Anonym bruker Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Jeg har jobbet som servitør og kasserer på en typisk lastebil kafe i litt over 1 år nå og jeg har lagt merke til at nesten alle trailersjåfører både eldre og yngre har et dårlig kvinnesyn, Hiver ikke alle trailersjåfører under en kam her. Men jeg har lagt til at så si alle trailersjåfører uansett om de skulle være 65 eller 25 år gamle prater nedverdigende om kvinner og har et kvinnesyn som hører hjemme på 60 tallet og ikke i 2018. Jeg har nærmest blitt sjokkert over noen av uttalelsene fra trailersjåfører når det gjelder kvinner. Og de bryr seg ingenting om det står noen kvinner 2 meter fra dem og hører klart og tydelig hva dem prater om. Det virker på meg som at trailersjåfører ikke lever i det 21 århundre. Anonymkode: 2e495...d38
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2018 #2 Skrevet 21. mai 2018 noen få. harcet godt kvinnesyn. de aller fleste er idioter og drittsekker Anonymkode: 72bc2...0b5
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #3 Skrevet 22. mai 2018 Jeg er gift med en og han er verdens snilleste, han er respektfull og god tvers gjennom. Flere av kameratene er av samme kaliber. Det er klart at det finnes variasjoner innenfor dette yrket som med alle andre yrker, men tror ikke variasjonen er noe større blant yrkessjåfører. Anonymkode: 2991e...b76
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #4 Skrevet 22. mai 2018 Det er et veldig mannsdominert yrke. Da tror jeg ofte sjargongen blir sånn. Anonymkode: 62cde...f09
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #5 Skrevet 22. mai 2018 Menn har generelt et mye dårligere kvinnesyn enn de vil innrømme. Dere så jo sikkert selv alle de desperate tullingene som ble sure på metoo-kampanjen. Nå måtte kvinnfolkene slutte å suremule, liksom. Men allikevel: når det så er snakk om utlendinger, ja da bruker tastaturkrigerne "kvinnesyn" som argument, for alt det er verd. Da er det ikke måte på hvor farlig det vil bli å forpeste det likestilte Norge med gærne mullaher. Se deg i speilet selv du, tenker jeg innimellom. Anonymkode: 5c702...8b2
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #6 Skrevet 22. mai 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men allikevel: når det så er snakk om utlendinger, ja da bruker tastaturkrigerne "kvinnesyn" som argument, for alt det er verd. Da er det ikke måte på hvor farlig det vil bli å forpeste det likestilte Norge med gærne mullaher. Se deg i speilet selv du, tenker jeg innimellom. Atte hva for no Anonymkode: 308f5...08a
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #7 Skrevet 22. mai 2018 Ikke uvanlig i mannsdominerte yrker som krever lite utdannelse. Gjelder jo selvsagt ikke alle.. Anonymkode: 1fff4...0ca
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #8 Skrevet 22. mai 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Atte hva for no Anonymkode: 308f5...08a Norske menn har ofte selv et dårlig kvinnesyn. Men siden de i tillegg har et dårlig menneskesyn når det gjelder f eks flyktninger, så later de som om de er de mest progressive feminister ever. Da mener de at vi må passe oss for alle utlendingene, det er nemlig såååå farlig å få det kvinnesynet inn i landet. Ikke et ord om sine egne holdninger. Som altså (i følge meg) er like kvinnefiendtlige og barbariske. Anonymkode: 5c702...8b2
Nyttårs barn Skrevet 22. mai 2018 #9 Skrevet 22. mai 2018 Trailersjåfører er vel stort sett menn med kort utdannelse. Jeg tenker det er en sammenheng der.
Hønepønemor Skrevet 22. mai 2018 #10 Skrevet 22. mai 2018 Ikke verre enn andre menn tenker jeg. Syntes mange menn kan bli «tøffeitrynet» når de er med andre menn om de er trailersjefører, ingeniører, type leder eller what ever. Noen men har bare generelt dårlig kvinnesyn uansett rang. Akkurat som synet på utlendinger kan være dårlig uansett utdannelsesnivå.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #11 Skrevet 22. mai 2018 Hehe, fikk meg til å tenke på bestefar. Jobbet alltid på steder med mye menn (han var håndtverker da) og var i talen en skikkelig mann. Han var stolt over at han aldri gjorde kvinneting og var i det hele tatt temmelig sjåvenistisk i talen. Men hjemme hos bestemor, der var han som en pusekatt. Han gjorde husarbeid for å avlaste henne, for "mor kunne ikke bli så sliten" osv. Han var to forskjellige personer når det kom til dette, en i tale og en i gjøremål, for oss som kjente han var det ganske morsomt. Anonymkode: 009f4...bf8
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2018 #12 Skrevet 22. mai 2018 Nei det synes jeg ikke Anonymkode: bfb49...f9a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2018 #13 Skrevet 24. mai 2018 På 22.5.2018 den 11.34, Hønepønemor skrev: Ikke verre enn andre menn tenker jeg. Syntes mange menn kan bli «tøffeitrynet» når de er med andre menn om de er trailersjefører, ingeniører, type leder eller what ever. Noen men har bare generelt dårlig kvinnesyn uansett rang. Akkurat som synet på utlendinger kan være dårlig uansett utdannelsesnivå. Hi her. Jeg vet ikke om trailersjåfører er verre enn andre menn eller ei, Men jeg har aldri møtt på en gruppe menn som har et mer gammeldags kvinnesyn enn hva trailersjåfører har. Har hørt flere historier fra trailersjåfører som snakker seg i mellom hvor de snakker ned kvinner, Generelt så tror jeg at du må lete lenge for å finne en gruppe menn med et dårligere kvinnesyn enn hva trailersjåfører har. Har også sett på noen av lastebilene som de kjører så har mange motivlakkeringer med halvnakne kvinner som dekker halve lastebilen, Jeg synes ikke at slikt hører hjemme i 2018. Anonymkode: 2e495...d38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå