Gå til innhold

Hva hadde du kjøpt om du arvet 3-4 millionær? 🍎


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde betalt ned lånet på 2,5 og brukt resten på nødvending oppussing og forbedring av hus og hage. Badet vårt er fra 1985, gusjegrønn linoleum. Hadde vært fint med nytt bad

Anonymkode: 6e269...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For 3-4 mill kunne vi blitt gjeldsfri før vi kjøpte ny bolig og ble gjeldsslaver igjen. Det hadde ikke blitt prioritert noe annet enn gjeld og nytt hus. 

Anonymkode: a6d87...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt permisjon uten lønn og reist til Kreta en uke helt alene! 

Anonymkode: 87284...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sagt noe til noen.Jeg hadde funnet ut i hemmelighet hva folk rundt meg ønsket seg,  og så hadde jeg kost meg i lang tid med å kjøpe hemmelige gaver som jeg ville gitt bort uten at folk visste hvor de kom fra. Det hadde gitt meg mye glede. 

Og så kan det hende jeg hadde kjøpt meg nye joggesko og vinterstøvler, en veske og et smykke som står på min egen ønskeliste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dratt på en "finnemegsjæltur" rundt omkring i verden. KUN meg selv. Opplevd andre kulturer, snakket med mange forskjellige mennesker.

ah.......

Anonymkode: 35f2e...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt feriehus, gitt 1 mill til organisasjoner jeg støtter og spart resten. (Ja, vi får feriehuset vi drømmer om til 1-1,5 mill) 

Anonymkode: dcfa8...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt med hele familien på safari! Også hadde jeg bygget hytta vi ønsker oss uten å tenke noe på pris (vi har drømmetomta allerede, men utsetter bygging litt). Hadde det vært noe til overs ville jeg gått bananas på shopping.

Anonymkode: 810d2...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt ny bil

Pusset opp kjøkkenet

Satt resten inn på flexilånet så jeg hadde litt mer å gå på der.

Anonymkode: fdc06...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store diamantøredobber. Har ønsket meg lenge. Og en veske fra Mulberry.

Anonymkode: 446ef...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600.000: Tatt med ungen til USA og på safari i Afrika, og satt av resten til egenkapital for fremtidig boligkjøp. (Han er drit bortskjemt, så noe mer enn det får han jaggu spare selv.)

1,4 millioner: Slengt dem inn på boliglånet og blitt gjeldfri.

For de 2 siste: Vært så ego som det faenmeg går an å bli. Jeg ville tatt et års perm fra jobben, reist masse, fikset på hud og hår og kroppslige skavanker, fått enorme mengder massasje og kjøpt meg latterlig mange klær og sko. Og betalt folk for å tålmodig lære meg ting som spagaten og bro og kanskje backflip på trampoline.

Anonymkode: c9ad8...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygd helårshytte hjemme på slektsgården på Island og tatt min søster og mor med på keramikkurs i Japan :) 

Anonymkode: b407b...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

3 millionær? Hadde kjøpt bilær og båtær til alle guttæne i slekta! 

Anonymkode: 1dcc8...ad4

Ikke hennes feil at hun aldri fullførte 2.-klasse

Anonymkode: 8e91d...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mill til guttungen, så sikret han resten av livet. og resten hadde jeg brukt på reise, da man ikke skal tenke på lån ( som i utganspunket hadde gått først til )

Anonymkode: 2ce44...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde betalt 1 mill på huslånet, bygd hytte tidligere beregnet til 1 mill. Innfris billån og huslån 430.000. 

Satt 1 mill på konto/investering. Reist på tur med ungene ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fornuftig: betalt ned hele huslånet, kjøpt nyere bil (og solgt den gamle), endelig bygget på huset, spart en del til pensjon, satt av en del til datteren vår.

Og så: reist på ferier (Japan, Sør-Korea, New Zealand, safari i Botswana), kjøpt masse Lego, dratt på spa og tatt alle behandlingene jeg hadde lyst på.

Til slutt: gitt det som ble igjen til familie/slekt/veldedighet.

Anonymkode: dea55...abd

 

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og du mene du ville gått råd til alt dette for bare 3-4 mill? Hvor bor du egentlig? 

Anonymkode: 09b22...bf9

I Oslo. Regnestykket mitt:

  • Betalt ned hele huslånet: 1,7 mill. kr.
  • Kjøpt nyere bil (og solgt den gamle): 50 000 kr i innbytte (6 år gammel), 200 000 kr for nyere bil (3 år gammel) = 150 000 kr.
  • Bygget på huset: 300 000 kr (ikke så mye som skal gjøres)
  • Spare til pensjon: 100 000 kr
  • Satt av til datteren vår: 500 000 kr
  • Ferier: 150 000 kr per ferie, 250 000 kr for safarien = 700 000 kr.
  • Lego: 20 000 kr.
  • Spa: 20 000 kr.
  • Det som blir igjen: ca. en halv million.

Med 4 mill. går dette veldig fint. :) Med 3 mill. måtte vi kanskje kuttet litt i reisefondet.

Anonymkode: dea55...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leilighet. Den hadde jeg leid ut.

Ellers hadde livet fortsatt som før. Jeg har alt jeg trenger og mer til. 

Anonymkode: 7ad7d...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...