Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #1 Skrevet 24. mai 2018 To avdelinger i bhg skal på tur i morgen, til en strand med en fin lekeplass. Til sammen er det ca 30 barn som skal avgårde. Vi foreldrene ble informert om turen for ca to uker siden. Fint og flott, det, men i går ble jeg spurt av daglig leder om jeg kunne være med å passe på barna. Jeg har ingen utdannelse innen skole/bhg, jeg er bare en helt vanlig mor. Er det vanlig å «hjelpe til» slik i deres barnehager? Anonymkode: eaf00...ec4
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #2 Skrevet 24. mai 2018 Det gjøres ikke hos oss, man kan jo ikke basere seg på foreldrene. Men kan det ha kommet noe på litt plutselig som gjør at de er lite ansatte og kanskje må avlyse uten hjelp? Anonymkode: b92a3...85b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #3 Skrevet 24. mai 2018 Hm, hva hvis noe skjer og de egentlig ikke hadde nok bemanning? Hvilket ansvar skal du ha? Syns det høres rart ut, men det er sikkert kjekt å være med på tur! Anonymkode: 81946...392
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #4 Skrevet 24. mai 2018 Jeg har allerede sagt ja, men jeg har også stilt meg spørsmålet: hva hvis noe skjer? Vil jeg bli personlig holdt ansvarlig? Det går helt sikkert fint. Lurte bare på om det var vanlig. Hi Anonymkode: eaf00...ec4
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #5 Skrevet 24. mai 2018 Her har det noen ganger vært med en ekstra voksen eller to på tur, det hender jo (f.eks på bondegårdstur) at det er greit med et par ekstra hender og et par ekstra øyne. De er nok voksne i utgangspunktet, men et par foreldre er med for sikkerhets skyld, på toppen av de ansatte. Anonymkode: c54b0...55c
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #6 Skrevet 24. mai 2018 Det har jeg også blitt spurt om to ganger i vår barnehage,hadde heller ingen utdannelse men de visste hvertfall at jeg likte å jobbe med barn ettersom jeg gikk på skole for å utdanne meg til barn og ungdomsarbeider. Syns det er helt greit å spørre foreldre en sjelden gang. Anonymkode: d9648...f15
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #7 Skrevet 24. mai 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: To avdelinger i bhg skal på tur i morgen, til en strand med en fin lekeplass. Til sammen er det ca 30 barn som skal avgårde. Vi foreldrene ble informert om turen for ca to uker siden. Fint og flott, det, men i går ble jeg spurt av daglig leder om jeg kunne være med å passe på barna. Jeg har ingen utdannelse innen skole/bhg, jeg er bare en helt vanlig mor. Er det vanlig å «hjelpe til» slik i deres barnehager? Anonymkode: eaf00...ec4 At du ikke har utdannelse innen bhg spiller ingen rolle, siden de færreste vikarer har det Anonymkode: b92a3...85b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #8 Skrevet 24. mai 2018 Ok, da er det tydeligvis ikke uvanlig. Takk for svar Hi Anonymkode: eaf00...ec4
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #9 Skrevet 24. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ok, da er det tydeligvis ikke uvanlig. Takk for svar Hi Anonymkode: eaf00...ec4 For meg er det veldig uvanlig, vi har ikke hatt foreldre med på turer på de 10 årene jeg har jobbet i barnehage Anonymkode: b92a3...85b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #10 Skrevet 24. mai 2018 Merkelig å spørre om. Barnet er jo i barnehagen av en grunn, nemlig at foreldrene har en jobb! Anonymkode: 9673f...9dd
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2018 #12 Skrevet 25. mai 2018 Jobbet i bhg i over 15 år og kan ikke huske at vi har spurt foreldre om å være med på tur. Anonymkode: 8746d...020
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2018 #13 Skrevet 25. mai 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: To avdelinger i bhg skal på tur i morgen, til en strand med en fin lekeplass. Til sammen er det ca 30 barn som skal avgårde. Vi foreldrene ble informert om turen for ca to uker siden. Fint og flott, det, men i går ble jeg spurt av daglig leder om jeg kunne være med å passe på barna. Jeg har ingen utdannelse innen skole/bhg, jeg er bare en helt vanlig mor. Er det vanlig å «hjelpe til» slik i deres barnehager? Anonymkode: eaf00...ec4 Nei det er ikke vanlig! Jeg har gjort det en gang. Hadde en mor som tilbø seg å være med dersom vi hadde behov slik at turer ikke skulle bli avlyst. Da jeg hadde valget mellom å spørre henne eller avlyse siden jeg ikke fikk tak i vikar, spurte jeg henne. Hun måtte signere taushetserklæring og jeg hadde en samtale med henne om diverse før vi gikk. Anonymkode: ad064...6cd
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2018 #14 Skrevet 25. mai 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har allerede sagt ja, men jeg har også stilt meg spørsmålet: hva hvis noe skjer? Vil jeg bli personlig holdt ansvarlig? Det går helt sikkert fint. Lurte bare på om det var vanlig. Hi Anonymkode: eaf00...ec4 Nei. Pedagogisk leder er ansvarlig. Du har Inge arbeidskontrakt og har heller ikke noe ansvar! Anonymkode: ad064...6cd
ulenissen Skrevet 25. mai 2018 #15 Skrevet 25. mai 2018 Ganske uprofesjonelt egentlig. Man bruker ikke foreldre som vikar eller som gratis arbeidskraft. De har ikke ansvar dersom noe skulle skje, og har heller ikke signert taushetserklæring og levert politiattest!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2018 #16 Skrevet 25. mai 2018 Regner med du ikke har jobb da, siden du kan bli med. Kanskje derfor de spør. Jeg jobber så det hadde ikke gått for meg Anonymkode: 3dfef...27b
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2018 #17 Skrevet 25. mai 2018 Her har foreldre blitt spurt om å bli med, ved enkelte turer/arrangementer. Anonymkode: 39d80...691
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2018 #18 Skrevet 25. mai 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Regner med du ikke har jobb da, siden du kan bli med. Kanskje derfor de spør. Jeg jobber så det hadde ikke gått for meg Anonymkode: 3dfef...27b Her har læreren flere ganger spurt om det er foreldre som har anledning til å kjøre barna på skoleturer, og hver gang er der åtte-ti foreldre som har stilt opp. Noen er i permisjon eller arbeidsledig, men de fleste jobber skift, avspaserer en halv dag, eller tar en feriedag. Anonymkode: 81946...392
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2018 #19 Skrevet 25. mai 2018 Ikke hørt om det i bhg, men det var foreldre med på klasseturer da jeg var skolebarn. Skulle tro det ble omtrent det samme? Bare rart det ikke gikk ut en felles beskjed om at et par foreldre var ønsket med og at den beskjeden kom samtidig med informasjonen om tur. Litt rart å bli spurt sånn personlig i gangen to dager før.. Men jeg hadde nok tenkt at det bare var koselig likevel.. Anonymkode: ad226...a80
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2018 #20 Skrevet 25. mai 2018 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Regner med du ikke har jobb da, siden du kan bli med. Kanskje derfor de spør. Jeg jobber så det hadde ikke gått for meg Anonymkode: 3dfef...27b Jeg jobber og, men har heldigvis en jobb med fleksibilitet til å kunne gjøre slike ting. Da jobber jeg litt ekstra en kveld ungene er lagt, eller bruker noen allerede oppsparte avspaseringstimer. Men, det er selvsagt ikke alle forunt å kunne gjøre slik. Anonymkode: eb380...8b5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2018 #21 Skrevet 25. mai 2018 Ikke lovlig, med mindre du signerer tauhetserklæring og leverer politiattest nyere enn tre måneder. Anonymkode: d62ce...3ea
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2018 #22 Skrevet 25. mai 2018 Jeg har tatt en dag fri for å kjøre mitt barn + to andre barn på tur med småbarnsavdelingen, pluss hjelpe til på turen. Har ikke signert taushetserklæring e.l. Anonymkode: 25b0a...759
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2018 #23 Skrevet 26. mai 2018 Ser ikke problemet. Det er snakk om å være med ungene på en tur, trenger jo ingen pedagogisk utdannelse for å få til det. Anonymkode: 44512...07c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå