Gå til innhold

Hva handler du på svenskehandel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært på svenskehandel på tolv år men vurderer å dra i helgen for å handle inn til sommerens besøk! 

Men hva sparer jeg på å handle der? Kylling? Brus? 

Er det mye å spare på matvarer der? 

Takk for svar 😊

Anonymkode: 751ee...d33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brus, men vi drikker mer brus når vi har en haug med boksen i kjelleren så jeg vet ikke om vi egentlig sparer så mye ;)

Snop, samme som med brus....

Kakepynt, der sparer jeg litt, for det er grisedyrt i Norge

Perlesukker, i Sverige selger de den typen som holder seg hvit gjennom stekeprosessen. Stilig på boller og kanelboller.

Ellers kjøper jeg litt bacon, kylling og pålegg, men det lønner seg ikke å kjøpe det helt billigste for det er fullt av saltvann og selges egentlig bare til "dumme" nordmenn, svenskene selv vil ikke ha det...

Anonymkode: 56695...390

Skrevet

Jeg hadler hvitost og tulip Spearribs (halv pris fra Norge) 

i tillegg til snop, brus, tacopulver i stor kartong, og alkohol. 

Anonymkode: 9fb5d...12f

Skrevet

Caprisonne til barna hehe. Tannkrem og hygiene produkter. Melk . Hmm.. Og alt mulig annet hehe. Dopapir ! Bleier er dyrere i Sverige. 

Anonymkode: 4935d...b0f

Skrevet

Glemte å skrive at apotekvarer gjerne er en del billigere, så sjekk opp alt du pleier kjøpe der. 

Jeg pleier også å kjøpe med smertestillende halstabletter til vinterens forkjølelser, de heter vel Strepsil (de du får i Norge heter Repsil og er uten smertestillende for halsen, eller er det omvendt?)

Anonymkode: 56695...390

Skrevet

Tusen takk for gode tips 😁😁

Anonymkode: 751ee...d33

Skrevet

Kjøper grillmat, hvitløkssmør, stor kartong tacokrydder,  indrefilet av svin, hamburgere, bacon, gyroskjøtt, svenske kjøttboller, gräddsaus og smögensaus, brus, vin, øl, tannkrem til barna, godis, tyggis, capri sonne, energidrikk, vaskemiddel og skyllemiddel. Liker ikke å kjøpe kylling i Sverige, ser for meg at den er proppa full av saltvann. 

Anonymkode: a696f...e20

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjøper grillmat, hvitløkssmør, stor kartong tacokrydder,  indrefilet av svin, hamburgere, bacon, gyroskjøtt, svenske kjøttboller, gräddsaus og smögensaus, brus, vin, øl, tannkrem til barna, godis, tyggis, capri sonne, energidrikk, vaskemiddel og skyllemiddel. Liker ikke å kjøpe kylling i Sverige, ser for meg at den er proppa full av saltvann. 

Anonymkode: a696f...e20

Men kjøtt proppfullt av antibiotika, det er greit? 

Ja ja, hver sin smak. Jeg foretrekker norsk kjøtt. I Norge ligger bruk av antibiotika for husdyr på et svært lavt nivå sammenlignet med hva det er i EU. 

Jeg ser ingen grunn til å dra til Sverige og handle. Mat er billig nok i Norge, vi bruker kun en svært lav prosent av inntekten vår på mat. De få gangene jeg har vært i Sverige og handlet, har jeg kjøpt øl, vin, Caprisonne og smågodt, og ev litt apotekvarer. 

Anonymkode: a1485...3b6

Skrevet

Jeg kjøper kylling uten tilsatt salt og vann i Sverige. Dopapir, vaskemiddel, asan, milo, juice, brus,  hundefor (sparer nesten 300kr på en sekk med eukaneba), potetgull, isstrø, ketchup, hvetemel (5kg for 25svenske kroner), pasta, minde sjokolade i løsvekt og diverse sauser. 

Kjøper ikke disse varene i Norge i det hele tatt og har ikke gjort på noen år  

Har regnet at jeg sparer i snitt 700kr PR tur. Så er det klart jeg drikker med brus enn jeg ville gjort om jeg bare handlet i Norge, men men. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...