Gå til innhold

Har så mye mageknip, er redd noe er galt


lennyjax

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg er 4 uker og har i 4 dager hatt mye mageknip. Det er ikke bare menssmerter, for de kommer og går, men har nesten hele tiden skikkelig mageknip med kraftig stikking rundt navle og over navlenivå og det er ømt og vondt når jeg tar på magen. Det gjør vondt helt opp under ribbeina fra navlen og jeg må ofte gå bøyd pga smertene. 

Er dette normalt? 

Kjenner jeg er ganske nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er også 4 uker på vei og har idag opplevd mye mageknip med mye stikking på venstre siden av magen.

Jeg sjekket denne siden for å se om jeg fant noe om det, så leser jeg at du opplever det samme som meg.

Etter hva jeg har lest på nettet er det helt normalt at mange opplever smerter nederst i magen i begynnelsen av svangerskapet, men det kan også være tegn på begynnende abort.

Er dette din første graviditet? I mitt første svangerskap hadde jeg kraftige magekramper i mange dager og lå i fosterstilling fordi det gjorde så vondt, tenkte at dette kunne umulig være bra. Fikk en legetime og legen beroliget meg om dette var ganske normalt ved første svangerskap fordi livmoren utvider seg.og det svangerskapet forløp helt fint:-)

Skjønner at du er nervøs, men prøv å fokuser på andre ting, du kan ikke gjøre noe for å forhindre en eventuell abort og skjer er det nok fordi fosteret ikke er levedyktig og kroppen frastøter seg det.

Jeg har opplevd to spontanaborter selv og vet at det ikke er lett å ikke fokusere på det, men det er det beste rådet jeg kan gi og har hjulpet meg.

Jeg krysser fingrene for oss begge at dette går bra:-)

 

 

 

 

Anonymkode: 16154...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei!

Jeg er også 4 uker på vei og har idag opplevd mye mageknip med mye stikking på venstre siden av magen.

Jeg sjekket denne siden for å se om jeg fant noe om det, så leser jeg at du opplever det samme som meg.

Etter hva jeg har lest på nettet er det helt normalt at mange opplever smerter nederst i magen i begynnelsen av svangerskapet, men det kan også være tegn på begynnende abort.

Er dette din første graviditet? I mitt første svangerskap hadde jeg kraftige magekramper i mange dager og lå i fosterstilling fordi det gjorde så vondt, tenkte at dette kunne umulig være bra. Fikk en legetime og legen beroliget meg om dette var ganske normalt ved første svangerskap fordi livmoren utvider seg.og det svangerskapet forløp helt fint:-)

Skjønner at du er nervøs, men prøv å fokuser på andre ting, du kan ikke gjøre noe for å forhindre en eventuell abort og skjer er det nok fordi fosteret ikke er levedyktig og kroppen frastøter seg det.

Jeg har opplevd to spontanaborter selv og vet at det ikke er lett å ikke fokusere på det, men det er det beste rådet jeg kan gi og har hjulpet meg.

Jeg krysser fingrene for oss begge at dette går bra:-)

 

 

 

 

Anonymkode: 16154...18d

Takk for svar🙂

Jeg var hos legen igår og der så prøvene fine ut og hun sa hvis jeg opplevde mer smerte og blødning så skulle jeg inn igjen.

Igår avtok smertene litt, men fikk smerter i magen igjen etter jeg spiste middag før de igjen avtok. Er mer mageknip enn menskramper.

Føler SA og MA er så normalt at jeg nesten bare går å venter på det. De fleste har opplevd det og jeg venter bare på å oppleve det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, lennyjax skrev:

Takk for svar🙂

Jeg var hos legen igår og der så prøvene fine ut og hun sa hvis jeg opplevde mer smerte og blødning så skulle jeg inn igjen.

Igår avtok smertene litt, men fikk smerter i magen igjen etter jeg spiste middag før de igjen avtok. Er mer mageknip enn menskramper.

Føler SA og MA er så normalt at jeg nesten bare går å venter på det. De fleste har opplevd det og jeg venter bare på å oppleve det selv.

SA og MA er ikke SÅ vanlig 💞 Husk at de som har et problemfritt svangerskap ikke skriver om det på nettet. Jeg var også livredd for dette og tolket alt som at «nå går det galt». Både legen og gynekologen min roet meg, det er ikke normalen å miste. Det forekommer, noen sliter dessverre forferdelig med dette, men det er ikke normalen. 

Jeg ble også veldig overrasket over hvor mye magevondt jeg hadde i første trimester. Husk at alt skal flytte på seg der inne og livmoren din skal vokse enormt. Syns det er lite info om dette faktisk. Spesielt om ligmentsmerter som kjennes ut som menssmerter og lett derfor kan føles som «nå går det galt». Jeg måtte flere ganger sette meg i fosterstilling til det gikk overZ Selv hadde jeg mye luftsmerter og ligamentsmerter. HELT vanlig! 

Legen min ga meg direktenummeret sitt og ba meg logge ut av forum 😂🙈 

Dette går helt sikkert bra! 

Anonymkode: e27e3...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjenner det som mer mageknip en menssmerter så kan det jo være luftsmerter. Det er veldig vanlig med luft i magen og endring i fordøyelsen. Tarmene jobber saktere pga hormoner, og man får lettere knip.

Anonymkode: 6f2aa...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...