Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #1 Skrevet 23. mai 2018 Faren til mine barn gikk fra meg for et halvt år siden pga en ny dame, de hadde vert sammen i 1 år bak min rygg, hun var og gift med 3 barn, hun venter deres første barn sammen i September og nå vil far sette ned bidraget, noe jeg mener er feil. Hennes barn er 2,4 og 9 ,mens våre er 10, 12 og 15, jeg får 5000 nå for 3 barn. Hva bør jeg gjøre? ta det gjennom nav? hvor mye hensyn tar de til hennes barn? eller tar de kun hensyn til deres felles barn ? Barna er hos far anhver helg og en gang i uke , 3 uker i sommerferien og ellers anhver ferie ellers Anonymkode: 78809...d10
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #2 Skrevet 23. mai 2018 Det er helt irrelevant at hun har barn fra før. Det tar de ikke hensyn til. Gå gjennom nav. Selvfølgelig skal han ikke gå ned i bidrag bare fordi den nye dama har barn. Ikke hans barn, ikke hans problem! Anonymkode: a9482...76a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #3 Skrevet 23. mai 2018 Det er bare hans barn som tas med i regnestykket, altså vil det kanskje settes ned litt fordi han får et barn til å forsørge. Hennes barn, felles gjeld osv teller ikke med, bare at hans barn må dele på hans penger, akkurat som de måtte gjort om dere bodde sammen fremdeles og det var du som ventet et nytt barn. Du kan sjekke hva nav mener du skal ha, bruk kalkulatoren deres, om 5.000 er passe kommer an på hans inntekt, og på din. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/beregn-barnebidrag Anonymkode: 6e228...c48
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #4 Skrevet 23. mai 2018 Bidraget kan settes ned når far får flere barn å forsørge Anonymkode: 1744b...360
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #5 Skrevet 24. mai 2018 Takk for svar. tar det gjennom nav, fikk time der imorgen. han tjener ca 1 millioner i året , jeg ca 350.000 Anonymkode: 78809...d10
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #6 Skrevet 24. mai 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. tar det gjennom nav, fikk time der imorgen. han tjener ca 1 millioner i året , jeg ca 350.000 Anonymkode: 78809...d10 Om du tjener såpass lite i full jobb skal du ha mer enn 5.000 i måneden, så det lønner seg nok å ta det gjennom nav ja. Om du jobber redusert vil nav justere lønnen din opp til hva du ville tjent i full jobb, far skal ikke straffes for at du velger å jobbe deltid, men selv da kommer du nok over 5.000 når han tjener såpass bra, og det selv om han har en liten en til å forsørge.... Ta det gjennom nav du, så slipper dere ha flere "kamper" om penger, greit å få det over på andre hender og slippe bruke mer energi på det. Anonymkode: 6e228...c48
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #7 Skrevet 24. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du tjener såpass lite i full jobb skal du ha mer enn 5.000 i måneden, så det lønner seg nok å ta det gjennom nav ja. Om du jobber redusert vil nav justere lønnen din opp til hva du ville tjent i full jobb, far skal ikke straffes for at du velger å jobbe deltid, men selv da kommer du nok over 5.000 når han tjener såpass bra, og det selv om han har en liten en til å forsørge.... Ta det gjennom nav du, så slipper dere ha flere "kamper" om penger, greit å få det over på andre hender og slippe bruke mer energi på det. Anonymkode: 6e228...c48 Takk. jeg jobber 90% skal opp fra august, da går jeg opp til 400.000 i året. ja har nav time i morgen Anonymkode: 78809...d10
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #8 Skrevet 24. mai 2018 På 23. mai 2018 den 17.13, Anonym bruker skrev: Det er helt irrelevant at hun har barn fra før. Det tar de ikke hensyn til. Gå gjennom nav. Selvfølgelig skal han ikke gå ned i bidrag bare fordi den nye dama har barn. Ikke hans barn, ikke hans problem! Anonymkode: a9482...76a Men når de får felles barn, kan bidraget komme til å gå ned. Da forsørger han flere enn dine. Anonymkode: 1cff6...687
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå