksibel og ta barnet da. Anonymkode: bdca3...f38 Hvis jeg har andre planer å sier nei så mangler det ikke på skjellsordene. Når jeg ikke ville være med på juletrefest på HANS jobb så var jeg dårlig mamma osv. Vi var jo ikke sammen og vi hadde en dårlig tone sammen så fristet ikke å tilbringe flere timer med han når jeg ikke var nødt. Da kom det mange stygge meldinger gitt. For så å snu helt om neste dag når han så at ikke drittslenging og stygge beskyldninger hjalp. Anonymkode: e92e4...441
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #24 Skrevet 26. mai 2018 Har litt samme problemet her også. Virker som om faren ser på barnet som kun MITT ansvar... Anonymkode: 4ef40...a09
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #25 Skrevet 26. mai 2018 Her er det 2 ting du kan gjøre: 1: Fortell han at dere må se på bidraget igjen,for det første er sønnen eldre og for det andre så har han så lite samvær at han knapt får noe fratrekk lenger. 2: Neste gang han sier han ikke kan så be han skaffe barnevakt for DU har planer. Begynner han å si at du er en dårlig mor på telefonen så legger du på. Sender han stygge meldinger så svarer du ikke. Be han ringe moren sin så kan hun stille som barnevakt, det er tross alt hun som har oppdratt han slik. Og tro meg du blir ikke en dårlig mor selv om han sier det. Anonymkode: 31f03...906
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå