Yellow Brick Road Skrevet 23. mai 2018 #1 Skrevet 23. mai 2018 Bare sånn for moro skyld og får å høre hva folk mener og velger. En tenkt situasjon: Jeg er helt ukjent på marked-sosiale-media, men presset fra omverden øker, så nå har jeg bestemt meg for å hive meg på. Hvorfor skal jeg lage meg en Facebook konto? Eller hva med Instagram, kanskje jeg burde opprette en konto der også - istedenfor eller i tillegg til? Hvorfor? For ikke å snakke om Snapchat, er det det jeg bør ha? Er det det som vil forbedre livet mitt? Eller andre ting: Twitter? Eller kanskje jeg rett og slett skulle lage meg en blogg sånn at jeg kanskje kan bli kjendis å slutte å jobbe? Eller er det noe annet jeg bare MÅÅÅÅÅÅÅ skaffe meg? Jeg trenger ikke svar som sier jeg ikke trenger noe av dette, for det kan jeg er ikke spørsmålet mitt. Jeg lurer bare på hva jeg trenger og hvorfor. Et par setninger om hvor jeg f.eks ikke skal velge Facebook er ok, selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #2 Skrevet 23. mai 2018 Facebook synes jeg har blitt alt for «stort» og upersonlig. Legger nesten aldri ut noe der lenger, for jeg føler terskelen for å gjøre det har blitt litt høy. Mye av facebook-feeden min består nå til dags av bilder av venners venner og reklame. Likevel er facebook en veldig fin plass å skaffe seg informasjon på. For eksempel om kommende arrangementer o.l. Instagram fikk jeg en stund etter facebook, og her liker jeg meg bedre. Mindre reklame og uinterresante innlegg, derimot masse bilder lagt ut av de jeg følger, altså mine venner og famile. Bakdelen er at mye av bildene er av typen «se hvor perfekt jeg er og hvor fint vi har det». Snapchat er det jeg bruker mest. Det er jo litt «øyeblikksbasert». Mange morsomme sitasjoner som enkelt kan deles og få folk til å smile. Jeg bruker også snap til å holde kontakt med barna mine når de er hos sin far. Veldig koselig å få en snap av de da så jeg også på en måte får være med når de opplever noe gøy. En snap fra kjæresten når han er borte på jobb er også kjempekos😊 Anonymkode: a5977...bba
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #3 Skrevet 23. mai 2018 Facebook bruker jeg veldig sjelden selv, men er veldig grei å ha for å følge med på hva som skjer. Følger alt fra kummunen til lokalavisen, og selvfølgelig barnas fritidsaktiviteter. Anonymkode: f948e...013
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #4 Skrevet 23. mai 2018 Bruker kun Facebook. Syns det er merkelig når folk sier "på Facebook er det jo bare reklame" eller "på Facebook plages jeg av ekle filmer der dyr blir mishandla." Det blir jo som å si "ikke flytt til et boligfelt, der er bare fulle folk". Høres ut som om mange ikke skjønner at DIN Facebook er en helt annen enn min, på samme måte som ditt nabolag er et annet enn mitt. Hvis du omgir deg med folk som spammer, kun legger ut teite memes og usmakelige filmer, så får du jo det "nabolaget" du fortjener! Blokker de folka, kryss av på å slette den reklamen som irriterer deg, og ikke legg til åndssvake venner selv om du kjenner dem fordi lillebroren din gikk i parallellklasse med dem i 1989. Anonymkode: 1120d...05a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå