Gå til innhold

Flere enn meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som er ufattelig nervøs for å fortelle arbeidsgiver om graviditeten? 

Jeg begynte i ny jobb i januar, og fant ut at jeg var gravid i mars med termin i november. I og med at jeg ble sagt opp fra min tidligere jobb grunnet nedbemanning, har jeg bestemt meg for å vente med å fortelle om graviditeten frem til prøvetiden er over (etter juni md.). Og nå begynner jeg å kjenne på angsten for hvordan arbeidsgiver vil reagere. Vi er få ansatte (egentlig underbemannet) og jeg vet det vil ta en del tid å lære opp en vikar. Er redd for å bli sagt opp på nytt (med en eller annen unnskylding annet enn graviditeten), at sjefen skal bli sur eller andre ubehageligheter. Noen andre som har erfaringer/er i samme situasjon? 

Vi har ett barn fra før, men forrige permisjon var jeg student - så situasjonen var ganske annerledes. 

Anonymkode: 7cc79...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JEPP!!

Gruer meg enormt! Har jobbet her i snart 2 år, er sjef her jeg jobber, men har jo selvfølgelig en som sitter enda litt høyere enn meg.. Kjenner at den samtalen er ikke noe jeg gleder meg til.

Vi har flere i firmaet som jobber under meg som er gravid, å jeg har hørt så mye negativt ang det. hva er vitsen med og sette enda ett barn til verden når man har så mange fra før osv (har ikke like mange jeg, men uansett.) Å der sitter jeg å nettopp funnet ut at jeg selv er gravid liksom.. 

Formen min er kjempe fin heldigvis så ingen problem med å jobbe,  magen vises kjempe godt.. Så håper ikke sjefen stikker innom for å hilse på🤣

De har faktisk ikke lov til å sparke noen som helst grunnet graviditet! Krysser fingrene for både deg og meg 🤞

Anonymkode: a5a15...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja. Blir liksom tredje perm i samme jobben dette da.... Skal på TUL i morgen og får vel fortelle det på medarbeidersamtalen denne uken dersom alt står bra til med mageboeren.

Anonymkode: 959a3...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. 

Jeg fortalte det, og det gikk veldig bra! Føles 1000 kg lettere nå. Masse lykke til, til dere andre ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...