Gå til innhold

Vurderer sommerferie i Hurgada, Egypt. Ville dere dratt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge UD sine sider, er ikke Sharm El Sheik og Hurgada regnet som farlige i forhold til terror osv, og det er jo ganske vanlig å reise dit? Vi har funnet en ganske god reise, vi tenkte å dra på, nemlig. Frister veldig, men vil gjerne høre noen innspill 😊 Gjerne fra noen som vet hva de snakker om😜

Anonymkode: 6dba2...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, mannfolka der er forferdelig slitsomme og masete. Selgere over alt som vil du skal kjøpe massasje, fletter i håret osv. Kommer aldri til å dra dit igjen, bare pga det.

Anonymkode: 65a5b...82c

Skrevet

Er jo så latterlig varmt der på den tiden 😱

Skrevet

Vi var der for 3-4 år siden. Bodde på jungle aqua park (tror det var det det het) Var all inclusive med 6 restauranter. Jeg var litt ustabil da vi var der pga vi hadde mistet. Var derfor vi dro med storesøster. Sånn sett passet det meg å bare være på hotellet. Likte med ikke i Hurgada sentrum. Tror ikke jeg hadde gjort nå heller, men skulle veldig gjerne ha dratt tilbake til hotellet 

Anonymkode: 1ec24...e72

Skrevet

Vi var der i februar

Anonymkode: 1ec24...e72

Skrevet

Vi var i sharm i mai for 10 år siden. Det var herlig men det var forskjellige tider da,mye roligere. Det er mye å oppleve, jeg elsket snorkling. 

Vi snakket at vi skulle ta med barna når de ble 8 år( for det var da barn kan vøre med pp snorkling). Trist at jeg har 8åring nå og det er helt uaktuelt å dra dit. Jeg er for redd og da kan jeg ikke kalle det ferie når jeg kan ikke slappe av. Det er trist for de folka der, lever jo på turismen og de trenger det. 

Jeg har venner som reiste dit, og det gikk helt fint!

Anonymkode: 6b0e7...3d1

Skrevet
14 minutter siden, Daquiry skrev:

Er jo så latterlig varmt der på den tiden 😱

Ja, vi tenker i slutten av august, men er nok ganske varmt da også. Vi har reist mye i Thailand, Vietnam og India, så varme er sånn sett ikke nytt for oss😂  Men vi skal selvfølgelig ha et svømmebasseng tilgjengelig å dyppe oss i

Skrevet

Takk for svar! Vi skal reise med et barn som nærmer seg 8 år på tidspunktet, så håper det blir spennende for ham også. Vi kommer nok ikke til å tilbringe mye tid i byen, så vi håper å slippe selgere og mas og stress 😉

Skrevet

Jeg ville IKKE reist dit, og spesielt ikke med barn. Det er så mange andre steder å reise. Det er trist for lokalbefolkningen, men området er ikke trygt. Ville ikke vurdert det engang.

Anonymkode: 083b3...f19

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Vi skal reise med et barn som nærmer seg 8 år på tidspunktet, så håper det blir spennende for ham også. Vi kommer nok ikke til å tilbringe mye tid i byen, så vi håper å slippe selgere og mas og stress 😉

Det er ikke i byen de holder seg, men på hotellområdene. Virkelig innpåslitne selgere, uansett hvor du snur deg.

Anonymkode: 65a5b...82c

Skrevet

Jeg ville ikke reist dit av følgende årsaker:

- Det er fortsatt stor fare for uroligheter.

- Det er forferdelig varmt der på sommeren.

- Kvinnesynet. Aldri vært så plaget av mannfolk som i Egypt.

- Veldig lite sjarmerende området. Jeg liker Egypt, men ikke charter-Egypt. Mye svindel og lureri av turister. Om dere skal reise kun for å være på hotellområdet hadde jeg reist alle andre steder. 

Anonymkode: 1206b...f0d

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke reist dit av følgende årsaker:

- Det er fortsatt stor fare for uroligheter.

- Det er forferdelig varmt der på sommeren.

- Kvinnesynet. Aldri vært så plaget av mannfolk som i Egypt.

- Veldig lite sjarmerende området. Jeg liker Egypt, men ikke charter-Egypt. Mye svindel og lureri av turister. Om dere skal reise kun for å være på hotellområdet hadde jeg reist alle andre steder. 

Anonymkode: 1206b...f0d

Helt enig i alt dette. Jeg ønsker dere en kjempefin ferie og det har dere mye større sjanse for å få andre steder.

Anonymkode: 083b3...f19

Skrevet

Det er mye vind i Hurghada, hadde valgt en annen plass der. Men Egypt er en opplevelse. 

Anonymkode: 68812...90e

Skrevet

Egypt og Tyrkia.. Nei takk. 

Anonymkode: 40830...ae7

Skrevet

Jeg reiser av prinsipp ikke til land som har kjønnslemlestelse som vane. Egypt er et slik land. Over 90% av alle egyptiske kvinner lever uten klitoris. Like mange oppgir at de en eller annen gang i livet ble utsatt for seksuelle overgrep. Det er faktisk helt normalt. Nei takk.

Anonymkode: 2bc2f...abe

Skrevet

Jeg husker Hurghada som pregløst og forferdelig lite sjarmerende. Og Egypt i august?  Det er jo den absolutt varmeste måneden. 

Tenk så mange andre fantastiske steder du kan reise til! 

Skrevet

Hurgada er uten tvil den verste feriedestinasjonen jeg har vært på. Jeg hadde ikke reist en uke dit igjen for under en halv million kroner, og det er seriøst ment! 

Et kvinnesyn uten sidestykke, frekke, utrivelig by, og så lite sjarmerende at jeg har ikke ord. 

Så nei, det hadde jeg ALDRI gjort! Får fortsatt klump i magen av å tenke på byen, og det er mange år siden jeg var der. 

Ps: Jeg ble syk i tillegg der, ingen hyggelig opplevelse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...