Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #1 Skrevet 22. mai 2018 Jeg jobber (100%) i helsesektoren og skal ha ei ferieuke om eit par uker. I og med at jeg har jobbehelg så har jeg seks vakter den veka så må egentlig jobbe søndagen. Jeg er 30 % sjukemeldt. Har jeg rett på sjukemeldingsdag den søndagen? (Skal egentlig vekk så må bytte den viss ikke). Anonymkode: 68d76...d4a
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #2 Skrevet 22. mai 2018 Det må du avtale med din arbeidsgiver. Om du er 30% sykemeldt, så kan du jo ha 2 dager fravær den uka. Hvordan har du gjort det de andre ukene? Du kan jo rett og slett legge det frem for arbeidsgiver på følgende måte: Denne uka velger jeg å ta sykemeldingsdagene ut på onsdag og søndag. Da jobber du vel mandag, tirsdag, fredag og lørdag? Men gi beskjed i god tid. Anonymkode: c21f6...f4b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #3 Skrevet 22. mai 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det må du avtale med din arbeidsgiver. Om du er 30% sykemeldt, så kan du jo ha 2 dager fravær den uka. Hvordan har du gjort det de andre ukene? Du kan jo rett og slett legge det frem for arbeidsgiver på følgende måte: Denne uka velger jeg å ta sykemeldingsdagene ut på onsdag og søndag. Da jobber du vel mandag, tirsdag, fredag og lørdag? Men gi beskjed i god tid. Anonymkode: c21f6...f4b Men det er ei veke jeg skal ha ferie, dvs kun en dag på jobb. Blir det da 70 % av den ene dagen?HI Anonymkode: 68d76...d4a
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #4 Skrevet 22. mai 2018 Har gått fra å være fullt sjukemeldt til 50% og skal ha telefonkontakt med legen i morgon, ser for meg at jeg kan prøve å trappe opp litt til ( men ikke opp i 100% enda). HI Anonymkode: 68d76...d4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå