Gå til innhold

Er ekteskapet på vei til å bli slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør så vondt! Og ikke minst vondt å skrive det ned her! Vi har vært gift i 7 år og har hatt våre opp- og nedturer slik som alle andre etter mange års samliv. De siste månedene har det blitt mindre og mindre sex, han klager på at jeg er dårlig humør hele tiden og jeg klager på at han spiller for mye dataspill. Igår sa jeg nøyaktig hva jeg mente om spillingen hans og at vi aldri snakket sammen lenger. Det eneste han gjorde er å sette seg med pcen så fort han kom hjem fra jobb. Jeg skjønner at han er sliten, men det er jo jeg også! Det er jeg som gjør 90% av tingene hjemme. Jeg er sykmeldt for å være utbrent for å toppe det hele. 

Jeg fikk også beskjed "tror du jeg er interessert i å ha sex`?" Han har vel gitt opp etter at jeg har sagt nei mange ganger. Jeg kan forstå det, men de siste månedene har han som regel lagt seg et par timer etter meg og jeg gidder ikke våkne for å ha sex. 

Jeg vil så gjerne få igjen gnisten! Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 35ee5...2aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nytter ikke st bare du vil dette, hvis han ikke er med å jobbe for forholdet er det jo ganske håpløst.. bestill time på familievernkontoret? Si at du vil kjempe for dere og at du føler dere er i ferd med å miste hverandre. 

Anonymkode: 404e2...58c

Skrevet

Jeg syns han virker som en egoistisk dritt.

Anonymkode: 8f745...912

Skrevet

Jeg er i lignende situasjon. Jeg er ufør, gjør 90 % av alt her hjemme. Han er sliten etter kontorjobb. Jeg er syk. Men jeg skal liksom gjøre mesteparten. 

Ikke prøv å snakke med han, krev at dere finner ut av dette. Jeg har gjort nettopp dette nå. Syns det går mye bedre her hjemme. 

Anonymkode: 50f29...eff

Skrevet

Jeg støtter parterapi. Ekteskapet trenger ikke være over, men begge to må være motiverte for å jobbe med forholdet og følge opp både terapien og det dere der lærer og blir enige om.

Hvis mannen din er spillavhengig, da må han også søke hjelp for det. Hvis han har "rømt" inn i spillingen fordi han, som du, ikke har det bra i forholdet, da tenker jeg at mindre spilling vil være en positiv bieffekt av parterapien.

Ring familievernkontoret i morgen og bestill en time til dere der, da er dere i gang. Og bli enige om en bedre arbeidsfordeling hjemme - begge må bidra, og det at du er sykemeldt betyr ikke at du skal gjøre hans del hjemme!

Anonymkode: 42ce2...f81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...