Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #1 Skrevet 23. mai 2018 Jeg hater kroppen min. Jeg er ikke veldig overvektig, akkurat på grensen, men jeg tvangsspiser. Jeg MÅ ha mat selvom jeg ikke er sulten. Spiser jeg ikke mat, vil jeg ha snacks osv. Jeg har forsøkt utallige dietter, kaloritelling, shake, lavkarbo osv osv. uten at det hjelper. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Jeg mistenker at det er et resultat av ensomhet og mobbing fra dag en på barneskolen, og at min trøst og venn var mat Anonymkode: 40014...02f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #2 Skrevet 23. mai 2018 Du har jo kommet et langt stykke på vei, du har selv forstått hvorfor du tvangsspiser. Da er neste skritt å gjøre med årsaken. Det å oppleve langvarig mobbing er traumatisk, så søk hjelp slik at du får hjelp til å bearbeide det du opplevde, eller lære deg kognitive teknikker for å frigjøre deg fra fortiden slik at du ikke lar det styre deg til å ta skadelige valg for deg selv. Det er stort at du har innsett sammenhengen, og nå også "sagt" det høyt. Bestill deg en time til lege og ta det derfra slik at det ikke får utvikle seg. Dietter vil ikke hjelpe deg før du tar tak i årsaken til at du tvangsspiser. Bestem deg for at det er nå du skal begynne å gjøre noe med det! Søk hjelp Anonymkode: e1655...c0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå