Gå til innhold

Hvorfor er det sånn? Angående adoptere katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte å skaffe oss en kattunge å kom over en nydelig pus via "kattens vern" der du kan adoptere en katt. Jeg kontaktet de å fikk beskjed at vi kunne komme å besøke pusen i fosterhjemmet han bor i nå,men at det var ikke sikkert vi fikk pusen,den får vi kun kjøpe hvis de som har katten nå føler at det blir en kjemi. Det er selvsagt helt greit :) Men fikk også beskjed at vi får ikke katten med oss med en gang,vi betaler 300 kr for å reservere den å må hente pusen senare. Noen som vet hvorfor det er sånn? Katten er 6 mnder så den er gammel nok til å få nytt hjem.

Ettersom vi må reise 1 time hver vei med både buss og ferge så hadde det jo vært greit om vi kunne ta pusen med oss med engang når vi drar igjen.  

Anonymkode: bc837...499

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For da luker de mest sannsynlig ut folk som ikke er seriøse. Jeg synes det høres helt supert ut at det gjøres sånn,

Anonymkode: 567d1...ba4

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For da luker de mest sannsynlig ut folk som ikke er seriøse. Jeg synes det høres helt supert ut at det gjøres sånn,

Syns det er tungvint uansett om vi hadde bodd nærmere. En av grunnene til at vi valgte "kattens vern" var jo at da regnet jeg med vi fikk katten med oss samme dag, hvis de føler at pusen vil få ett godt hjem hos oss da selvsagt.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Syns det er tungvint uansett om vi hadde bodd nærmere. En av grunnene til at vi valgte "kattens vern" var jo at da regnet jeg med vi fikk katten med oss samme dag, hvis de føler at pusen vil få ett godt hjem hos oss da selvsagt.

Hvorfor regnet du med at dere fikk med dere katten samme dag når dere valgte "kattens vern"?

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor regnet du med at dere fikk med dere katten samme dag når dere valgte "kattens vern"?

Fordi katten er stor nok til å bli gitt vekk så ser ikke poenget med å holde katten der lengre bare for å holde den der. Det er jo ingen logisk grunn til at jeg ikke bare kunne tatt meg katten når jeg først var der og hadde blitt godkjent.

Skrevet

Jeg er i dyrebeskyttelsen og her er det på samme måte. Vi er fosterhjem, og potensielle adoptivforeldre må "godkjennes" av oss, og etter det er det organisasjonen som ordner resten. Da må det skrives kontrakt og slikt før katten kan flytte.

Anonymkode: 75d94...068

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i dyrebeskyttelsen og her er det på samme måte. Vi er fosterhjem, og potensielle adoptivforeldre må "godkjennes" av oss, og etter det er det organisasjonen som ordner resten. Da må det skrives kontrakt og slikt før katten kan flytte.

At vi må godkjennes skjønner jeg veldig godt,men hadde vært lettere om kontrakten kunne fylles ut hos fosterfamilien og at bare hadde vippset pengene over etter jeg hadde skrevet under på kontrakten.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Adoptivforeldre» 

Knis! 

Anonymkode: d9161...9d0

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det varierer. I db her, er omløpshadtigheten i fosterhjem for høy pga alt for få fosterhjemsplasser. Katter blir ofte lagt ut for adopsjon etter en knapp uke i fosterhjem. De som vil adoptere snakker enten med kontaktperson/fosterhjem og signerer kontrakt ved henting. Da har vi hatt en god samtale i forkant om muligheter ute, i hjemmet og om ansvar. Vi kan allikevel nekte overlevering ved henting hvis vi ser at adoptivhjemmet ikke vil fungere. 

Dessverre kar db ofte for få ressursser og for liten kapasitet til å være for selektive. 

Anonymkode: 3593a...3f4

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At vi må godkjennes skjønner jeg veldig godt,men hadde vært lettere om kontrakten kunne fylles ut hos fosterfamilien og at bare hadde vippset pengene over etter jeg hadde skrevet under på kontrakten.

Det er slik de har valgt å gjøre det. De tar jobben seriøst, og det er flere som blir avvist. Disse kattene har vært gjennom nok, og det er så viktig at det blir siste gang, og at det blir riktig hjem😊

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Adoptivforeldre» 

Knis! 

Anonymkode: d9161...9d0

Haha, jeg vet, men kom ikke på noe bedre i farten🙈😂

Skrevet

Ofte kan det være flere som skal komme å hilse på katten. Og da tar de ikke avgjørelsen ved første og beste. Men vurderer alle. Nettopp for å finne det beste hjemmet for dyra

Anonymkode: 2248a...dc5

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ofte kan det være flere som skal komme å hilse på katten. Og da tar de ikke avgjørelsen ved første og beste. Men vurderer alle. Nettopp for å finne det beste hjemmet for dyra

Anonymkode: 2248a...dc5

Okey det gir jo mening ja :)

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi katten er stor nok til å bli gitt vekk så ser ikke poenget med å holde katten der lengre bare for å holde den der. Det er jo ingen logisk grunn til at jeg ikke bare kunne tatt meg katten når jeg først var der og hadde blitt godkjent.

Du fikk nettopp servert en logisk grunn til at du ikke får katten med deg hjem etter første besøk. Hvorfor ignorer du den? For å kunne fortsette å være sur? Hvis et par timer ekstra reising er så utrolig pes for å få en katt så kanskje dere ikke ønsker dere katt godt nok. Det er snakk om et familiemedlem som skal være hos dere i minst 10 år. Hva er vel et par timer reisetid da?

Skrevet

Mye enklere og billigere å få en kattunge fra andre. Dyrebeskyttelsen gjør seg så vanskelige at de ikke får hjulpet kattene.

Anonymkode: 7fe6b...189

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mye enklere og billigere å få en kattunge fra andre. Dyrebeskyttelsen gjør seg så vanskelige at de ikke får hjulpet kattene.

Anonymkode: 7fe6b...189

Slik jeg har forstått det, så er det ikke så lett lengre, de som gis bort av privatpersoner går fort. Fordi folk heldigvis er blitt flinkere til å kastrere. Db gjør seg ikke vanskelig, de prøver å gjøre det ordentlig for kattenes del, for det er ikke bare til å levere ut til første og beste..

Skrevet

Igjen, det er for å luke ut de om ikke er så seriøse

Skrevet

Det er vel en del av godkjenningsprosessen de har. Hvis du har det så travelt, så er det sikkert andre, mer useriøse som ønsker å kvitte seg med kattunger!

Anonymkode: 5ce58...c1b

Skrevet

Herregud. Kan de ikke bare få avlivet skadedyra og slutte å behandle dem som om de var barn.

Anonymkode: 4a1e8...181

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...