Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #1 Skrevet 24. mai 2018 Min datter er snart 15 år. Hun "holder på" med en fyr som er et par år eldre. Hun sier de ikke er et par enda, men at alle rundt vet at de interessert i hverandre. De finner på ting sammen, og snakkes hver dag. Dette har hun også fortalt vennene sine. Så de vet at de har noe på gang. Hun har to venninner som stadig sender denne fyren meldinger og vil prate med ham på telefonen. Dette pågikk en stund, så ba datteren min dem om å slutte, da både hun og han syns det ble rart. Dette har de tatt veldig ille opp. Fyren til datteren min ga dem beskjed om at han syns det hele ble rart, og blokket den ene venninnen som ikke ville gi seg. Hun gir nå skylden på min datter, og er blitt fryktelig sur på henne. Hun sier rundt at min datter har gitt typen beskjed om at han ikke får lov til å ha kontakt med henne. Min datter sier at han bestemmer dette selv, men at de begge synes det er veldig rar oppførsel av henne. Hun er nå pottesur. Har skjønt en stund at hun også er interessert i han her, men nå er det blitt en lei situasjon ut av det. Hun kontaktet ham også i særs ærend for å si at min datter kom til å dumpe han, fordi hun "bare var sånn." Den ene venninnen har godtatt avvisningen, men hun andre er blitt helt rar. Jeg sier til min datter at hun nok bare er sjalu. Men hun er nå blitt veldig stygg mot min datter. Sier masse slemt om henne, og henger henne ut om hun kan. Jeg har sagt til min datter at det nok går seg til, at hun bare skal gå med noen andre heller, og overse denne jenta inntil videre. Nå har det slik at min datter har fortalt noe veldig privat til denne jenta. Noe som hun er livredd skal komme ut. Det er jeg også for så vidt, for det kan skade min datter. Hun sier at hun ikke blir forundret dersom venninnen plutselig sier dette også rundt, og hun spør hva hun skal svare dersom hun får spørsmål fra andre venner om dette stemmer. Jeg blir så lei meg på hennes vegne! Hun har slitt litt med venninner oppigjennom. Så ble hun kjent med denne jenta, og de har hatt det så fint sammen. Men spesielt etter min datter fikk type, så ble hun mer og mer slem mot henne. Hun er tydelig sjalu og klarer ikke å håndtere det på en grei måte. Bør jeg kontakte jenta eller moren til jenta, så vi kan prate om dette? Eller bør de bare ordne opp selv? De har slitt nå siden januar, og det blir bare verre. Min datter blir mer og mer lei seg og irritert. Kan tilføye at denne jenta etter sigende har mistet flere og flere venner pga dårlig oppførsel, og skjønner ikke hvorfor. Anonymkode: e757a...9e7
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #2 Skrevet 24. mai 2018 Ingen som har noen tips eller meninger? HI Anonymkode: e757a...9e7
Østerdølen Skrevet 24. mai 2018 #3 Skrevet 24. mai 2018 Her hadde jeg tatt kontakt med både mor og datter. Hadde jeg vært moren til denne veninnnen ville jeg ønsket å vite hva datteren min driver på med. Ta kontakt og forklar dem begge at slik oppførsel ikke er OK.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #4 Skrevet 24. mai 2018 Ja, jeg har egentlig veldig lyst til det. Har sagt til min datter at jeg vil det, men hun sier at jeg ikke skal blande meg. Men jeg synes det drøyer litt ut nå. Anonymkode: e757a...9e7
Nyttårs barn Skrevet 24. mai 2018 #5 Skrevet 24. mai 2018 Om jentene er 15 så starter de vel på vgs til høsten, da får de kanskje nytt miljø og nye venner og dette som er stort nå vil ikke ta så mye plass lenger. Høres ut som klassiske jentegreier.. Og du må fortelle jenta di at om hun virkelig ikke vil at noen skal komme ut, så må hun ikke sid det til noen.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #6 Skrevet 24. mai 2018 24 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Om jentene er 15 så starter de vel på vgs til høsten, da får de kanskje nytt miljø og nye venner og dette som er stort nå vil ikke ta så mye plass lenger. Høres ut som klassiske jentegreier.. Og du må fortelle jenta di at om hun virkelig ikke vil at noen skal komme ut, så må hun ikke sid det til noen. Nei, de går i niende klasse, men har fylt 15 år i år. Ja, det er dumt at hun har sagt det til henne. Men hun følte nok hun stolte såpass på henne, så det er synd det er blitt slik. HI Anonymkode: e757a...9e7
