Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #1 Skrevet 23. mai 2018 Resten av gården er grønn og fin.. og kuene står stuet sammen i dritten på et lite område. Jeg meldte ifra. Håper de sjekker det opp. Noen som vet hvor lang tid de bruker på å undersøke saken?: ( Anonymkode: e3c15...739
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #2 Skrevet 23. mai 2018 Idiotisk grunn å melde fra om. Når du har store dyr så blir det gjørmete uansett. Vær glad Dei får komme ut istaden. Anonymkode: 30015...aa6
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #3 Skrevet 23. mai 2018 Er faktisk ikke lov å ha dyr stående på denne måten med gjørme til langt opp på bena stuet sammen kjempetett. Du kan lese om det. Hva feiler det slike som deg??? : 0 Anonymkode: e3c15...739
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #4 Skrevet 23. mai 2018 Var de inngjæret i gjørma? Eller kunne de fritt gå bort til de grønne? Kyr og mange andre dyr liker å kjøle seg ned i gjørme Anonymkode: fba2e...859
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #5 Skrevet 23. mai 2018 Jaja, var de friske og fine ellers? Hvis store dyr tråkker opp et fuktig område, blir det gjørme med en gang. Stor vekt på små klauver, veit du.. Anonymkode: d2402...e95
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #6 Skrevet 23. mai 2018 Hvor mye gjørme er det snakk om? Hvis det var sånn at de hadde gjørme opp til knærne og ikke kunne gå vekk fra gjørma, så er det ikke ok. Men jeg har familie som driver mye kyr, og selv om de har et stort jorde bak fjøset hvor de kan bevege fritt velger de svært ofte å klynge seg sammen i gjørma på andre siden. Ikke spør meg hvorfor, for det vet jeg ikke, men de gjør det og det er absolutt ikke grunn til å melde fra. Anonymkode: 731ed...ed4
*Miss Marple* Skrevet 23. mai 2018 #7 Skrevet 23. mai 2018 Det var uansett bra av deg å melde fra når du reagerte på det. Er det ikke kritikkverdig skjer det jo ingenting.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #8 Skrevet 23. mai 2018 Har ikke stoppet å kikket men ser ille ut.. de har ikke tilgang på noe annet område nei. Anonymkode: e3c15...739
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #9 Skrevet 23. mai 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Idiotisk grunn å melde fra om. Når du har store dyr så blir det gjørmete uansett. Vær glad Dei får komme ut istaden. Anonymkode: 30015...aa6 Feil. De skal ha plass å bevege seg på, og Mattilsynet skal varsles. Det kan gå ut over klauvene deres også. Anonymkode: c0e66...e44
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #10 Skrevet 23. mai 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feil. De skal ha plass å bevege seg på, og Mattilsynet skal varsles. Det kan gå ut over klauvene deres også. Anonymkode: c0e66...e44 Ho har jo Ikkje kikket seg ordentlig rundt Før ho meldte det inn!!!!!!! Her me bur ser eg ofte kyrne står samla i et gjørmehull men Dei har et heilt fjell beite Dei kan stå på om Dei vil . Anonymkode: 30015...aa6
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #11 Skrevet 23. mai 2018 Er bare leire leire der.. ingen fjell.. Anonymkode: e3c15...739
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #12 Skrevet 23. mai 2018 KVA er alternativet då? Holde Dei inne heile året ? Det var nok gras der når dei fekk komme ut.men med store dyr så blir det gjørmete! Enkelte bare ringer inn med en gong Dei ser noko. Ta iallfall en dobbelt sjekk. Snakk eventuelt med bonden eller dyreeiger. Kanskje er det Ikkje slik det ser ut. Eg blei meldt ein gong.ei dame såg en tom skitten stamp på beitet til dyra mine.ho gløymte å løftet blikket litt..rett bortfor var det rennende elv med deilig vatn i rikelige mengder. Stampen kom fra nabo huset med vinden. Mattilsynet var heilt sjokkert over alt det tåpelige folk ringer inn. Men eg er veldig glad for at folk ringer inn når det er grunn for det Anonymkode: 30015...aa6
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #13 Skrevet 23. mai 2018 Bra du meldte fra, HI. Det er bedre å melde fra en gang for mye enn en gang for lite! De bøndene jeg kjenner sier det samme. En av dem fikk en melding på seg som det ikke var noe hold i. Han syntes likevel det var bra det ble meldt fra og så fikk han jo bekreftet at han driver på en veldig bra måte mtp. dyrevelferden. Anonymkode: 057fb...95a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #14 Skrevet 23. mai 2018 Det jeg tenker å.. bonden burde være glad for at noen bryr seg. Hadde det sett ut som de hadde det bra ville jeg aldri sagt ifra.. men slik tilstanden rundt omkring denne gården er.. så blir man automatisk mer obs på hvordan dyrene har det. Er store beite områder.. men med ødelagte gjerder osv.og veldig mye søppel og rot. har ingen dårlig samvittighet for å ha gitt beskjed.. Anonymkode: e3c15...739
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #15 Skrevet 23. mai 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det jeg tenker å.. bonden burde være glad for at noen bryr seg. Hadde det sett ut som de hadde det bra ville jeg aldri sagt ifra.. men slik tilstanden rundt omkring denne gården er.. så blir man automatisk mer obs på hvordan dyrene har det. Er store beite områder.. men med ødelagte gjerder osv.og veldig mye søppel og rot. har ingen dårlig samvittighet for å ha gitt beskjed.. Anonymkode: e3c15...739 Du motsier jo deg selv her. Ført sier du at de bare gar et lite område å gå på, så sier du at beitene er store. Når det er sagt, så skal man alltid melde inn hvis man ser at dyr vanskjøttes. Anonymkode: 5d4c5...75f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #16 Skrevet 23. mai 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du motsier jo deg selv her. Ført sier du at de bare gar et lite område å gå på, så sier du at beitene er store. Når det er sagt, så skal man alltid melde inn hvis man ser at dyr vanskjøttes. Anonymkode: 5d4c5...75f Jeg forstår HI slik at det finnes store beiteområder på gården, men at disse ikke er i bruk pga. ødelagte gjerder og søppel/rot, og at kyrne derfor kun får gå i en liten inngjering hvor de går i gjørme til knærne. Anonymkode: 057fb...95a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #17 Skrevet 23. mai 2018 Bra du meldte i fra.Dyr skal ikke stå i gjørme.De kan ikke legge seg ned ,får sår på bena. Anonymkode: 1c102...435
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2018 #18 Skrevet 23. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ho har jo Ikkje kikket seg ordentlig rundt Før ho meldte det inn!!!!!!! Her me bur ser eg ofte kyrne står samla i et gjørmehull men Dei har et heilt fjell beite Dei kan stå på om Dei vil . Anonymkode: 30015...aa6 Hva vet egentlig du om hvilke observasjoner hun har gjort? Anonymkode: c0e66...e44
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #19 Skrevet 24. mai 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva vet egentlig du om hvilke observasjoner hun har gjort? Anonymkode: c0e66...e44 Ho skreiv det litt lenger her oppe Anonymkode: 30015...aa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå