Gå til innhold

Samlivsbrudd-bolig for unga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å gå fra samboer.Vi har hus som står 50/50 på oss.Det verste med hele greia er at han tjener mye mer enn meg og har råd til å sitte igjen med huset, mens jeg må ta med meg barna og dra.Jeg er så redd for hvordan barna vil takle det, de har bodd der hele livet sitt(de er 10 og 5 år.)Særlig minstejenta er veldig hjemmekjær.

Hva ville dere gjort?Har dere vært gjennom lignende?skal jeg bli bare pga dette?

Anonymkode: c9915...d6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan ikke barna fortsette å bo der? De må vel ikke flytte sammen med deg?

Anonymkode: d4cd6...fbd

Skrevet

De må det pga jobben hans.Han er borte ca 200 døgn i året.Men de skal selvfølgelig være sammen med han også.

Skrevet

Hvis han er borte 200 døgn i året tjener han sikkert nok penger til å gi deg et saftig bidrag. Hvorfor har du ikke råd til å sitte med det alene? Du får jo en barnetrygd ekstra, pluss bidrag...

Anonymkode: ff5ac...d08

Skrevet

Vil tro bidraget vil være på ca 4000, vi betaler ca.10000 på huset hver mnd.Så jeg vet ikke om jeg får det til å gå...i tillegg til at han må kjøpes ut

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil tro bidraget vil være på ca 4000, vi betaler ca.10000 på huset hver mnd.Så jeg vet ikke om jeg får det til å gå...i tillegg til at han må kjøpes ut

4000 er det jeg får for et barn... har du regna ut på nav? 

10.000 er jo ikke noe. Tjener du lite? Du må vel ut med såpass for å leie og? 

Anonymkode: ff5ac...d08

Skrevet

Og du klarer ikke å holde ut til du har lagt en plan som er god for dere alle? Det er jo ikke halve året engang at dere er sammen om han reiser så mye...?

Anonymkode: fc30b...181

Skrevet

Jeg har bare utbetalt 15.000 i lønn hver mnd pga nedskjæring osv...i tillegg vet jeg ikke om han vil la meg"få" huset siden det var han som eide det før jeg kom inn i bildet.

Skrevet

Det spiller ingen rolle, barnet vil uansett få to hjem og må venne seg til det.

Det er ikke bare bare å være skilsmissebarn, og dette er en av de tingene de bare må venne seg til.

Men noen ganger er det det riktige likevel, og jeg regner med du ved om det er det rette å gjøre.....

Mine foreldre er skilt, det ble en del baluba for oss barna, men jeg skjønte allerede da at mamma ikke kunne bli hos han. Vi måtte bare tåle det, å bli skilsmissebarn mener jeg.  Pappa er psykisk syk, og selv om jeg er glad i han skjønte jeg at mamma ikke kunne bo med han.

Anonymkode: 62847...f71

Skrevet

Kanskje dere kan leie en hybel som du kan betale for, og du kan bo i huset når han likevel er borte, så kan han bo der når han er hjemme og har ungene?

Anonymkode: abf27...e52

Skrevet

Ja du sier noe, barna må venne seg til to hjem uansett.Spiller da kanskje ikke noe rolle hvor de er mest da.

God ide med hybel/leilighet, men spørs om samboer går med på det.Jeg tenker også langsiktig hvis han eller jeg finner ny partner så blir det kanskje et problem?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja du sier noe, barna må venne seg til to hjem uansett.Spiller da kanskje ikke noe rolle hvor de er mest da.

God ide med hybel/leilighet, men spørs om samboer går med på det.Jeg tenker også langsiktig hvis han eller jeg finner ny partner så blir det kanskje et problem?

Klart det, men kanskje i en overgangsperiode.?

Anonymkode: abf27...e52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...