Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min på 1,5 år er veldig redd når hun er på kontroll hos helsesøster. Da hun var baby gjorde det ingenting, hun skjønte ikke så mye da. Etter siste sprøyten som hun fikk da hun var 6 mnd gammel, begynte hun å bli redd helsestasjonen. Hver gang vi går inn der for vektkontroll begynner hun å grine og vil ut igjen. Hun begynner å grine med engang vi går inn døren og helt til jeg har tatt på henne klærne igjen. Da er alt bra igjen. Sist vi var på kontoll gråt hun og skalv, men jeg måtte jo kle av henne. Hun er aldri slik ellers, helsesøster spurte om hun pleier å reagere slik i andre tilfeller, men det gjør hun ikke. Kun her, sa jeg. Jeg synes det er veldig dumt at hun skal «lide» sånn hver gang vi skal på kontroll, og det er også veldig dumt fordi helsesøster får ikke se hvordan hun egentlig er. Hvor glad og fornøyd jente hun er egentlig. Hun er akkurat lik når hun skal til lege for et eller annet. Hvis lege skal se inn i ørene hennes og generelt underøske henne. Hun er helt hysterisk. Alt helsesøster og leger ser er en redd jente... Hun er ikke sånn egentlig. Hvordan skal jeg løse dette? 

Anonymkode: 792b5...0a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de kan komme hjem ved neste veiing?

Anonymkode: 98708...c06

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje de kan komme hjem ved neste veiing?

Anonymkode: 98708...c06

Jeg kan spørre da. Men er det ikke litt spesielt å be om sånt siden jenten min er så stor? Jeg kan ihvertfall ta det opp med helsesøster, kanskje har hun noen råd... vet ikke hvor mye hun forstår ennå, men jeg prøvde å si til henne hva vi skulle før vi reiste på kontrollen, men tror ikke hun forstod så mye. 

Skrevet

Du kan prøve å øve på det som skjer på kontroll hjemme. F eks har vi øretermometer hjemme og sier vi skal "sjekke ørene", så måler vi tempen og utbryter begeistret hva temperaturen hans var og han gliser og synes det er stor stas. Vi gjør det samme når han går på vekten eller vi sjekker andre ting.

Men noen ganger må man dessverre bare holde og tvinge.

Skrevet

Men altså - hvor ofte er dere der, egentlig? Nå er det jo kun få ganger igjen: toårskontroll, fireårskontroll og så én gang før skolestart. 

Anonymkode: b9b3e...f56

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men altså - hvor ofte er dere der, egentlig? Nå er det jo kun få ganger igjen: toårskontroll, fireårskontroll og så én gang før skolestart. 

Anonymkode: b9b3e...f56

Skal inn en gang til før hun er 2 år. Og jeg har allerede begynt å grue meg fordi hun reagerer sånn. Eller hvis hun en dag blir syk og må til lege for undersøkelse så tar hun det på den måten at jeg får helt vondt av henne. Hun har den frykten i øynene sine som om noen skal slakte henne eller noe. Det er forferdelig å være vitne til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...