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 24. mai 2018 #7 Skrevet 24. mai 2018 Jeg synes at såpass store jenter ikke skal oppføre seg slik. Greit å være sjalu, men denne jenta går jo mye lenger en hva som er greit. Hør med din datter om ikke du kan ta en prat med moren hennes. Det virker som om de har kjørt seg litt fast.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #8 Skrevet 24. mai 2018 Fælt å si det, men den jenta høres ut som om hun vil komme til å bli et problem for alle som går inn i en relasjon med henne. Alle de "klassiske" tegnene på en manipulator er der. Forsøk på utpressing, hemmelighold, dobbelte bokføringer og løgner og baksnakking - men først etter at man har sjarmert seg inn og fått et visst grep om folk. En psyko in spe. Tror det aller beste er å fase ut hele vennskapet på den minst mulig provoserende måten. Ikke "ta oppgjør" el lign, det kan smelle boblen. Begynner hun å gå ut med at hun vet noe om din datter, eller begynner å spre det, så gjelder det for din datter å holde hodet kaldt, og øve seg på hva hun skal svare. Enten må hun si "det var synd hun ikke kunne holde på en hemmelighet; håper ikke noen av dere andre har fortalt henne viktige ting, for som dere ser kan hun bruke det mot dere når som helst". Eller rett og slett bruke hennes egen medisin, og svare "Altså, helt ærlig - hvor mye av det hun sier er det man kan tro på? Hun lyver ofte og mye om nesten alle hun kjenner, og dette er enda en av de tingene hun sier om meg. Hun har allerede påstått at kjæresten min blir styrt av meg til ikke å snakke med henne, og mye annet som ikke stemmer. Så dere overrasker meg ikke." Anonymkode: 8bcd9...89c
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #9 Skrevet 24. mai 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fælt å si det, men den jenta høres ut som om hun vil komme til å bli et problem for alle som går inn i en relasjon med henne. Alle de "klassiske" tegnene på en manipulator er der. Forsøk på utpressing, hemmelighold, dobbelte bokføringer og løgner og baksnakking - men først etter at man har sjarmert seg inn og fått et visst grep om folk. En psyko in spe. Tror det aller beste er å fase ut hele vennskapet på den minst mulig provoserende måten. Ikke "ta oppgjør" el lign, det kan smelle boblen. Begynner hun å gå ut med at hun vet noe om din datter, eller begynner å spre det, så gjelder det for din datter å holde hodet kaldt, og øve seg på hva hun skal svare. Enten må hun si "det var synd hun ikke kunne holde på en hemmelighet; håper ikke noen av dere andre har fortalt henne viktige ting, for som dere ser kan hun bruke det mot dere når som helst". Eller rett og slett bruke hennes egen medisin, og svare "Altså, helt ærlig - hvor mye av det hun sier er det man kan tro på? Hun lyver ofte og mye om nesten alle hun kjenner, og dette er enda en av de tingene hun sier om meg. Hun har allerede påstått at kjæresten min blir styrt av meg til ikke å snakke med henne, og mye annet som ikke stemmer. Så dere overrasker meg ikke." Anonymkode: 8bcd9...89c Ja, jeg har sagt til henne tidligere at jeg reagerer på vennskapet deres. At jeg ikke synes denne jenta er noe særlig til venninne. Hun har spurt meg om hva jeg synes, og jeg har sagt at jeg heller ville funnet meg andre venner. Ikke lage noe vesen ut av det, men bare la det gå forbi så langt hun kan. Og dersom denne hemmeligheten kommer ut, så har jeg sagt at hun bør nekte for det. Og si som du også foreslår "Tror du på dette? Hun sier jo så mye rart" osv. HI Anonymkode: e757a...9e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå